home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Kurir-info.rs

Sve je relativno, osim brojki. Kada 11 miliona evropskih vlasnika, tokom 28 godina na tržištu, upišu ime „opel korse“ u saobraćajnu dozvolu, automobil postaje bestseler. To je neoboriv dokaz poverenja, pouzdanosti i zadovoljstva kupaca.

Na testu Kurira je osvežena „korsa“. Restilizacija, naime, nije obuhvatila estetske intervencije na karoseriji. Na poslu je bilo odeljenje za motore sa zadatkom povećanja snage, ali ne na račun potrošnje. Rezultat je prosečno veća „konjaža“ za 13 odsto. Pod haubom modela sa testa bio je 1,4-litarski benzinac od 87 konjskih snaga. Od samog starta agregat radi kultivisano i rado se vrti. Do stotke gura malenu „korsu“ za 12,4 sekunde. Ne može se nazvati sportistom, ali dok je obrtomer u crvenom polju, vozaču se javljaju brzinske ambicije.

„Korsa“ je veoma upravljiva u gradu i vozi se lako. S druge strane, na autoputu jede kilometre bez trzaja i vibracija. Jedina neprilika pri velikim brzinama je pojačana buka u kabini. Tehničke izmene obuhvatile su prednje i zadnje amortizere, koji su sada na udaljenijem položaju. Pružaju bolju kontrolu na lošim putevima pri većim brzinama, tako da, kad frekvencija tereta raste, stepen amortizacije se donekle smanjuje radi veće udobnosti u vožnji. Rezultat je direktno upravljanje i solidna veza s podlogom.

Kabina „korse“ je neobično prostrana za klasu zahvaljujući velikom radijusu pomeranja sedišta i štelovanju volana u obe dimenzije. Takođe, enterijer je jedan od najatraktivnijih u klasi jer raspored instrumenata i stilski oblikovani tasteri i ručice unose živahnost. Tastera nema puno, pa se funkcijama lako rukuje. Zadebljani su volan i ručica menjača, dok enterijer u modelu sa testa unosi vesele emocije u kabinu.

Za volanom je sada, kao i ranije, jasno da je osećaj u vožnji gotovo kao u višem C segmentu. Iako je teška oko 1.100 kg, „korsa“ deluje čvrsto i masivno. Ostalo je poznato - „korsa“ se i dalje se vozi sa emocijama.

Motori
Gama motora sastoji se iz široke ponude benzinaca, od početne 1-litarske verzije sa tri cilindra (65KS) do 1,6-litarskog sa turbo punjačem kod modela OPC (192 ks). Od dizelaša su zapremine 1.3 i 1.7 CDTI motora, koji nude snagu u opsegu od 75 do 130 konjskih snaga. Sve to sa potrošnjom goriva ispod pet litara na 100 km.

Upravljanje
Inženjeri za šasije u „Opelu“ su unapredili sve glavne delove vešanja i upravljački sklop. Amortizeri, opruge, antirol barovi, zadnja osovina, upravljač i softver električnog upravljanja redom su izmenjeni kako bi „korsi“ dali veću prefinjenost vožnje, uz kvalitet upravljanja i vožnje koji je tipičan za vozila skuplje klase. Na otvorenom putu pruža odličnu stabilnost prilikom promene pravca. 

Autor: Mladen Radulović



čitanja : 3905



Komentari

Korisnije bi bilo da u tekstu pomenuše obr. moment motora,emisiju CO2 i kako im se u test vožnji pokazao. Ako su ga uopšte vozili...

Autor Ekološki turista 17 Avg 2010, 07:22

@Ekoloski turista

Obrtni moment: 125 Nm pri 4000 obr./min.

Emisija CO2: 139g/km

Autor milan 17 Avg 2010, 10:12

@Milan
To nisu loše, ali ni impozantne vrednosti. 
Jedno ne razumem, već su imali motor 1,4 sa 90 i 100 ks, 'povećali su snagu' 10-ak posto (kaže 'test') i napravili motor od 87 ks. Koja je to matematika i povećanje snage?

Autor Ekološki turista 17 Avg 2010, 14:49

Pravo pitanje je da li oni uopste znaju koji motor je bio u njoj posto su napisali:

"Gama motora sastoji se iz široke ponude benzinaca, od početne 1-litarske verzije sa tri cilindra (65KS) do 1,6-litarskog sa turbo punjačem kod modela OPC (192 ks). Od dizelaša su zapremine 1.3 i 1.7 CDTI motora, koji nude snagu u opsegu od 75 do 130 konjskih snaga. Sve to sa potrošnjom goriva ispod pet litara na 100 km."

Autor carobnjak 17 Avg 2010, 16:44

@carobnjak

Ili je to bio 1.2 pa su pogresno napisali zapreminu ili 1.4 od 100ks.

Autor milan 17 Avg 2010, 17:13

Nije na dnu. Tamo je fiat a ona, corsa, je pored.
Daciju ne racunam. Ne bi bilo fer!

Autor Mange 17 Avg 2010, 17:24

Corsa je poznata po dosta cemu ali po kvalitetu - tesko...
Ovaj na slici je "baznjak" pa kao isti i izgleda...

Autor Panchev9 17 Avg 2010, 17:33

A možda je to neki turbo motor, od 1 ili 1,2 litra? Ipak je to 125 Nm ... Nije to šala ... Neka nova tehnologija... Možda su kupili od nekog 'nn' lica ...

Autor Ekološki tourist 17 Avg 2010, 19:25

Porucujem sajtu Autoblog da ne preuzima vise ovako besmislene, lose napisane i neinteresantne tekstove. Gomiletina neistina u tekstu, iz kojeg se jasno vidi da covek koji ga je pisao "ne pliva" bas u svetu automobilizma.

Novinama "Kurir" porucujem da nadu bolje saadnike za sekciju posvecenu automobilizmu.

Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor Autor 17 Avg 2010, 19:49