home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Fiat Lineu smo detaljno opisali još tokom prošle nedelje kada je Fiat objavio opširan press materijal. U međuvremenu su Italijani u Istanbulu organizovali međunarodnu promociju Linea-e za specijalizovane auto novinare. Od velikog broja izveštaja sa te prezentacije, prenosimo utiske novinara hrvatskog sajta http://www.autosport.hr  Takođe smo dodali i kraći fabrički video Fiat Linea-e. Evo utisaka Autosporta :    

"Nakon promocije na istanbulskom salonu automobila u oktobru prošle godine, Fiat se vratio na istu lokaciju i održao svetsku prezentaciju trovolumenske kompaktne limuzine Linee. Zašto baš Turska i Istanbul tj. splav na Bosforu? Prema rečima Italijana, upravo ova lokacija je simbolika ujedinjenja Europe i Azije, odnosno svojevrstan most koji povezuje tržišta na kojima je Fiat zastupljen. Uz simboličke razloge, tu je i praktičan u vidu modernog pogona u Bursi iz koga će godišnje izlaziti 60.000 Linea na brojna evropska i neevropska tržišta. U kasnijoj fazi, Linea će se proizvoditi i u Brazilu, Indiji, Kini i u Rusiji. Prodaja startuje u junu u nekoliko evropskih država dok na naše tržište stiže u septembru. Cene će se kretati u rasponu od 13.000 do 18.000 evra. Nakon Grande Punta, volumenski najznačajniji model za Fiat trebao bi pomrsiti račune sve brojnijoj konkurenciji u C segmentu, a kolika su očekivanja Italijana od novog modela možda i najbolje svedoči podatak da su predstavljanje Linee u svoje ruke uzeli čelni čovjek Fiata, Luca de Meo odnosno celokupne Fiat grupacije, Sergio Marchionne. Površnijim poznavaocima automobilske industrije Linea deluje poput limuzinske izvedbe Grande Punta, no u stvari radi se u potpunosti o novom modelu na zasebnoj platformi. Dizajnirana u Fiat Style centru, Linea već na prvi pogled odaje svoje italijansko poreklo i to zahvaljujući elegantnim i dinamičnim linijama. Korporativni prednji kraj (Grande Punto, novi Bravo) odlično se stapa s ostatkom linija koje čine elegantnu ali istovremeno i robusnu i krajnje prostranu celinu.Uz dinamičan dizajn i prtljažnik zapremine 500 litara, Lineu krase i zavidne dimenzije. Čak 456 cm dužine, 173 cm širine, 150 cm visine i međuosovinsko rastojanje od 260 cm (10 cm više od Grande Punta), dimenzije su koje garantuju udobnost i prostranost porodičnim kupcima. Poput spoljašnjosti, interijer Fiat Linee takođe karakteriše italijanski stil i šarm, uz korišćenje kvalitetnih materijala i solidne završne obrade. Središnja konzola preuzeta je iz Grande Punta, dok su za modernu i lako čitljivu instrument tablu sa narandžastom iluminacijom, zaslužni radnici Magneti Marellija. Linea se hvali odličnim ergonomskim funkcijama poput prostranosti, vozačke pozicije, dostupnosti, preglednosti, baš kao i prtljažnikom sa 500 litara zapremine u osnovnoj konfiguraciji, odnosno 1175 litara sa spuštenom zadnjom klupom. Ponudu motora za Fiat Lineu u prvo vreme će činiti jedan dizel i dva benzinska agregata. 1,3-litarski 16-ventilski Multijet turbodizelaš razvija 90 KS pri 4000 obrt./min. i okruglih 200Mn obrtnog momenta pri niskih 1750 oobrt./min. 100 km/h dostiže za 13,8 sekundi, maksimalna brzina iznosi 170 km/h, a prosečna potrošnja prema fabričkim podacima je ispod 5 litara (4,9) na 100 kilometara. Osnovnu benzinsku verziju pokreće novi 1,4-litarski četverocilindrični agregat koji je razvijen da zadovolji performansama, ali prvenstveno potrošnjom. Uz nejakih 77 KS pri 6000 obrt./min. i 115Nm obrtnog momenta pri 3000 obrt./min., performanse su na očekivanoj razini; 14,6 sekundi do 100 km/h, maksimalnih 165 km/h te proečna potrošnja od 6,3 l/100 km. Za sportski nastrojene vozače Fiat Linea nudi novi T-JET turbo benzinski motor poznat iz novog Fiata Bravo, koji je konstrukcijski jednostavan i pouzdan, a zauzvrat pruža dobre performanse i prihvatljivu potrošnju. 1,4-litrarski 16V turbo benzinac razvija 120KS pri 5000 obrt./min., 194Nm obrtnog momenta pri 1750 obrt./min., ubrzava do 100 km/h za 9 sekundi i postiže najveću brzinu od 200 km/h. Uz to što je elastičan i kombinuje sportski doživljaj sa niskom potrošnjom, servisni interval je pomeren na 30.000 kilometara. Sve verzije serijski dolaze sa 5-stepenim  ručnim menjačem, dok će dizelska varijanta biti u ponudi i sa automatikom od 6 brzina. Prilikom stvaranja Linea-e koristi se visoko-otporni čelik, poboljšana je torziona čvrstoća, a za dobre vozne osobine zaslužan je provereni recept vešanja, napred MacPherson, pozadi torziona ramena. Po pitanju bezbednosti, Linea je dostupna sa šest vazdušnih jastuka te sistemima kao što su ABS, EBD, ESP i Hill Holder. Uz 11 boja, kupcima su na raspolaganju i tri paketa opreme; Active, Dynamic i Emotion, a već osnovni donosi dva vazdušna jastuka, ABS, centralno zaključavanje, električne prozore napred, putni kompjuter, podesive upravljač i vozačevo sedište, radio/CD player...Optimizam u vezi tržišnog uspeha Fiat Linea-e Italijani temelje na gabaritima koji probijaju granicu kompakt klase, velikoj prostranosti, kvalitetu izrade, solidnoj opremi i nenadmašnom šarmu. Nakon prvih utisaka čini se da njihova razmišljanja zaista imaju pokriće."

 



čitanja : 3498



Komentari

Auto je stvarno kul za te pare super.Jel se dobije klima uz standardnu opremu

Autor Nemanja 18 Jan 2008, 22:17

Za sve informacije vezane za opremu, cenu i kupovinu Fiata Linee je najbolje da se obratite uvozniku Fiata za Srbiju, firmi Delta Automoto, Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-955 i 2010-968, internet adresa: www.deltaauto.co.yu

Autor auto 19 Jan 2008, 00:59