Peugeot 308 1.6 THP 175

Izvor : www.blic.co.yu
Šest meseci nakon lansiranja modela 308, „Pežo“ je ponudio najjaču i najreprezentativniju varijantu koju pokreće benzinac od 1,6 litara maksimalne snage 175 konja. Novitet francuske fabrike dobio je i potpuno novi menjač sa šest stepeni prenosa, sportski podešen sistem oslanjanja i detalje koji ga jasno izdvajaju od standardne ponude.
Točkovi od 17 ili 18 inča s pneumaticima veoma niskog profila (225/45 R17 ili 225/40 R18) i veliki spojler na trećim (petim) vratima izvana nagoveštavaju puno toga, a ko ni tada ne može da u ovom pomalo neobično dizajniranom vozilu prepozna rasnog sprintera, tu su nedvosmislene asocijacije u okviru enterijera. Ručica menjača je aluminijumska, baš kao i komandne papučice i ukrasi na prednjem panelu i kožom obloženom upravljaču. „Pežo“ je zaista vodio računa o svakom detalju, pa je 308 prvi model niže srednje klase (C segment tržišta) kod koga se može doplatiti čak i za kožu na prednjem panelu. Ali i bez toga ovaj automobil jasno pokazuje nameru francuskog proizvođača da se kvalitetom i ponudom pomeri korak bliže najprestižnijim markama na tržištu.
UPEČATLJIVA POJAVA
Za perjanicu ponude predviđena su samo dva (veoma bogata) paketa opreme
„premijum pak“ i „felin“. Kupci mogu da biraju između karoserija s troja ili
petora vrata, koje u kombinaciji s velikim panoramskim krovom imaju ukupno 4,86
kvadratnih metara staklenih površina! Preglednost, uprkos tome, nije
spektakularna jer je klinasti prednji deo van vidokruga vozača. Nečim se morala
platiti upečatljiva (neko bi rekao čak i ekstravagantna) pojava, a da manje
vešti vozači ne bi imali problema pri manevrisanju, „Pežo“ je na spisak dodatne
opreme pored zadnjih uvrstio i prednje senzore za parkiranje.
Vozne karakteristike su, inače, sjajne. U odnosu na standardne 308, novitet je
niži za 10 milimetara, što mu je uz doradu sistema oslanjanja omogućilo da
ponudi izuzetan kompromis između udobnosti i stabilnosti. Ni servo-upravljač
nije sportski sirov, tako da je ovaj automobil podjednako dobar za svakodnevnu
upotrebu, porodična putovanja, ali i adrenalinsko proklizavanje u krivinama.
Veliki doprinos tome daje i izvanredan raspored snage benzinskog motora, kao i
potpuno novi menjač sa šest odlično odmerenih stepeni prenosa.
SAVREMENI TURBO
Razmena iskustva s BMW-om i zajednički razvoj iznedrili su zaista puno toga.
Tehnički detalji i karakteristike ovog četvorocilindraša, uostalom, sve
pokazuju. Ubrizgavanje goriva je direktno, VVT sistem brine o geometriji
usisnih ventila, „tvin-skrol“ turbo punjač nudi više snage i na nižim
obrtajima, „overbust“ režim isporučuje dodatnih 20 Nm za nagla ubrzanja... Kada
se sve to ima u vidu, ne čudi da je maksimalni obrtni moment od 240 Nm (260 u
ograničenom vremenskom periodu) dostupan već na 1.600 obrtaja, a sjajan podatak
predstavlja činjenica da ta vrednost ne pada sve do 4.500 o/min! To u prevodu
znači da je odziv motora sjajan bez obzira na režim iz koga ubrzavate, kao i da
se čak ni u gradskim stani-kreni uslovima neće pojaviti čuvena knedla koja ume
i te kako da nervira kod sportski orijentisanih automobila.
Izuzetne vozne karakteristike prati i vrhunska bezbednost, koja je preneta sa
standardnih varijanti.
„Pežo 308 1,6 THP 175“ ima devet vazdušnih jastuka, kontrolu stabilnosti (ESP)
i drugu manje-više uobičajenu elektronsku opremu, a na raspolaganju je i sistem
LDWS za upozoravanje na prelazak putne linije - čime se značajno umanjuje
opasnost od dekoncentracije prilikom dugotrajnog krstarenja autoputevima.
Savremeni su i servisni intervali, pa tako ulje i prečistač treba menjati na
svakih 30.000 kilometara ili dve godine, a svećice i filter za vazduh na 60.000
km.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
motor četvorocilindrični, zapremina 1598 ccm, maks. snaga 128 kW (175 KS) pri 6000 o/min., maks. obr. moment, 240-260 Nm pri 1600 o/min., pogon napred, menjač šestostepeni, dužina 4276 mm, širina 1815 mm, visina 1488 mm, međuos. rastojanje 2608 mm, masa (3/5 vr.)1371/1396 kg, prtljažnik 348 l, rezervoar 60 l, pneumatici 225/45 R 17, maks. brzina 225 km/h, ubrzanje (0-100 km/h) 8,3 s, potrošnja 7,6 l/100 km, gorivo bezolovni benzin.
PREDSTAVLJENA I VERZIJA 308 SW
Promocija na Sardiniji iskorišćena je i za lansiranje karavana, koji se u odnosu na baznu varijantu „pežoa 308“ razlikuje po uvećanoj karoseriji i unutrašnjoj konfiguraciji koja dopušta ugradnju trećeg reda sedišta. U SW-u, dužine 4,5 metara, tako se može naći do sedam putnika, dok kapacitet prljažnika (bez trećeg reda sedišta) startuje od 573 litra. Maksimalni tovarni prostor ima zapreminu 2.149 l, a zahvaljujući sistemu za obaranje naslona prednjeg suvozačkog sedišta ka napred - u „pežou 308“ mogu se transportovati predmeti dužine do 3,1 metar.
Autor : Aleksandar Andrić