home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs

Novosti test - Automobil je zabavan za vožnju a štedi gorivo i proizvodi minimalnu količinu CO2.

Mazdina automobilska filozofija predstavljena je krilaticom "zum-zum". Nama ponekad izgleda i pomalo neobično, ali čelnici ove japanske kompanije istrajavaju na tome - "zum-zum"!

Rezultati prodaje, povećana potražnja skoro na svim tržištima su najbolja potvrda da su umovi iz Hirošime u pravu.

U istom, istočnjačko-filozofskom maniru, osmišljena je i nedavno restilizovana ("fejslift"), lepotica "mazda 6".

O ovom automobilu, kome nisu smo "zategnute bore", opširno smo pisali nakon prvog testa, proletos na evropskoj premijeri u Barseloni, ali i na sjajnoj prezentaciji "Mazde Srbija" na obroncima Kosmaja.

Zato smo na novom susretu, na višednevnom testu "mazde 6 FL sport CD 129 TE", koju smo vozili zahvaljujući ljubaznosti firme "Profil" odlučili da "proverimo navode iz reklamne brošure", koja se nudi na uvid potencijalnim kupcima.

Dakle - "zum-zum"!

"BUDITE DRUGAČIJI" - Tražite automobil zabavan za vožnju,ali koji štedi gorivo i proizvodi minimalnu količinu CO2. Svi vizuelni znakovi su tu. Način na koji aerodinamične linije klize niz auto. Dramatične aluminijumske felne. Širina i snaga. Osetite kako je dinamična i kako reaguje na putu. Razmislite o najnovijoj tehnologiji koja omogućuje "mazdi 6" da postigne i 5,2 litra na 100 km u skladu sa normom "Euro 5"... Tako počinje priča u brošuri...

O izgledu, naravno, prosudićete sami na osnovu fotografija. O vožnji verujte nama. Sjajna ubrzanja, precizan uravljač i još precizniji menjač. A, potrošnja! "Prijavili" smo ljudima iz "Profila" očitanu "cifru" na putnom računaru - 4,9 litara dizela na 100 km! U proseku! Priznajemo, trudili smo se da vozimo štedljivo, ali treba da znate i da smo 60 odsto testa vozili po gradu. Uostalom "profil" je na kraju Karađorđeve u Beogradu, a vozilo smo preuzeli u 15 sati (četvrtak), vratili u 9.00 (ponedeljak).

I da ne zaboravimo, pod haubom auta na testu 2,2 litra zapremine sa 130 KS i menjačem od šest stepeni!

"EFIKASNIJI" - kažu dalje u brošuri, a ovaj odeljak počinju pitanjem "Jeste li ikada pokušali da hodate uspravno po jakom vetru". Naravno "Mazda" hvali aerodinamičnost "šestice". Najniži je u klasi, a "strujanje vazduha" ide i iznad i ispod vozila.

Mi potvrđujemo - "mazda 6" je nečujna, stvarno "klizi" i kao prilepljena je za put.

"BUDITE U KONTROLI" - Krivine? "Mi ih obožavamo i volimo da proizvodimo automobile koji ih obožavaju", hvale se opet Japanci u brošuri.

Sad znamo da "mazda 6" ima dvostruko prednje vešanje i zadnje multilink vešanje u stilu sportskih automobila sa sistemom elektro-servo volana i kočnice! Sjajne! Volan se prilagođava brzini kojoj vozite a i karoserija od čelika je vrhunske čvrstoće, pa ako tome dodate silne elektronske sisteme protiv blokiranja točkova, proklizavanja i slično, nekako postaje logično da "mazda 6" ide kao po šinama.

"SAVESNI" - Eto razloga za novu pohvalu. Ekologija. Štedljivi motori, niske emisije gasova. Nemamo šta da dodamo. Idemo dalje.

"ZAINTRIGIRANI" - Sledi nabrajanje sve sile tehnoloških inovacija oput AFS (osvetljavanje puta iza krivina). Potrajalo bi, a novinski prostor je ograničen...

Naš model na testu košta 24.560 evra sa svim dažbinama.

Najjeftiniji u ponudi je benzinac 1,8 FL CE sa cenom od 20.460 evra.

Najjeftiniji dizelaš "FL CD 129" 22.660 evra.

Najskuplja "šestica" ima oznaku "FL sport kombi CD 180 GTA navi vest" i košta 30.860 evra. 

ZABAVITE SE

Od vrhunske navigacije, blutut uređaja, CD radija sa MP3 plejerom "bose" zvučnicima "subvuferima i vuferima", do sistema za dinamičku kontrolu stabilnosti, izbegavanja blokiranja točkova, upozorenja u slučaju naglog kočenja, pomoć pri vožnji uzbrdo, dvostrukih prednjih jastuka, prednjih i zadnjih jastuka u obliku zavese i sijaset drugih stvari. Sve su to Japanci stavili u auto.

Naravno, broj opcija koje možete izabrati je zaista neverovatan. U ponudi su sjajni motori, benzinski i dizel, neverovatni nivoi opreme.

TEHNIČKI PODACI

MOTOR:"CD 129"

ZAPREMINA: 2.184 cm

SNAGA: 129 KS

OBRTNI MOMENT: 310 nm

0-100 KM/č: 10,7 sek

MAKS.BRZINA: 195 km/čas

POTROŠNjA: Lit/100 km.

GRAD: 6,9

VAN GRADA: 4,5

KOMBINOVANO: 5,4

DUŽINA: 4.755 mm

VISINA: 1.440 mm

ŠIRINA: 1.795 mm

MASA: 1.550 kg

REZERVOAR: 64 lit.

PRTLjAŽNIK: 510/1.702 lit.



čitanja : 2711



Komentari

Ni malo srećna zapremina motora i ne baš tako privlačna cena ...

Autor Moron 04 Avg 2010, 12:01

Morala bi snaga da bude veca za tu zapreminu, VW je pre 10 godina pravio 300 kubika manje motore sa istom snagom i istom potrosnjom

Autor STrider 04 Avg 2010, 18:30

@STrider

Najsnaznija verzija tog motora ima 185 ks.

Autor milan 04 Avg 2010, 18:47

posle dve toyote i jedne honde početkom ove godine kupim mazdu 6, model pre restilizacije...uslugom sam zadovoljan za sada automobilom skoro sasvim, nekako se izmenio u prvih 5000, kao da se rastresao...po meni ipak posle svega toyota, robusno, jednostavno neuništivo...svabe nikad nisam vozio bili su mi uvek skupi a verujem da su bolji, ipak cena sve reguliše...eto pa ko voli...

Autor rade 04 Avg 2010, 19:44

ovu sesticu kad vidis izvana natjera te da kazes ''WOW''.Al' kad je vidis unutra razocaras se...isti slucaj kao i sa chrysler-om 300c

Autor hh 04 Avg 2010, 22:05

Odličan automobil, a naračito mi je karavan prelep.

Autor Boris 05 Avg 2010, 12:03