Stiže Fiat Linea
Fiatov novi model Linea, koji je imao statičnu premijeru prošlog oktobra na salonu u Istanbulu (sa zatamnjenim staklima tako da se nije videla unutrašnjost), uskoro konačno kreće u osvajanje tržišta jeftinijih automobila. Linea je klasična troprostorna limuzina sa 4 vrata i prtljažnikom od 500 litara (na primer to je 10 litara manje od Dacia-e Logan iako je Rumun kraći čak za 310 mm) a prema Fiatovom press saopštenju radi se o automobilu, koji donosi novu interpretaciju dizajna, praktičnosti i uživanja u vožnji. A sve to uz izuzetno konkurentan odnos plaćeno/dobijeno. Ove Fiatove tvrdnje naravno tek treba da se pokažu u praksi. Linea je inače dizajnirana u Fiatovom Style Centru i može se reći da je izgled istovremeno i elegantan i dinamičan ali i dalje tipično italijanski i prati stilističke elemente novijih Fiatovih automobila poput Grande Punta i Bravo-a. Linea je dugačka 4,56 metra, široka 1,73 a visoka 1,50 dok je rastojanje između osovina 2,60 metara. Auto će se u početku proizvoditi samo u Turskoj (u pogonima Fiatovog partnera Tofas) a kasnije i u Brazilu, Indiji, Kini i Rusiji. Kada dostigne puni kapacitet, Tofasova fabrika u Bursi izbacivaće na tržište oko 60.000 Linea godišnje, koja će se, osim u Turskoj, prodavati u još nekoliko evropskih zemalja a za sada se pominju Španija, Nemačka i Finska. Konačno su objavljene i zvanične slike unutrašnjosti ovog modela, koja je sve do danas čuvana u tajnosti. Kao što se i pretpostavljalo veoma liči na dizajnersko rešenje primenjeno kod Grande Punta a koliko je kvalitetno sastavljena pokazaće vreme. U Fiatu navode da su se sa istom pažnjom kao i i kod dizajniranja spoljašnjosti, bavili i izgledom interijera, koji ima harmonične linije i "prijateljsko okruženje sa neverovatnom količinom prostora i superiornim komforom i ergonomijom." Naravno po Fiatovim tvrdnjama i kvalitet upotrebljenih materijala i sama završna obrada su na izuzetno visokom nivou. Samohvali Fiata nema kraja ni kada je reč o voznim osobinama. Nova Linea je po fabričkim tvrdnjama veoma agilna i lako se vozi u svim situacijama. U početku će u ponudi biti samo jedan benzinski i jedan dizel motor a oba ispunjavaju Euro4 norme. Benzinac od 1,4 litra i 8 ventila raspolaže sa 77KS a turbo dizel je 1,3 litarski Multijet sa 16 ventila i 90 konja. Linea je sa benzincem od 77KS teška 1160 kg i postiže 165 km/h, ubrzava do 100 km/h za 14,6 sekundi a troši 6,3 litra na 100 km. Sa dizelašem Linea teži 1185 kg, ubrzava do stotke za 13,8 sekundi, postiže 170 km/h a troši 6,5 litara na 100 km. Oba motora su uparena sa manuelnim 5-stepenim menjačem. Nešto kasnije ponudu motora će dopuniti i 1,4 16v Turbo benzinac sa 120KS iz nove porodice T-Jet agregata. Za Lineu Fiat nudi 11 boja karoserije i 3 paketa opreme (Active, Dynamic i Emotion) kao i veliki broj opcija, koje treba da zadovolje potrebe velikog broja kupaca. Moguće je doplatiti za automatski klima uređaj, Blue&Me sistem sa USB-om, radio CD plejer, senzore za kišu (automatsko aktiviranje brisača), senzore za mrak (automatsko paljenje svetala), Cruise Control, senzore za parkiranje itd. Što se bezbednosti tiče, Linea se serijski oprema uređajima kao što su ABS i EBD dok će ESP (elektronska kontrola stabilnosti) biti opcija. Vazdušnih jastuka može biti i 6 ali njihov broj zavisi od paketa opreme. Cena u Nemačkoj startuje od 13.000 evra a prodaja počinje u junu. Po svemu viđenom, Linea bi imala kupce i kod nas ali se zasad ne zna da li će i kada stići i na naše tržište. U svakom slučaju veoma zanimljiv auto.