Chevrolet Cruze predstavljen u Santanderu

Preuzeto sa : Blic.rs
„Ševrolet“ je na obali Atlantskog okeana promovisao model „kruz“, automobil egzotičnog imena koji samo početnim slovom asocira na „Ševijeve“ legende kao što su „korveta“ ili „kamaro“. Sve ostalo je potpuno drugačije jer se radi o 4,6 metara dugačkom porodičnom sedanu upakovanom u telu četvorovratnog kupea.
Mišićav, ali u isto vreme i elegantan kompakt predstavlja početak nove
„Ševroletove“ dizajnerske filozofije i nije tajna da će neka od rešenja
koristiti i budući modeli. Još jedna važna činjenica nije tajna - „kruz“ je
nosilac gena četvrte generacije „opela astre“, čija je premijera najavljena za
septembar i Salon u Frankfurtu. Baziran je na novoj „delta II“ platformi koja
će naknadno biti doterana za dugo očekivanu „astru“.
Pogađa kao
Žigić
„Kruz“ se u glavnom gradu pokrajine Kantabrija pokazao kao ozbiljan igrač, u
rangu s Nikolom Žigićem, koji zabija golove u lokalnom Rasingu. Atraktivan
izgled, dobre vozne karakteristike i, možda najvažnije, idealan odnos uloženog
i dobijenog, postavili su „kruz“ na lidersko mesto među „Ševroletovim“
modelima. Njegovim stopama uskoro će krenuti novi „spark“, kompaktni hibrid
„volt“ i MPV sedmosed „orlando“, koji su kao i „kruz“ stvoreni po ukusu
evropskih vozača.
Početna cena
od 12.649 evra
Za automobil čija je početna cena u Srbiji 12.649 evra, „kruz“ ostavlja
upečatljivu pojavu sa velikom saćastom maskom hladnjaka, podeljenom
horizonaltnom prečkom na kojoj se nalazi prepoznatljiv „Ševroletov“ znak u
obliku zlatne leptir mašne. Snažan utisak ostavlja i bočna linija koja se
polako podiže od prednjih pa sve do zadnjih svetala i koja će takođe postati
sastavni deo svih novih modela. Linija krova se spušta strmoglavo do zadnjih
nosača i nosilac je kupe izgleda. Rešenje je vrlo dobro odrađeno jer sam na
zadnjoj klupi, i pored visine od 190 centimetara, imao dovoljno prostora za
glavu. Dizajneri „Ševroleta“ kažu da su namerno izabrali oblik sedana, a ne u
Zapadnoj Evropi popularnijeg hedžbeka, kako bi dobili komforan automobil za pet
putnika sa velikim prtljažnikom.
Prijatan
kokpit
Dva dana u kabini „kruza“ bila su više nego dovoljna da se primeti ogroman napredak u ergonomiji i kvalitetu materijala za koji se „Ševrolet“ odlučio. Vozač se oseća ušuškano i sigurno za velikim upravljačem, u udobnom sedištu okružen lako dostupnim prekidačima i jasnim ekranom bord kompjutera. Instrument tabla je pregledna, a „ledeno plavo“ pozadinsko svetlo je odmor za oči. Ručica menjača je takođe idealno postavljena. „Kruz“ je iz „korvete“ pozajmio ideju dvostrukog kokpita, kako bi se i suvozaču omogućilo da uživa u vožnji. Ugodnom ambijentu u kabini doprinose i materijali zrnaste površine, prijatni na dodir, kojima bi pozavideli i modeli iz višeg ranga. Tabla je urađena u kombinaciji dva materijala, od kojih je jedan usklađen s bojom sedišta. Zadnja klupa je naravno manje komotna, ali je i najprostranija u segmentu, što u „Ševroletu“ na svakom koraku s ponosom naglašavaju. Prtljažnik je dubok, pravilnih linija, nešto manjeg otvora za utovar, ali pozamašne zapremine od 450 litara.
Zategnut
do pucanja
Vožnja krivudavim putevima u okolini Santandera otkriva da je „kruz“
maksimalno „zategnut“. Tačnije, struktura karoserije je najčvršća u segmentu i
u „Ševroletu“ s pravom mogu da očekuju maksimalnih pet zvezdica na Evro NCAP
testu. Retkost je da proizvođači modelima iz nižeg segmenta poklanjaju toliko
pažnje kada su u pitanju vozne osobine i udobnost u vožnji, koliko je Ševrolet“
poklonio svom „kruzu“. Bilo da ste na autoputu, ili na nekom lokalnom drumu,
„kruz“ će brzo i bez dodatnog napora vozača ispunjavati sve zadatke. Prijatno
iznenađenje je tišina u kabini pri brzinama većim i od 140 km/h. Odlična
izolacija neutrališe buku i vibracije i putnicima garantuje da neće promuknuti
posle višesatne vožnje. Vozači će sigurno ceniti dobre kočnice i kvalitetno
ogibljenje.
Tri motora
Za „kruz“ su odabrana tri nova agregata koja ispunjavaju Evro 5 norme. Dizel ponuda počinje i završava se dvolitarskim turbo motorom od 150 KS, koji maksimalni obrtni momenat 320 Nm isporučuje pri niskih 2.000 obrtaja u minuti. Agregat je živahan, lako „prima“ gas i u proseku troši oko osam litara. Uparen je sa petostepenim, a ne očekivano šestostepenim, ručnim menjačem za koji predstavnici „Ševroleta“ tvrde da odlično obavlja svoj posao. Naravno, stepen manje znači i nižu cenu finalnog proizvoda koja je ipak glavna vodilja „kruzovog“ uspeha. Novinarima iz bivše Jugoslavije bilo je omogućeno i da testiraju dizel „kruz“ sa potpuno novim automatskim menjačem (šest stepeni prenosa), koji se još neće isporučivati na evropsko tržište. Razlog je ponovo cena. Srpskim kupcima džepom su bliži modeli s 1,6 i 1,8 litarskim benziskim motorima. Oba dolaze sa promenjivim radom ventila i petostepenim ručnim menjačima. Slabiji isporučuje 112, a jači 140 KS. Lično, pre bih se odlučio za 1,6-litarski koji u realnim uslovima po karakteristikama ne zaostaje za 1.8, dok pri kupovini i registraciji donosi uštedu od 600-700 evra.
Ševrolet
kruz 1.8 LT
DIMENZIJE
Dužina 4.597 mm
Širina 1.788 mm
Visina 1.477 mm
Međuos. razmak 2.685 mm
Prtljažnik 450 l
Težina 1.290 kg
MOTOR
Zapremina 1.796 kubika
Snaga 140 KS
Obrtni momenat 176 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 10 s
Maks. brzina 200 km/h
Potrošnja 8,7 litara
Cena 16.682 evra
Za sada samo kao sedan
Zaključak o „ševrolet kruzu“ lako je doneti, jer za uloženi novac nećete pronaći bolji, noviji, prostraniji, opremljeniji i atraktivniji automobil. Čak i ako bih cepidlačio, ne verujem da bih uspeo da pronađem zamerku vrednu pomena. Za sada, u „Ševroletu“ ne razmišljaju o drugoj verziji karoserije osim sedana, iako nova platforma pruža neizmerne mogućnosti. Jedna od razloga je naravno i dolazeća „astra“ jer nikome nije potreban rat u porodici. Međutim, ono što sigurno izlazi do kraja godine su modeli s ugrađenim sistemom za tečni naftni gas. Kao „zamorac“ izabran je 1,6-litarski benzinac, dok će se o jačem odlučivati posle prvih rezultata prodaje.
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Chevrolet
VIDEO : Chevrolet Cruze
nije loš automobil, a i cena mu je dobra. Mislim da se dobro dobija za uloženi novac.
Od toliko globalnih kompanija koje GM ima oni su nasli bas Daewoo da im razvije auto???
Auto je lep, ali je neudoban u PM!
Sedista su mala i tvrda, a plastika je mnog ogruba i tvrda!
Tesko ce ovo da ih spasi
OCIGLEDNO JE DA SE NEKI LJUDI TESKO OSLOBADJAJU PREDRASUDA.AUTO JE PO PRVIM INFORMACIJAMA THE BEST BUY, PA KO VOLI NEK IZVOLI!
Ulazio sam u auto kod dilera u beogradu i utisak je vise nego povoljan. Instrumental tabla mu je ista kao i opel inzigia tako da spoljni izgled i enterijer je cista petica. jos ako se doda i 5 ocekivanih zvezdica za sigurnost i cena sta jos treba dodati. A sto se tice daevua onaj ko ga je vozio zna da su to kvalitetni i izdrzljivi automobili. Korejanci su odavno dostigli japance po kvalitetu.
Ja vozim DAEWOO legancu, presao sam sa njom 200.000, i odlican je auto. Kruz sam video i odmah kupio. Odlicnan odradjen auto, i cena je extra, 1.8 LT za 16.600
Do sada sam vozio vise DAEWOO i CHEVROLET automobila i prilicno sam zadovoljan. Poslednji kog sam kupio u salonu u Bg-u je KALOS 1.4 16v i nije se pokazo nikako! Vise vremena je proveo u servisu nego kod mene.
Sada menjam i za 2-3 nedelje mi stize CRUZE 2.0 dizel i nadam se da po gore navedenim karakteristikama nisam pogresio!
Ima li neko iskustva sa Cruze-om, tj koliko mu kosta redovni servis?
Slažem se sa tekstom,najbolji odnos cene i pristojnog izgleda.O kvalitetu ipak ne bih,treba sačekati servisna iskustva.Uglavnom, ko god se odluči za "kruz"neka se spremi na dramatičan pad vrednosti i dugotrajno ubedjivanje prijatelja u ispravnost kupovine.
Auto je za svoju cenu i ponudu vise nego odlican a o ukusima netreba raspravljati.
licno sam vlasnik captive i zadovoljan sam a jedina zamerka je cekanje delova koje nemaju na lageru .
Mislim da ce vec sledece godine cene automobila da krenu uzlazno tako da na cenu KRUZE-a u ovoj god. sigurno ide sledece i koja hiljada vise. Uzimajuci u obzir izreceno mislim da ce KRUZE tek za dve god. kao polovnjak dostici sadasnju cenu. S druge strane sve vise ljudi vozi CHEVY-je tako da sam siguran da se gube prdrasude prema toj marki koje najvise uticu na pad cene s godinama.
kruz e izvaredan auto za tu cenu uzeo sam tri auta za taxi za sad nisam pogresio ljudi su oduseveni voznje i izgleda.