Lexus IS 250
Preuzeto sa : Blic.co.yu
Sportski sedani su želja dve trećine vozača koji se u poslednjem trenutku pred kupovinu, što zbog novca ili stvarnih potreba, odlučuju za neki drugi automobil. Na sedmodnevnom „Blicovom“ testu imali smo jedan od klasičnih predstavnika željene klase - „leksus IS 250“, s šestocilindričnim benzinskim motorom zapremine 2,5 litara i 208 KS.
„Leksus“ je među dobrim poznavaocima četvorotočkaša sinonim za kvalitet, filigransku izradu, sigurnost i naprednu tehnologiju. Istina, reputacija je poslednjih 19 godina sticana u Severnoj Americi, ali se, u japanskom stilu, polako i sigurno probila i do Evrope, a samim tim i neminovno do Srbije, s početnom cenom 34.300 evra. Dosta toga je pozajmljeno od matične „Tojote“, pre svega u unutrašnjosti (komande na volanu, centralna konzola...). Naravno, to nikako ne predstavlja minus jer se stvarno radi o atraktivno i dobro napravljenom automobilu.
Savršena linija
Izgled „leksusa IS 250“ naglašava dinamiku. Nos sa elipsastim hromiranim
znakom i slovom L oštro se spušta prema putu, dok je zadnji deo visok sa izraženim
bokovima. Farovi i kućišta svetala za maglu zakošena su prema rešetki hladnjaka
uokvirenoj hromiranim lajsnama. Bočna linija se lagano i ravnomerno podiže sve
do završetka prtljažnika i tako stvara utisak da je „IS 250“ izrađen iz jednog
komada. Aerodinamika je dovedena do maksimuma i koeficijent otpora vazduha
iznosi samo 0,27. U „Leksusu“ s ponosom ističu da svakom detalju, bez obzira
koliko nama bio nevažan, poklanjaju istu pažnju. Zato su ogromni spoljni
retrovizori dizajnirani da smanjuju šumove i vožnja „leksusom IS 250“ pri
brzini od 200 kilometara na sat gotovo da je nečujna. Sportski izgled
upotpunjuju aluminijumski naplaci od 17 inča sa pet dvostrukih krakova i
niskoprofilni pneumatici 225/40 (standard u paketu opreme „sport“).
Unutrašnjost je urađena manje ekstravagantno nego kod direktnih konkurenata „audija A4“, „mercedesa C klase“ i BMW serije 3. Zbog čega? „Leksus“ je odlučio da kupcima za dodatne 2.000-3.000 evra ne prodaje dugmiće koji svetle, drvene lajsne i komplikovane gedžete, već samo ono što je neophodno za komfornu i sigurnu vožnju. Serijski se ugrađuje 10 vazdušnih jastuka, kvalitetan audio-uređaj sa CD izmenjivačem i 13 zvučnika i sistem pametnog ulaska i startovanja. Sportska sedišta od velura se podešavaju elektronski i moguće je memorisati tri položaja, kako za vozača tako i za suvozača, što je retkost u klasi. Kožni upravljač se takođe podešava elektronski, a nakon zaustavljanja motora, on se podiže kako bi vozaču olakšao izlazak. Odmor za oči su pregledni i veliki optitron instrumenti duboko usađeni u tablu. Prilikom startovanja na dugme, pozadina instrumenata ostaje crna, dok belo osvetljene kazaljke brzinomera i obrtomera odrade put do oznaka 260 km/h i 8.000 o/minuti pre nego što se vrate u početni položaj. Na centralnoj konzoli ima dosta nepotrebnih prekidača, dok je recimo dugme sistema kontrole proklizavanja (TRC) sakriveno sa desne strane korena volana.
Leti nad putem
Pogon se kod „leksusa IS 250“ prenosi na zadnje točkove kako bi se dobila idealna upravljačka preciznost. Karoserija poseduje veliku snagu i čvrstinu, a zahvaljujući delovima od lakih materijala, postignuta je gotovo savršena 50:50 raspodela težine ispred prednjeg i zadnjeg dela. Voznim svojstvima pomaže i nisko težište i vrhunsko ogibljenje (dvostruka viljuška napred, multilink pozadi). Električni servo upravljač (standardna oprema kod IS modela) je osetljiv na brzinu. Pri manjim brzinama upravljanje je lakše, dok sa brzinom dobija na težini kako bi vozač osetio put. „Leksus IS 250“ se vozi lako i bez napora, a utisak je da sa povećanjem brzine postaje nečujan, kao da leti par milimetara nad putem. To je veoma važno kod preticanja pri brzini 150 i više kilometara na čas.
„Leksus IS 250“ pokreće nov za njega razvijeni 2,5-litarski šestocilindični benzinski motor, koji isporučuje maksimalnu snagu 208 konja pri 6.400 o/minuti. Izrađen je po principu „što lakši i što snažniji“, uz akcenat na uglađenost funkcionisanja i dugovečnost. Sliku o pravoj snazi motora dobijate pod uslovom da ga držite u rasponu od 4.500 do 6.500 o/minuti, odnosno na granici crvenog polja. Tada počinje pravo uživanje u vožnji. Ispod 3.500-4.000 o/minutu „IS 250“ se ponaša kao svaki drugi automobil, pitomo sa prosečnom potrošnjom od oko 10 litara na 100 pređenih kilometara. Maksimalna brzina je 225 km/h, dok se do stotke stiže za 8,4 sekunde, što su izuzetni rezultati za više od 1,6 tona teški automobil.
Pametni menjač
Kao standard uz „leksusa IS 250“ dolazi ručni šestostepeni menjač, dok je
testirani model bio opremljen automatskim, takođe sa šest stepeni prenosa, za
koji se doplaćuje 2.200 evra. U paketu se dobijaju i sekvencijalne ručice
(leptiri) za menjanje brzina na volanu. „Leksus“ je najlepše voziti u sport
modu kada su promene brzina gotovo trenutačne, glatke i neosetne. Za korišćenje
„leptira“ potrebno je nešto duže privikavanje, pogotovo prilikom bržeg ulaska u
krivine, kada ruke mogu da se prepletu za volanom. „Leksusovi“ stručnjaci kažu
da njihov automatski menjač poseduje veštačku inteligenciju (AI-Shift) i da uči
o vašem stilu vožnje. Praktično, to znači da menjač na vaše snažnije
pritiskanje papučice gasa odgovara bržom promenom brzine jer oseća da ste
raspoloženi za sportsku vožnju.
Nažalost, i pored „osećajnosti“, ne može da vam pomogne da ga kupite, iako „IS
250“ vredi svaki uloženi evro. „Leksus“ je ipak statusni simbol, bez obzira što
se u Srbiji više vole automobili koji „govore“ nemački.
Doplata za opremu
Osnovna serijska oprema: automatska dvozonska klima, MP3/CD izmjenjivač s komandama na upravljaču i 13 zvučnika, bord kompjuter, upravljač obložen kožom, elektropodizači prednjih i zadnjih prozora, alarmni uređaj, sistem kontrole stabilnosti VSC, sistem kontrole proklizavanja TRC, sistem pametnog ulaska i pokretanja, svetla za maglu, aluminijumski naplaci od 16 inča, pneumatici 205/55... Dodatna oprema za paket „sport“: prednji i zadnji senzori za pomoć pri parkiranju, aluminijumski naplaci od 17 inča, pneumatici 225/45, bi-ksensonska svetla, sportsko ogibljenja, sportska sedišta od velura, aluminijumske sportske papučice... Dodatna oprema: metalik boja (doplata 900 evra), električno pokretni krovni prozor (1.200 evra), navigacioni i multimedijalni sistem „Mark Levinson“ (4.200 evra), automatski šestostepeni menjač (2.200 evra)...
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Blic.co.yu
your blog very beautiful and more info ,make me excited. Congratulation!!
Kopija Alfinog selespeed menjaca za vece pare...
cena kola je prava sitnica 39000, a luxsuznija opcija i preko 41000, malo je mnogo za ipak tako malesni auto iznutra