home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs  

Južnokorejski automobili su u poslednjih nekoliko godina nadoknadili ozbiljan zaostatak za evropskim "kolegama", ali su negde usput izgubili glavnu prednost - više nisu jeftini. Tačnije, pogledom na cenovnik mogli bismo da kažemo i da su čak skupi. Naravno, priča menja pozadinu u zavisnosti od modela, jer s jedne strane postoji bestseler "kija sid", a s druge potpuno nova "kija vengu".

Upravo je "venga", koju smo imali na testu "Blica", adut "Kije" za podizanje rejtinga među evropskim kupcima. Gradski monovolumen bi takođe trebalo da popuni prazninu između "pikanta" i "sida" s ciljem da privuče vozače koji biraju razumom, a ne debljinom novčanika. 

Između B i C klase

Dizajn je diktiran ponudom prostora u kabini jer "venga", iako na papiru predstavnik B segmenta, nudi komfor više klase. Prednji deo s hromiranim delovima maske je karakterističan za sve nove "Kijine" modela, dok pogledom sa strane u oči upada visoka linija krova. Svakako, to je dobar znak za vozača i putnike koji mogu da sede i sa šeširom na glavi. "Venga" pravo lice pokazuje širokim otvaranjem vrata. Poznato je da vozači, pa čak i u najmanjim automobilima, ne trpe koliko i putnici na zadnjoj klupi, zbog čega smo upoznavanje s "vengom" počeli baš iz drugog reda. Klizna zadnja klupa i podešavanje nagiba naslona sedišta omogućavaju putniku da pronađe pravu poziciju. Glava i kolena "uživaju" u vrhunskom komforu i jasno je da su "Kijini" inženjeri maksimalno iskoristili svaki milimetar 2,615 metara dugačkog međuosovinskog rastojanja. Četvoro putnika su prava mera za "vengu", ali u gradskoj vožnji i na kraćim relacijama ima dovoljno mesta i za petoro odraslih. Pomeranjem zadnje klupe narušava se osnovna zapremina prtljažnika od 444 litra.

Vrlo dobar benzinac

Upravljač se podešava po visini i dubini, instrumenti su jasni i pregledni, ali je ekran bord kompjutera, smešten na vrhu centralne konzole, skromnih dimenzija. Kvalitet materijala i završna obrada su na visokom nivou. Međutim, primeti se da je na dodir mekša plastika koju vidimo od plastike "skrivene" na vratima ili donjim delovima konzole. "Venga" se u vožnji, i pored 1,6 metara visine, predstavila kao veoma stabilna. Takođe, vozač sedi uzdignutije nego što smo navikli u modelima B segmenta, a kretanje uzanim gradskim ulicama i parkiranje olakšavaju veliki bočni retrovizori. Testiranu "vengu" pokretao je 1,4-litarski CVVT benzinac sa 90 KS i 137 Nm obrtnog momenta čije su glavne karakteristike miran i tih rad i skromna potrošnja. Za preticanje je potreban duži zalet, dok se na otvorenom putu oseća nedostatak šestog stepena prenosa. Dizel verzija (1.4 CRDi, 90 KS) s identičnim paketom opreme je 1.800 evra skuplja.

Konkurent - "sid"

"EX motion" je drugi po redu od četiri nivoa opreme "venge" na srpskom tržištu. Kao što smo i očekivali, spisak standardne opreme je dugačak i bogat, a trebalo bi izdvojiti šest vazdušnih jastuka i zavesa, CD/MP3 plejer sa šest zvučnika, blutut, multifunkcionalni upravljač presvučen kožom, priključke za "ajpod" i USB... ESP je dostupan tek od trećeg paketa opreme "EX fun", skupljeg za 1.000 evra. Na papiru, "vengini" rivali su "sitroen C3 pikaso", "honda džez", "nisan nout" i "opel meriva". Međutim, "vengin" najveći protivnik krije se u porodici.

U pitanju je "sid" koji je s identičnim motorom i paketom opreme za tačno 500 evra jeftiniji. Upravo je "sid" doveo do spuštanja cene "venge" na srpskom tržištu, koja je od početka avgusta za 1.000 evra niža nego na početku prodaje.

Kija venga 1.4
DIMENZIJE
Dužina - 4.068 mm
Širina - 1.765 mm
Visina - 1.600 mm
Međuos. razmak - 2.615 mm
Prtljažnik - 444 litara
Rezervoar - 48 litara

MOTOR
Zapremina - 1.396 kubika
Snaga - 90 KS
Obrtni momenat - 137 Nm

PERFORMANSE
Ubrzanje - 12,8 sekundi
Maks. brzina - 168 km/h
Potrošnja - 4,9 litara
Cena - 12.990 evra

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : Blic.rs



čitanja : 5313



Komentari

I dalje preskupo za koreanca, kad za iste pare može da se kupi Astra H ili Chevrolet Cruze... Realno bi po meni bilo još barem 1000e niže, tj. oko 11000e max. za osnovni model.

Autor Miki 08 Avg 2010, 11:13

Miki, ma 8000 evra je i mnogo za ovo.
Ali dobar ti je primer za Cruze! Taj automobil je strava.

Autor MasterHaosis 08 Avg 2010, 14:48

a moze i da se kupi daster... nelogicno je porediti cene razlicitih klasa. a da - moze da se kupi i neki kamioncic, ili neki jaci motor.

Autor dzigi 10 Avg 2010, 16:36

Ala vi lupetate! Cuj kamioncic??? A koliko kosta kragujevacki punto?? koliko da ga god napakujete nece imati ni blizu opreme sto ima venga a razlika u ceni je...?? mesate opet babe i zabe. A master Haosis neka kupi punta za 8.000 pa neka se klacka na 60 konjica!

Autor Danda 12 Avg 2010, 09:37