Mercedes GLK 320 CDI
Preuzeto sa : Blic.rs
„Mercedes“ je u svet kompaktnih terenaca zakoračio modelom GLK nastalim na platformi karavanske verzije nove C klase. Proizvođač iz Štutgarta čekao je punih pet godina da na izazov zvani BMW X3 odgovori „kutijastim“ 4,525 metara dugačkim automobilom koji izgledom prkosi dizajnerskom trendu modernih SUV-ova.
„Bejbi GL“, kako su mnogi prozvali GLK, sa oštrim linijama i agresivnom prednjom maskom, kao magnet privlači muške kupce koji ne žele da svog četvorotočkaša dele sa suprugama, devojkama ili kćerkama.
Kompaktni SUV-ovi su poslednjih godina postali uniseks roba, a za neke se, poput „tojote RAV 4“ ili „folksvagen tiguana“, najčešće odlučuju pripadnice nežnijeg pola. Naravno, to nikako ne predstavlja minus, jer je poznato da žene brže i lakše prepoznaju lepe i dobre stvari. Zato verovatno nikada niste videli ženu za volanom „puha“ (Mercedes G klase)? GLK je upravo teritorija na kojoj se muškarci osećaju oslobođeno, kao u divljini i „Mercedesu“ bi, ako ništa druga, trebalo da čestitamo na hrabrosti. Sve gore napisano odnosi se za Evropu, jer je „Mercedes“ u Severnoj Americi kao zaštitno lice za GLK angažovao glumicu Kim Katral, popularnu Samantu iz serije „Seks i grad“. Izbor je logičan, jer je u Americi automobil od četiri i po metara u klasi „korse“ ili „pola“.
Agresivna pojava
Dizajneri su u startu odustali od izgleda „dobrog dečaka iz komšiluka“ i na GLK
su primenili neka od rešenja sa starije i veće braće, modela ML i GL. Pre
svega, mislim na četvrtasta prednja svetla i ogroman „Mercedesov“ znak na
hromiranoj maski hladnjaka.
Agresivnoj pojavi pomažu i nesrazmerno mali spoljni retrovizori, koji podsećaju
na kupirane uši kod dobermana. Bočnom stranom dominira linija koja se pruža od
kraja prednjeg blatobrana ispod brava na vratima, sve do početka zadnjih
svetala i gotovo vertikalnih petih vrata. Zadnji deo je urađen mirnije, sa
velikim romboidnim svetlima i krovnim spojlerom.
Klasičan "Mercedes"
Unutrašnjost je najbolje opisati kao klasičnu „Mercedesovu“, do poslednjeg detalja prenetu iz nove C klase. Instrument-tabla (tri okrugla instrumenta) je pregledna, a brojni dugmići su na dohvate ruke. Sve u svemu, ergonomija je idealna. Vozač, u zavisnosti od raspoloženja, može da sedi visoko, kao u kamionu, ili da se uz pomoć elektronike spusti u sportski položaj. Sedišta su vrhunska, a na testiranom modelu su bila obložena belom kožom sa crnim šavovima. O preciznosti izrade ne bi trebalo trošiti reči, mada kvalitet korišćenog materijala ipak nije na nivou 50.000 evra vrednog GLK. „Kockast“ spoljašnji izgled omogućio je bogatu ponudu prostora za vozača i putnike. Na zadnjoj klupi se sedi kao u luksuznoj limuzini, a čak ni dvometraši neće imati problema sa kolenima. Vozaču jedino može da zasmeta „debeli“ A stub koji ograničava preglednost prilikom skretanja levo. U brzini i po mraku dovoljan je sekund nepažnje da A stub „proguta“ pešaka ili biciklistu. Zadnja vrata se otvaraju visoko, a zapremina prtljažnika je vrlo dobrih 450 litara. Zvučna izolacija je fantastična i motor se gotovo ne čuje, čak ni pri maksimalnih 220 kilometara na sat.
"7G-tronic" menjač
Testirani model pokretao je trenutno jedini dizel agregat u ponudi 320 CDI - šestocilindrični V motor radne zapremine 2.987 kubika i maksimalne snage od 224 konja, pri 3.400 obrtaja u minuti. Uskoro se očekuje jeftiniji i ekonomičniji „220 CDi blueefficiency“ (2.143 kubika i 170 KS). Kupci mogu da se odluče i za dva benzinca, takođe šestocilindraša. Slabiji pod oznakom 280 podrazumeva trolitarski benzinac sa 231 KS, dok se iza 350 krije troipolitartski agregat od 272 KS. Snažni 320 CDI radi mirno, gotovo nečujno. Serijski se u sve GLK modele ugrađuje sedmostepeni automatski menjač „7G-tronic“ sa komandama na volanu. Promena može da bude automatska sa kratkim intervalima između stepena brzina ili ručna (pedale na volanu i pomeranjem ručice menjača levo/desno) za agresivniju vožnju. Kako se radi i u modelu s dizel motorom, savet je da menjanje brzina ostavite automatici. „Mercedesova“ napredna tehnologija dozvoljava i preskakanje brzina prilikom prebacivanja u niži stepen, a sve kako bi se postigao veći užitak u vožnji. Takođe, GLK klasa je serijski opremljena „4Matic“ pogonom na sve točkove poslednje generacije, koji snagu između prednje i zadnje osovine raspoređuje u odnosu 45/55. „4Matic“ pogon povećava i prijanjaje, a u kombinaciji sa elektronskim sistemom stabilnosti (ESP) i sistem protiv zanošenja pri ubrzanjima (ASR) omogućava lakše upravljanje, kako na asfaltu, tako i pri off road vožnji.
Tri u jednom
Snaga „Mercedesa GLK“ je u „agility control“ ogibljenju, koje uspeva da uskladi tri nespojiva - sportsku vožnju, komfor i off-road karakteristike. „Agiliti kontrol“ automatski prilagođava ogibljenje uslovima na putu i GLK čini izuzetno fleksibilnim automobilom. Amortizeri se, recimo, prilagođavaju komfornijoj vožnji kada se krećete van puta ili malom brzinom. Pritiskom na papučicu gasa za žustriju vožnju amortizeri se automatski „prebacuju“ na tvrđu postavku za bolju stabilnost na putu i upravljivost. Takođe, za GLK kao dodatna oprema može da se naruči i pre safe sistem, koji uz pomoć senzora prepoznaje opasnost od sudara, te uspravlja sedišta i zateže sigurnosne pojaseve kako bi vozača i putnike pripremio za potencijalni incident.
Pobednik
Zaključak je da „Mercedes“ nudi komforan i kvalitetan kompaktni SUV sa snažnim
motorom i dizajnom koji će sigurno imati svoje poklonike. Istina, nije zabavan
za vožnju koliko BMW X3 ili novi „audi Q5“, ali ko voli zabavu, neka kupi
sportski automobil. GLK je, kao uostalom i svaki „Mercedes“, na prvom mestu
statusni simbol. Sve ostalo su sitnice.
Sportista sa bogatom opremom
Kupcima se nude dve verzije šasije - sportska i off road. Prva se karakteriše aluminijumskim felnama od 19 inča, manjim (za 20 mm) rastojanjem od zemlje nego off road verzija (201 mm), kraćim oprugama i nešto tvrđim amortizerima... Off-road styling dolazi sa alu-felnama od 17 inča i logično oprugama koje imaju duži hod. „Mercedes GLK“ može da se pohvali dugačkom listom standardne opreme (automatski menjač, „4Matic“ pogon, automatska klima sa dve zone, alu-felne, paket agility control, ESP, multifunkcionalni volan, bočni vazdušni jastuci i jastuk za koleno vozača, CM/mp3 uređaj...) i još dužim spiskom dodatne. Cena u Srbiji je 49.997 evra.
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Blic.rs