home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs  

Izuzetne vozne osobine bile su i ostale zaštitni znak „forda mondea“ čija je četvrta generacija redizajnirana i krajem avgusta predstavljena na Salonu u Moskvi. Samo nekoliko dana posle svetske premijere imali smo priliku da u Minhena proverimo šta je to novo i vredno pažnje u „mondeu“, odnosno drugačije od nikada jače konkurencije u srednjoj klasi.

Za početak, bio bi red da ispoštujemo predstavnike „Forda“ koju su rekli da se ne radi o klasičnom fejsliftingu, započetog i završenog s drugačijim svetlima i branicima, već da je zamenjeno, dorađeno i redizajnirano više od 1.300 komponenti. 

Maksimalnih 246 km/h

Glavni novitet, zbog kojeg su i izabrani autoputevi bez ograničenja u okolini Minhena, jeste četvorocilindrični 2.0 „ekobust“ benzinac sa 240 konja koji „mondeo“ ubrzava do maksimalnih 246 kilometara na sat (ubrzanje do 100 km/h za 7,5 sekundi). Gužva je krivac za dostignutih „samo“ 230 km/h, ali u petom stepenu i pri 5.000 o/minutu, daleko od crvene zone. Snažnija verzija 2.0 „ekosbusta“ sa 203 KS, promovisanog na novom „S-maksu“, povezana je sa šestostepenim „powershift“ menjačem (bez poluga na volanu) sa duplim kvačilom. Vozač može da se odluči za klasičan „drive“ mod sa normal, komfort i sport opcijama ili sportski mod, pomeranjem ručice menjača gore (-) i dole (+). Promene stepena prenosa su „tečne“, bez trzaja, dok se u „drajv“ modu naglim i snažnijim pritiskanjem papučice za gas na trenutak oseti „turbo rupa“. U kombinovanoj vožnji potrošnja bez problema može da se drži između devet i deset litara, dok u „sport“ modu i jurnjavi autoputem nije prelazila 13,5 litara. Motor zaslužuje najvišu ocenu jer, prema karakteristikama za koplje, šije šestocilindraše starije generacije.

Zvuk „fokusa RS“

Faktor uživanja u vožnji doveden je praktično do vrhunca. Dinamičnost „mondea“ poznata je odranije, ali sa snažnim „ekobustom“ dolazi do izražaja. Vozač je u svakom trenutku siguran da će dobiti maksimalan odziv upravljača i gasa što uliva dodatnu sigurnost. „Mondeo“ je, silaskom sa „autobana“, kao voz klizio uskim seoskim putevima bez „želje“ da napusti idealnu liniju. Tek sa isključivanjem ESP-a (nema posebno dugme, već se isključuje preko menija) uspeli smo da blago zaplešemo zadnjim delom. Da u kompletnom doživljaju uživa i čulo sluha brine se modifikovani izduvni sistem, razvijen za „fokus ST“ i „fokus RS“.

Visoka tehnologija

Koketiranje sa premijum klasom nastavlja se u kabini, u kojoj konačno dominiraju kvalitetni materijali. Sedišta i položaj vozača su gotovo idealni, volan se „lepi“ za prste, dok se u pozadini čuje muzika sa premijum audio sistema izlazne snage 265 vati. Redizajnirane su i instrument tabla i centralna konzola. Kao opcije se nudi velik broj najnaprednijih tehnologija za pomoć u vožnji poput sistem za informisanje o „mrtvom uglu“ i sistem upozorenja u slučaju napuštanja saobraćajne trake, koji se manifestuje „vibriranjem“ upravljača u trenutku kada napustite traku bez uključivanja žmigavca. „Lane Departure Warning“, ali najverovatnije neće biti ponuđen u modelima za srpsko tržište.

Novi 2,2 TDCi

„Ford“ je promociju redizajniranog „mondea“ iskoristio i za predstavljanje novog 2,2-litarskog „duratork“ dizelaša sa 200 konja. Najsnažniji „duratork“ TDCi agregat raspolaže i sa 420 Nm maksimalnog obrtnog momenta, a povezan je sa šestostepenim ručnim menjačem. „Mondeo“ u novom ruhu će se na našem tržištu pojaviti u drugoj polovini oktobra, po cenama koje će, ako se u obzir uzme mnogo bogatija oprema u svim paketima, biti čak i niže od onih po kojima se još nudi odlazeća generacija.

Ford mondeo 2.0 ekobust 240 KS
DIMENZIJE
Dužina 4.784 mm
Širina 1.886 mm
Visina 1.500 mm
Međuos. razmak 2.850 mm
Prtljažnik 540 l
Rezervoar 70 l

MOTOR
Zapremina 1.999 kubika
Snaga 240 KS
Obrtni momenat 360 Nm

PERFORMANSE
Ubrzanje 7,5 sekundi
Maks. brzina 246 km/h
Potrošnja 10 litara

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : Ford


čitanja : 3108



Komentari

Dobar auto.Verovatno da ce za 25000 eura moci da se kupi fino opremljen.A sa 240 ks ima da kida.

Autor Bagzi 10 Sep 2010, 15:13

Ovao se naziva: malo promena da se ne uvrede vlasnici pre "redizajna"...

Autor Panchev9 10 Sep 2010, 15:26

@ Panhev
Bar su vidljive, za razliku od korse i antare

Autor Dejan L 10 Sep 2010, 15:32

Meni je ipak malo...
Jedino su lepe ove felne...
Takve idu i na focus sl...
Nekako mi volan deluje kao iz Volvo kamiona...
Koliko mi je poznato Mondeo se ne moze poruciti sa trokrakim volanom... A samo taj dolazi u obzir...

Autor Panchev9 10 Sep 2010, 15:37

@panchev citao sam u auto bild-u o tome,nijedan proizvodjac ne smije uraditi ''ozbiljniji'' redizajn jer bi auta prije redizajna izgubila na vrijednosti.

Autor hh 10 Sep 2010, 16:01

@ hh
Nije tačno, pola njih nema pojma posle redizajna koji je koji auto. Passat B5 redizajn zovu passat B6, a Passat cc nazivaju passat B8, koji nije redizaj Passata B6, ni passata B7

Autor German73 10 Sep 2010, 16:44

Lep je ovaj "Ecobust" od 240 ks sa „powershift“ menjačem, ali mu kod nas cena startuje sa 29.970. To se zove cena...
"Bolji" je za nas ( skoro "narodni" ) 1,6 benzinac ( sa 120 ks ) sa obicnim 5 stepenim menjacem za samo 19.580.

Autor Moron 10 Sep 2010, 18:13

Mislim da je Fordov 2.0 benzinac 145 KS bez turbopunjaca optimalan motor za ovakav automobil. Ostaje samo da se vidi, da li ce Ford mozda ponuditi novi dvolitras sa direktnim ubrizgavanjem sa novog Focusa.

Autor Vladigar 10 Sep 2010, 20:54

Ma 2.2 dizel sa 200 hp i 420 nm!
Dobar enterijer, svidja mi se. Dobar auto sa ogromnim padom vrednosti nakon par godina...

Autor Damko 10 Sep 2010, 21:18

@Moron
"samo"...

Autor Panchev9 10 Sep 2010, 22:07

Panchev9
Potpuno si u pravu, trebaju znaci "navoda" uz ono "samo" ...

Autor Moron 10 Sep 2010, 22:19

u njegowoj klasi nemoze mu stat ni jedan

Autor marko 12 Sep 2010, 01:57