"Blic" na predstavljanu nove Mazde5 u Minhenu
.jpg)
Preuzeto sa : Blic.rs
Minivanovi nikada ne bi pobedili na izboru za „mis automobil“, već bi zauvek ostali u grupi simpatičnih, pametnih takmičara čija lepota dolazi iznutra. Zbog toga su višenamenska vozila (MPV) dugo bila noćna mora za dizajnere koji su ih iz osvete odrađivali jednom rukom. Napred i nazad branici i svetla, u sredini kocka, i gotovo. Slika o minivanovima i danas bi sigurno ostala nepromenjena, da sve veći broj kupaca nije poželeo da sedi za volanom prostranog i bezbednog porodičnog automobila koji ne liči na sudaraljke iz lunaparkova.
Sportski dizajn
Najnoviji odgovor stigao je iz „Mazde“, koja je posle pet godina i 180.000
prodatih primeraka samo u Evropi, predstavila drugu generaciju sedmoseda „mazda
5“ koju smo imali priliku da testiramo u okolini Minhena. Nova „mazda 5“ pored
nove šasije nudi i ergonomičniju kabinu i agresivan dizajn, na granici
sportskog. Zadnji deo je kompletno renoviran sa krovnim spojlerom, dvodelnim
svetlima i velikim vratima.
.jpg)
Kabina je zadržala sve dobre karakteristike još aktuelne prve generacije - prostranost, brojne pregrade za sitnice i lagano rukovanje sedištima pomoću sistema „karakuri“ nazvanog po mehaničkim lutkama za čaj iz 17 veka.
„Karakuri“ sistem

Japanci kažu da reč „karakuri“ nije prevodiva na druge jezike i da simbolizuje nešto neočekivano, odnosno iznenađenje. Naime, otvaranjem kliznih vrata prvo što ćete primetiti je da u drugom redu sedišta ima samo dva mesta. Treće je, međutim, skriveno ispod sedeće površine sedišta iz vozača i, po potrebi, izvlači se jednim potezom. „Mazda“ bi trebalo da više pažnje u marketinškoj kampanji za „peticu“ pokloni upravo revolucionarnom „karakuri“ sistemu. Takođe, preklapanjem naslona drugog i trećeg reda sedišta dobija se ravan pod.

„Mazdu 5“ odlikuju i klizna zadnja vrata sa obe strane, kojima sada mogu da se pohvale i rivalski „folksvagen turan“ i „ford grand C-maks“. Klizna zadnja vrata su najbolji prijatelj vozača i putnika na zakrčenim parkinzima i ulicama jer maksimalno olakšavaju ulazak i izlazak iz automobila.
Dva benzinca
Inženjeri su dosta radili i na voznim karakteristikama „mazde 5“ koja je
postala stabilnija i, zašto da ne kažemo, zabavnija. Kupcima se, međutim, na
početku nude samo dva benzinca, dok je tek za februar najavljena premijera
osveženog 1,6-litarskog dizelaša (115 KS), urađenog u saradnji s „Fordom“ i
grupacijom „Pežo-Sitroen“. Prvo smo isprobali 1,8-litarski sa 115 KS, koji je
zbog skromnog obrtnog momenta (165 Nm) i velike težine „mazde 5“ pokazao
određene slabosti, naročito prilikom ubrzanja. Dvolitraš sa 150 KS je svakako
bolji izbor jer pored mirnije, tiše i komfornije vožnje nudi i manju potrošnju
(8,3 litara u odnosu na prosečnih 9,7 litara slabijeg benzinca). Oba su
povezana s šestostepenim ručnim menjačem, dok se snažniji isporučuje sa
standardnim „i-Stop“ sistemom. Prodaja u Srbiji počinje narednog meseca, kada
ćemo saznati i cenu. Obećanje je da će cena ostati na nivou još aktuelnog
modela, ali da će standardna oprema biti bogatija.
.jpg)
Mazda 5 2.0
DIMENZIJE
Dužina 4.585 mm
Širina 1.750 mm
Visina 1.615 mm
Međuos. razmak 2.750 mm
Prtljažnik 426 l
Težina 1.410 kg
Rezervoar 60 litara
MOTOR
Zapremina 1.999 kubika
Snaga 150 KS
Obrtni momenat 191 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 11,2 sekunde
Maks. brzina 194 km/h
Potrošnja 8,3 litara
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Mazda, Blic.rs
Lepa joj je ova "šara" sa strane. Šteta za motore, ovi benzinci su žedni, a najavljeni dizel ne odiše baš nekom "silom".
Ako politika "paketa" ostane kao i do sada, "put" do 7 sedišta ovog MPV-a bi mogao ostati skup
Moron
živo me interesuje ovaj auto, želim da ga "doživim" bez obzira na motornu grupu i cene. Da li i uživo izgleda ovako "amerikanjski" ili je "lepši". Zanima me između ostalog i ova "šara" (po meni "falta") sa strane.
Nikad nisam "usvojio" sistem kliznih vrata, deluju mi nekako trapavo i nezgodno za zatvaranje (vozio sam više kombija sa istim), znala su i da ispadnu iz šine, a i smeta mi oku ovaj bočni kanal, kuda klize. Mada realno imaju i svojih prednosti i to dosta praktičnih (još ako ih struja zatvara). Koliko li tu mesta ima unutra sa obzirom da je od SW-a duži 8,5 cm, i "razapetiji" između osovina 14,2 cm. Moguće da je "Interconti" za kabastu porodicu. Primećujem kod sebe težnju ka MPV-ju što sam stariji...a i sa Mazdom sam na "Vi" koliko je poštujem, kao i većinu jakuza.
A kad čukneš, odeš kod limara Miće , tu odma' iza ugla, da ti popravi ove renesansne linije...
Dejan L,
a Ti, ako voliš da se družiš sa komšija Mićom, kupi u nekom od tvojih postova pominjani Varburg ili golfa sa Varburgovom karoserijom, čuo sam da majstor Mića njih naviše voli da radi.
Đenka
Mazda 5 je "razapetija" od SW-a oko 4, a ne 14 cm :) Ali, ona je MPV, viša je i sigurno komfornija i za anoge ( Ex Italio fan je jednom objasnio zašto i nakon dužeg razmišljanja učinilo mi se logično ).
Gledam sada, C4 Picasso i Grand C4 Picasso su jednako "razapeti", ali reno scenic i Grand scenic nisu ( oko 5 cm razlike ), kao ni modus i grand modus ( oko 9 cm ).
Odoh, dan je lep ...
Đenka,
klizna vrata su veoma praktična. Na venovima su manjih dimenzija nego na kombi vozilima, samim tim su manje deformacije istih, kao i sistema za otvaranje te ne dolazi do ispadanja, a i zatvaranje je lakše. Naravno električno nije na odmet. Kod starog modela jedino mi je smetalo što nema tri posebna sedišta u srednjem redu.
Sa akcijskim cenama je bio najpovoljniji na tržištu.
Moron,
koliko sam se interesovao, mislim da je "raspeće" u brojkama ovako:
308 SW = 2608 mm
MAZDA 5 (nova)= 2750 mm
između je 14,2 cm.
Da li grešim?
Đenka
Djenka
Da, malo grešiš ( ništa u odnosu na moje neke greške )
SW je "razapet" 10 cm više od "običnog" 308 i nema Wb 2608, već 2708 mm.
Pogledaj, recimo, ovde
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=180818
A C4 Picasso i 5008 su ( mislim ) 2728 mm
Moron
A vidi šta ovi zbore:
http://www.nacionalnaklasa.com/content/view/2787/162/
Čim osvane uzimam metar u ruke :))
Djenka
"While many manufacturers make estate versions of their family hatches by simply welding on a boxy rear end, Peugeot has gone the extra mile – the SW’s wheelbase is 100mm longer than the hatch’s.."
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/232359/peugeot_308_sw.html
Moron
Ohoho... Kakva je ova novina za "linkovanje"... Cestitam... :)
Prednji deo Mazde 5 je uradjen za Evropu, a zadnji za USA...
Da li je kombinacija uspela?
Ne volim ova vrata sa "oziljkom"...
Opet jedan od ona dva "Mapetovca" sa terase ...
Laku noć svima.
p.s. Ujutro čitam šta je u naravi "premereno".
Moron
Ko je jedan od dvojice "Mapteovca"...
I ko je drugi od dvojice "..."
:)
Laku noc
Moron
očigledno je "moj" izvor "zatrovan", a ja lakoveran svemu pročitanom.
Izvinjavam se, i u "izvorovo" ime. :))
Povlačim se u tamu da okajem grehe i ponizno zamolim za oprost, Bog je veliki!
(Alah uegber)
P.S.
metar je već repetiran, čeka se zora da učini svoje :))