Toyota Urban Cruiser 1.33 VVT-i

Preuzeto sa : Blic.rs
„Tojota” je još 1994. godine modelom „rav 4” učestvovala u kreiranju SUV segmenta čija se popularnost ni danas ne smanjuje. Na početku, „rav 4” se nudio i sa dvoja vrata i bio je dugačak nešto više od 3,7 metara. Danas, sa trećom generacijom možete da se odlučite samo za model sa četvoro vrata i 4,5 metara dužine.
Razlika od 3,7 do 4,5 metara ostavila je dovoljno prostora
za razvoj novog modela nazvanog „urban kruzer”, koji se našao na petodnevnom
„Blicovom” testu. „Urban kruzer” je moderan, kompaktni mini SUV, neznatno duži
od „jarisa” (378,5 cm), sa prostorom za petoro putnika i zadatkom da ponudi
nešto novo kupcima spremnim za eksperimentisanje.
Naravno, i sa dubljim džepom, jer je početna cena „urban kruzera”, koji je bez
obzira na robusan izgled deo B segmenta, u Srbiji 16.700 evra. Jasno je da za
uloženo dobijate više od običnog gradskog automobila, ali pitanje je koliko
tehnologija i kvalitet znače budućem vlasniku koji za isti novac može da kupi
„auris” ili „korolu”.
Drugačiji od
drugih
Dizajn „urban kruzera” je, recimo, drugačiji od onog na koji su nas navikli
u „Tojoti”. Pre svega mislim na prednji deo jer se zadnji gotovo identičan „rav
4” (bez rezervnog točka na petim vratima). Ispraćen je trend korišćenja
masivnih branika na koje su ranije ekskluzivnost imali samo pravi terenci.
„Urban kruzer” na oko izgleda veći nego što dimenzije 393 x 173 x 153 cm
govore. Zato i ne čudi da su reakcije ljudi na ulici bile podeljene. Mlađima se
svideo, dok je starije podsetio na junaka iz filma „Transformersi”. U „Tojoti”
očekuju da će se za „urban kruzer” na prvom mestu odlučivati mladi roditelji
koji se odlučuju za prvi porodični automobili, ali ne žele da kupe
karavan.

Previše tvrde plastike
Kabina je klasična „Tojotina”, prostorna, funkcionalna i precizno urađena. Međutim, japanski proizvođač i dalje forsira upotrebu tvrde plastike. Tako je, na primer, upravljač obložen kvalitetnom kožom prijatnom na dodir, ali je ostatak od plastike sumnjivog kvaliteta i oštrih ivica. Kombinacija brzinomera i obrtomera u jednom okruglom instrumentu, takođe nije najsrećnije rešenje. Sve ostalo zaslužuje pohvale, između ostalog i brojni praktični pretinci, odnosno držači čaša i flaša. Sedišta su komotna, bez bočnih ojačanja, i na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno mesta za tri osobe. Osnovna zapremina prtljažnika je 314 litara i obaranjem naslona zadnjih sedišta može da se poveća do 749 litara. Sve u svemu, „urban kruzer” se udoban, lako se vozi i veoma je praktičan u gradskim uslovima.

Dva motora
Ponudu za „tojotu urban kruzer” čine dva motora, novi 1,33-litarski dual VVT-i benzinac sa „stop&start” tehnologijom i poznati 1,4 D-4D dizel agregat (90 KS), sa potpuno novim šestostepenim manuelnim menjačem. Oba se odlikuju laganom konstrukcijom, odličnim odnosom snage i dobijenih performansi i, naravno, niskom emisijom štetnih gasova. Testirani model bio je opremljen benzinskim agregatom koji sam imao prilike da isprobam u redizajniranom „jarisu”. Kombinacija motora (101 KS) i menjača je idealna za mirnu, gradsku vožnju u kojoj stop&start sistem pomaže da se potrošnja drži oko sedam litara na 100 pređenih kilometara. Motor se automatski gasi kada recimo stanete na semafor, a startuje se pritiskanjem kvačila. Sistem može da se isključi pomoću eco dugmeta smeštenog između prednjih sedišta. Na kraćem testu od Novog Beograda do centra i nazad, u špicu sam 20 kilometara prevezao za 40 minuta, pri čemu je četvrtinu vremena motor bio „ugašen”. „Ubran kruzer” sa benzinskim motorom se isporučuje samo s pogonom na prednje točkove, dok kupci dizela 1,4 D-4D mogu da se odluče i za verziju sa 4x4 pogonom (AWD) čija je karoserija povišena za dodatnih 2,5 centimetra.
Provlačenje gradom
I pored nešto višeg položaja sedenja, „urban kruzer” se vozi kao svaki drugi gradski automobil, poletno i bez grča, jer stvarno svuda možete da se provučete. Preglednost je vrlo dobra, mada za kretanje unazad nije zgoreg ugraditi parking senzore. Zahvaljujući standardnim felnama od 16 inča „urban kruzer” je dovoljno udaljen od puta.
Cena od 16.700 evra
Početna cena „urban kruzera” sa benzinskim motorom i opremom „aktiv” je 16.700 evra, dok za dizel verziju, takođe s pogonom 2WD morate da platite dve hiljade evra više. Za pogon 4X4 potrebno vam ne više od 20.000 evra, tačnije 20.400. Serijsku opremu osnovnog paketa „aktiv” između ostalog čine: manuelni klima-uređaj, CD/mp3 sa šest zvučnika, ABS, VSC, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, bočni vazdušni jastuci, bočne vazdušne zavese napred i pozadi, vazdušni jastuk za kolena vozača, putni računar, upravljač podesiv po visini, branici u boji vozila…
Tojota urban kruzer
MOTOR
Zapremina 1.330 kubika
Snaga 101 KS
Obrtni momenat 132 Nm
DIMENZIJE
Dužina 3.930 mm
Širina 1.725 mm
Visina 1.525 mm
Međuos. razmak 2.460 mm
Prtljažnik 314 l
Težina 1.205 kg
PERFORMANSE
Ubrzanje 12,5 sekundi
Maks. brzina 175 km/h
Potrošnja 8,5 litara
Cena od 16.700 evra
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Toyota
cool auto za dobrostojece mlade mame koje ne zele da voze A klasu... a tu su i sa cenom, samo ovde imaju 4x4.
Moje subjektivno misljenje je da je Kia Soul jevtinija i mozda cak i lepsa od Toyote.
Automobil koji spada u kategoriju onih koji na sve liče a ništa nisu.Namenjen mladima koji žele da budu drugačiji a to je uvek mač sa dve oštrice.Radikalan dizajn kao deo priče o podmladjivanju fabrike svakako je za pohvalu.Cena prati ostatak Tojotine game(skupo ali provereno).