Opel Corsa 1.4 na testu "Kurira"

Preuzeto sa : Kurir-info.rs
Sve je relativno, osim brojki. Kada 11 miliona evropskih vlasnika, tokom 28 godina na tržištu, upišu ime „opel korse“ u saobraćajnu dozvolu, automobil postaje bestseler. To je neoboriv dokaz poverenja, pouzdanosti i zadovoljstva kupaca.
Na testu Kurira je osvežena „korsa“. Restilizacija, naime, nije obuhvatila estetske intervencije na karoseriji. Na poslu je bilo odeljenje za motore sa zadatkom povećanja snage, ali ne na račun potrošnje. Rezultat je prosečno veća „konjaža“ za 13 odsto. Pod haubom modela sa testa bio je 1,4-litarski benzinac od 87 konjskih snaga. Od samog starta agregat radi kultivisano i rado se vrti. Do stotke gura malenu „korsu“ za 12,4 sekunde. Ne može se nazvati sportistom, ali dok je obrtomer u crvenom polju, vozaču se javljaju brzinske ambicije.
„Korsa“ je veoma upravljiva u gradu i vozi se lako. S druge strane, na autoputu jede kilometre bez trzaja i vibracija. Jedina neprilika pri velikim brzinama je pojačana buka u kabini. Tehničke izmene obuhvatile su prednje i zadnje amortizere, koji su sada na udaljenijem položaju. Pružaju bolju kontrolu na lošim putevima pri većim brzinama, tako da, kad frekvencija tereta raste, stepen amortizacije se donekle smanjuje radi veće udobnosti u vožnji. Rezultat je direktno upravljanje i solidna veza s podlogom.
Kabina „korse“ je neobično prostrana za klasu zahvaljujući velikom radijusu pomeranja sedišta i štelovanju volana u obe dimenzije. Takođe, enterijer je jedan od najatraktivnijih u klasi jer raspored instrumenata i stilski oblikovani tasteri i ručice unose živahnost. Tastera nema puno, pa se funkcijama lako rukuje. Zadebljani su volan i ručica menjača, dok enterijer u modelu sa testa unosi vesele emocije u kabinu.
Za volanom je sada, kao i ranije, jasno da je osećaj u vožnji gotovo kao u
višem C segmentu. Iako je teška oko 1.100 kg, „korsa“ deluje čvrsto i masivno.
Ostalo je poznato - „korsa“ se i dalje se vozi sa emocijama.
Motori
Gama motora sastoji se iz široke ponude benzinaca, od početne 1-litarske
verzije sa tri cilindra (65KS) do 1,6-litarskog sa turbo punjačem kod modela
OPC (192 ks). Od dizelaša su zapremine 1.3 i 1.7 CDTI motora, koji nude snagu u
opsegu od 75 do 130 konjskih snaga. Sve to sa potrošnjom goriva ispod pet
litara na 100 km.
Upravljanje
Inženjeri za šasije u „Opelu“ su unapredili sve glavne delove vešanja i
upravljački sklop. Amortizeri, opruge, antirol barovi, zadnja osovina,
upravljač i softver električnog upravljanja redom su izmenjeni kako bi
„korsi“ dali veću prefinjenost vožnje, uz kvalitet upravljanja i vožnje koji je
tipičan za vozila skuplje klase. Na otvorenom putu pruža odličnu stabilnost
prilikom promene pravca.
Autor: Mladen Radulović
Korisnije bi bilo da u tekstu pomenuše obr. moment motora,emisiju CO2 i kako im se u test vožnji pokazao. Ako su ga uopšte vozili...
@Ekoloski turista
Obrtni moment: 125 Nm pri 4000 obr./min.
Emisija CO2: 139g/km
@Milan To nisu loše, ali ni impozantne vrednosti. Jedno ne razumem, već su imali motor 1,4 sa 90 i 100 ks, 'povećali su snagu' 10-ak posto (kaže 'test') i napravili motor od 87 ks. Koja je to matematika i povećanje snage?
Pravo pitanje je da li oni uopste znaju koji motor je bio u njoj posto su napisali:
"Gama motora sastoji se iz široke ponude benzinaca, od početne 1-litarske verzije sa tri cilindra (65KS) do 1,6-litarskog sa turbo punjačem kod modela OPC (192 ks). Od dizelaša su zapremine 1.3 i 1.7 CDTI motora, koji nude snagu u opsegu od 75 do 130 konjskih snaga. Sve to sa potrošnjom goriva ispod pet litara na 100 km."
@carobnjak
Ili je to bio 1.2 pa su pogresno napisali zapreminu ili 1.4 od 100ks.
Nije na dnu. Tamo je fiat a ona, corsa, je pored.
Daciju ne racunam. Ne bi bilo fer!
Corsa je poznata po dosta cemu ali po kvalitetu - tesko...
Ovaj na slici je "baznjak" pa kao isti i izgleda...
A možda je to neki turbo motor, od 1 ili 1,2 litra? Ipak je to 125 Nm ... Nije to šala ... Neka nova tehnologija... Možda su kupili od nekog 'nn' lica ...
Porucujem sajtu Autoblog da ne preuzima vise ovako besmislene, lose napisane i neinteresantne tekstove. Gomiletina neistina u tekstu, iz kojeg se jasno vidi da covek koji ga je pisao "ne pliva" bas u svetu automobilizma.
Novinama "Kurir" porucujem da nadu bolje saadnike za sekciju posvecenu automobilizmu.