Novi Renault Megane predstavljen u Madridu
Preuzeto sa : Blic.rs
Najstariji pripadnik C segmenta „reno megan“ je posle punih šest godina dočekao svoju treću reinkarnaciju, koja je novinarima iz Evrope predstavljen početkom nedelje u Madridu. "Megan" u novu rundu beskrajne borbe u "golf klasi" ulazi bez kontroverznog zadnjeg dela u obliku "pačjeg repa", u automobilskom svetu više komentarisnog nego ponos Dženifer lopez. Vraćena su klasična peta vrata koja će opet zasmetati ljubiteljima ekstravagantnog. I, tako sve u krug.
Francuzi su i pored puštanja mašte na slobodu s vozilima kao što je „megan kupe koncept“ dosta koristili i gumicu, tako da „megan“ (ne)očekivano prati linije nove „lagune“, uz naravno određenu dozu originalnosti. Dobijeni rezultat je robustan automobil, isprekidanih linija i na prvi pogled „zaraznog“ dizajna. Ako je verovati ljudima iz „Renoa“, akcenat ipak nije stavljen isključivo na izgled, već na želju da se novi „megan“ predstavi kao dinamičan automobil, urađen od kvalitetnih materijala, koji koristi najnovije tehnologije kako bi se fokusirao na povećanje bezbednosti putnika (maksimalnih pet zvezdica) i očuvanje životne sredine. Recimo, 12 odsto kompletne plastike (22 kilograma po automobilu) upotrebljene u „meganu“ dobijeno je recikliranjem, dok je „trojka“ za 11 kilograma lakša od prethodnog modela.
Velika svetla
Bilo kako bilo, na modele C segmenta otpada trećina od ukupne prodaje u Evropi, pa samim tim i dizajn igra važnu ulogu. Prednji deo testiranog „megana“ u hedžbek verziji je agresivniji zahvaljujući „izlomljenoj“ haubi s centralnom linijom, masivnom braniku i velikim farovima u stilu „lagune“. Svetla za maglu su i dalje na krajevima branika, kao kod modela prethodne generacije. Bočna linija se prilično diskretno „penje“ do zadnjeg dela sa dva broja većom, ali i jedinstveno urađenom svetlosnom grupom. Zadnja svetla se polovinom svoje površine nalaze na petim vratima, koja su ukrašena velikim znakom „Renoa“ i imenom „megan“.
Digitalni brzinomer
Ne bih pogrešio ako kažem da je unutrašnjost doživela još konkretnije promene. Tačnije, sve je promenjeno! Nije ostalo ni traga, ni glasa od „sumnjive“ plastike iz „megana II“ i stiče se utisak da ste za volanom modela više klase. Instrument tabla je urađena u analogno (obrtomer), digitalnoj (okrugli, centralno postavljeni brzinomer) kombinaciji. Volan je pozajmljen iz „lagune“, dok se na centralnoj konzoli, ispod otvora za ventilaciju, nalaze klima uređaj i niže postavljeni CD/MP3 plejer. Testiranu modeli bili su opremljeni „hands free“ karticama, a motor se startovao pritiskom na dugme, postavljenim ne pored volana, već u visini ručice menjača. Stručnjaci su dosta pažnje poklonili i sedištima, koja su komotnija, s boljim bočnim ojačanjem i, ono što je najvažnije, lakše se podešavaju u potrazi za idealnim položajem. Odličnu ocenu zaslužuje i kvalitetan audio uređaj, specijalno pripremljen za novi „megan“.
Komfor i sport u jednom
Dvodnevna vožnja po Madridu i okolini bila je dovoljna za prve utiske o
ponašanju na putu. „Megan III“ je definitivno zadržao prepoznatljivi francuski
komfor i udobnost s kojima nema poređenja. Neravnine na putu se „upijaju“ bez
posledica za vaša leđa, a zahvaljujući većem međuosovinskom rastojanju (264 cm)
dovoljno prostora ima i na zadnjoj klupi. Ipak, primetno je da su u „Renou“
dosta poradili na upravljivosti, koja je približena nemačkim konkurentima.
„Megan“ je konačno postao automobil zabavan za vožnju, kao što je to oduvek bio
slučaj s „golfom“, „fokusom“ ili „astrom“. Velike izmene urađene su na
oslanjanju, tako da je prednje „Mekferson“ dobilo pomoć u takozvanom
„sabfrejmu“, koji sprečava zanošenje. Zadnje oslanjanje je olakšano, ali i
„ukrućeno“ što znači da sa „meganom“ više ne morate da panično kočite pre
ulaska u oštrije krivine. Volan je direktan, a da bi sportska vožnja bila
sigurna, ojačane su kočnice, koje „megan“ od 100 km/h do mirovanja zaustavljaju
za nepunih 38 metara. Logičan korak predstavlja i bolja zvučna izolacija, a za
tišinu u vožnji brinu se i brisači skriveni ispod poklopca motora. Prtljažnik
je zapremine 405 litara, dok se zadnja sedišta jednim potezom obaraju u odnosu
60/40.
Pobednik
„Megan“ je na veliku scenu zakoračio nešto posle večitog rivala „golfa VI“,
a pre nove „mazde 3“ i dugoočekivanog „ševroleta kruz“. Da li je tajming dobar,
pokazaće vreme. U ovom trenutku jedino je jasno da je „Reno“ dobio igrača koji
može da ponovi uspeh iz 2003. kada je bio proglašen automobilom godine. „Megan“
je ponovo drugačiji od konkurencije, što nikako ne može da škodi, a kupe
verzija se već našla u poslednjem nastavku video igre „Need for speed“.
Cena od 15.990 evra
Prodaja „megana“ u Srbiji počinje 15. januara, kada će se kupcima ponuditi hedžbek verzija, dok će se kupe u salonima naći već od 1. februara. Tačne cene nisu poznate, jer zavise od odluke Vlade o visini carine. Ipak, predstavnici kompanije „Reno Nisan Srbija“ pretpostavljaju da bi novi „megan“ trebalo da bude jeftiniji od prethodnog modela sa istim motorom i nivoom opreme! To znači da bi cena „megana 1,6 16V“ sa 100 KS (zamenjuje 1,4-litarski benzinac iz „megana“ druge generacije) s osnovnim paketom opreme (ne uključuje klima uređaj) bila 15.990 evra, odnosno za hiljadu evra manje od „golfa VI“. Takođe, „megan TCe 180“ sa „privilege“ paketom koštao bi 25.000 evra.
Široka paleta motora
Jača „Renoova“ strana oduvek je bio bogat izbor benzinskih i dizel agregata.
Francuzi nas ni ovaj put nisu razočarali, tako da u ponudi nema šta nema.
Benzinci startuju sa 1,6-litarskim agregatima od 100, odnosno 110 KS. Slabiji
dolazi u kombinaciji sa petostepenim ručnim menjačem, dok jači ima stepen
prenosa više. Vrh ponude je dvolitarski TCe sa 180 konja, koji će se u skorijoj
budućnosti isporučivati i sa kontinualno varijabilnim CVT menjačem. Najjači
motor sam testirao u „meganu kupeu“, koji je do 100 km/h ubrzavao za 7,8
sekundi. Svet dizelaša počinje od dobro poznatih 1,5-litarskih dCi motora sa
85, 90, 105 i 110 KS. Testirani hedžbek pokretao je dCi 130 (1870 kubika, 130
KS), koji zadovoljava Evro 5 norme.
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Renault
VIDEO : Renault Megane
"Samo ludak moze da kupi golfa pored megana!"...a ja dodajem "samo ćoravi ludak..."
Mnogo dobar auto za te pare, jos bolji motori, sto se tice golfa, samo glupi bosanci i crnogorci ga kupuju, jer su ostali konzervantni tokom ratova, dakle golf veliko govno...
"To znači da bi cena „megana 1,6 16V“ sa 100 KS (zamenjuje 1,4-litarski benzinac iz „megana“ druge generacije) s osnovnim paketom opreme (ne uključuje klima uređaj) bila 15.990 evra, odnosno za hiljadu evra manje od „golfa VI“
Samo ludak bi platio 16K evra za bilo koji auto bez klime, a samo bi coravi ludak stedeo 1000 evra za auto kome vrednost mnogo zzesce pada u odnosu na golfa!!
Ponovo su francuzi precenili svoj auto, pa ce tako i da ga prodaju - nikako! A posle neka se vade na prodaji Dacije.... ali nece ni to dugo trajati!
P.S
em je ruzan, em koristi yebenu karticu umesto kljuca.... pih (a jos ako mu je rezervni tocak ispod gepeka na "otovorenom"...)
KUPE MEGAN JE PRELEP AUTO,MOTORI SU KVALITETNI I MALI POTROSACI.MENI LICNO SMETA JEFTINA I JEDNOLICNA UNUTRSNJOST.IMACE ON SVOJE KUPCE!
RENAULT MEGAN ĆE OBELEŽITI 2009 GODINU,ODLIČAN AUTO,A I 11 MODEL
SA 5* NA NCAP TESTU TO GOVORI DOSTA O MODELU
mnogo para malo muzike.ne moze da se poredi golf i megan.ikakav je to auto bez klime
Neznam ko je kome tata, moje subjektivno mišljenje ću ostaviti za kraj poruke ali što se tiče poređenja u osnovnom paketu opreme Megan ima ne samo tu famoznu klimu već i prednje i bočne vazdušne jastuke, kao i vazdušne zavese. Spisak opreme za Autentik je solidan, ali ako se se uzme u obzir da je sa ovim paketom opreme cena novog Megana 13.990 evre, zaključak je očigledan-kako to veliki podržavalac Golfa ,nemački "Auto Bild",voli da kaže- prema odnosu cene i kvaliteta u ovom dvoboju,pobedu bi svakako odneo francuski model, a za koji i ja imam slabost jer u odnosu na nemca osim tehnike ima i stila.