Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 na testu Politike

Preuzeto sa : Politika.rs
U današnje vreme automobilski proizvođači neretko trpe osude zbog konvencionalnog pristupa u dizajniranju modela, a kritičari najčešće upućuju zamerke kako novi automobili sve više liče jedni na druge. Ipak, da konstruktorskoj mašti, ali i hrabrosti, nije došao kraj pokazuje najnoviji model iz Škodine produkcije - jeti. Nedavno je stigao na naše tržište, pa smo sa velikom dozom znatiželje preuzeli reprezentativni primerak na test.
Ovaj automobil svoje mesto nalazi u rastućem segmentu krosovera, a na prvom mestu ističe se neobičnim imenom, originalnim dizajnom i velikodušnom ponudom prostora. Dolazi na jednoj od najcenjenijih Folksvagenovih platforma na koju su, između ostalih, postavljeni golf i tiguan. Škoda jeti je dugačka 4,2 m i široka gotovo 1,8 m, a sa visinom od 1,69m i klirensom od 180 mm svrstava se u kategoriju koja je „nešto između“ gradskih SUV modela i kompaktnih monovolumena.
Već na početku druženja sa jetijem primetili smo da njegov dizajn zapada za oko, a da nismo pogrešili u proceni potvrdili su radoznali pogledi ostalih vozača, ali i prolaznika na beogradskim ulicama. Za to je zaslužan kockast oblik relativno visoke karoserije, originalne svetlosne grupe sa neobično poziocioniranim svetlima za maglu i brojni ofroud detalji koji pojačavaju jetijevu muskulaturu. Za razliku od spoljašnjeg „mačo“ izgleda, unutrašnjost deluje nežno i rafinisano. Instrument tabla prijatno svetli i vrlo lepo izgleda, ali brojke na brzinomeru nisu baš čitljive. Kvačitet materijala u najskupljem paketu opreme „ekspiriens“ (doplata 3.000 evra) je na iznenađujuće visokom nivou. Naročito nam se dopala meka plastika na centralnom panelu, kao i fini štof na oplatama od vrata. Sa druge strane, čini se da, inače pristojnim sedištima, nedostaju jači bočni oslonci. Za razliku od prednjih sedišta, zadnja su nešto tvrđa ali imaju podešavanje nagiba naslona što se pokazalo kao svrsishodno rešenje, baš kao i klizna zadnja klupa koja na uštrb zapremine prtljažnika enormno povećava prostor za noge putnika pozadi. Dakle, u jetija se bez problema mogu smestiti četiri visoka putnika. Utisak prostora pojačava i velika visina krova, koja omogućava čak i osobama preko dva metra visine da pronađu optimalan položaj za upravljačem.
Model koji smo imali na testu pokreće TDI dizel agregat sa komonrejl ubrizgavanjem. Iz dva litra zapremine razvija 140 ks i 320 Nm obrtnog momenta koji prenosi na sva četiri točka. Na okret ključa agregat se oglašava tiho i odmah najavljuje miran i kultivisan rad bez preterane buke i nepoželjnih vibracija. Prvo smo ga testirali u gradskoj vožnji, a na ovom polju jeti se pokazao kao startan, okretan i vrlo pregledan. Naročito nam se dopalo sa kakvom lakoćom ubrzava – samo 9,9 sekundi potrebno mu je da iz mesta stigne do 100 km/h. Pritom, zahvaljujući četvrtoj generaciji haldeks kvačila snagu optimalno raspoređuje između prednje i zadnje osovine, tako da nema problema sa trakcijom na klizavoj podlozi. Da tu nije kraj prijatnim iznenađenjima, jeti nam je pokazao i u vožnji na otvorenom drumu. Direktan upravljač i velika agilnost pri menjanju pravca čine jetija veoma zabavnim za vožnju po krivinama i u tome se jeti, kao krosover, razlikuje od većih gradskih SUV modela. U normalnim uslovima vožnje, dakle, kada se ne forsira papučica gasa, škoda jeti u gradu troši oko 7.5 litara, što je podatak koji ne odstupa od fabrički deklarisanih vrednosti.
Sve u svemu, čini se da je gotovo sve na ovom automobilu na zaista visokom nivou.
Kako je odmicalo naše upoznavanje sa jetijem, nametalo nam se pitanje da li je ovo najbolji automobil koji je Škoda napravila pod dirigentskom palicom Folksvagena. Gotovo da bismo se usudili da damo potvrdan odgovor da sveukupan utisak ne kvari bitan faktor – cena. A, ona kod jetija 2.0 TDI 4h4 ekspiriens dolazi kao hladan tuš, jer 24.308 evra predstavlja ozbiljan izdatak naročito u ovom trenutku kada mnogi proizvođači znatno veće modele nude po nižim cenama.
Autor : U. Dedić
Tehnički podaci
Karoserija pet vrata, pet sedišta
Dimenzije d/š/v 4.223/1.793/1.691 mm
Motor turbo dizel, 4 cilindra
Zapremina 1.968 ccm
Snaga 140 ks pri 4.000 o/m
Obrtni moment Nm pri 1.750-2.500 o/m
Menjač manuelni šestostepeni
Gume 215/60/R 16
Kočnice diskovi
Prtljažnik 410-500 lit.
Ubrzanje 0-100 km/h 9,9 sek.
Maks. Brzina 190 km/h
Potrošnja 6,1 lit.
Cena od 22.609 evra
NISSAN DUALIS kosta 27000AU$, ova konzerva mi nije ni prici
Australija je podneblje sa drugacijim ukusom.Ovde u Evropi su stvari drugacije,hocu recu,vole se prefinjenije stvari,dobra zavrsna obrada i detalji.Skoda Yeti sve te kriterijume,po meni, zadovoljava.
Ima i jeftinijih verzija-1.8 TSI i 1.2 TSI koji dolazi malo kasnije.U odnosu na VW Tiguan je jeftiniji,a u nekim testovima pobedjuje u oblasti zavrsne obrade i terenskih mogucnosti bas tog Tiguana.
Uz očekivani pad cene u narednim godinama Yeti ulazi u kategoriju odličnih porodičnih automobila.Pogon na svim točkovima uslovljava da je testirani agregat pravi izbor.Ne shvatajući ga kao klasičan terenac(što on sigurno i nije)može nas iznenaditi svestranošću.Glavna prednost nad konkurencijom je upravo njegova suzdržanost.