home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs

Davne 1939. godine, osnivač “Tojota motor korporacije” Kičiro Tojoda je okupljenim saradnicima rekao: - Od ovog trenutka želim da se ujedinimo i zajedničkim snagama pronađemo način da stvorimo superiorna vozila!

“Tojota” je od tog momenta krenula sopstvenim putem - do broja 1. Najvećeg proizvođača motornih vozila na svetu.

Nije to bio lak put. Ali, manimo se već davne prošlosti. Šta je sa sadašnjim trenutkom “Tojote”? Kako se u celu priču uklapa “povlačenje preko osam miliona vozila zbog greške”?

Gde je tu onaj moto Kičiro Tojode, sažet u japansku reč “kaizen” koja znači stalno poboljšanje, a predstavlja osnovni princip koji nas vodi ka postizanju cilja totalnog kvaliteta?

* Kakav je odgovor “Tojote” na “prozivku, pre svega američkih medija?

Jedan od mnoštva “odgovora” je i nova “tojota auris”, prelepi automobil koji smo imali na testu.

“Auris” ima izuzetno dinamičnu spoljašnjost sa jasnim, precizno izvajanim linijama, koja doprinose mišićavom, sportskom utisku, ali daju i notu otmenosti karakterističnoj za limuzine.

Zanimljivo je da je “auris” dizajniran “od unutra ka spolja”. Zato su, tvrde u “Tojoti” (a mi stvarno nismo imali primedbe na to) u “aurisu” dobili “osvežavajući prostor za boravak”. Maksimalno iskorišćena unutrašnjost sa mnogo mesta za glavu i noge pojačava osećaj prostranosti, a ovaj “hečbek” ima kabinu sa najvećim dimenzijama u klasi!

Centralno mesto je središnja konzola u obliku mosta. Ona objedinjuje sve osnovne komande, ručicu menjača i polugu ručne kočnice u jedinstvenu, stilizovanu, ergonomski oblikovanu celinu.

Naravno, u skladu sa dobro poznatim opredeljenjem “Tojote”, materijali su vrhunski, završna obrada odlična, a tu je i mnoštvo naprednih tehnoloških rešenja, pregrada za odlaganje stvari...

Da je kabina stvarno dizajnirana “oko vozača” postaje jasno kada sednete za upravljač. Sve je tu, nadohvat ruke, logično postavljeno, pa imate utisak da ste već dugo vremena ponosni vlasnik “aurisa”

Na kontrolnoj tabli su novi, “optitron” instrumenti koji su još pregledniji. Sedište, upravljač, lako su podesivi, pa vozač brzo zauzima optimalan položaj.

U modelu, koji smo imali na testu, sa motorom 1,6 velvematik 5 d sport” krcatom novim tehnološkim rešenjima, spisak opreme je zaista impozantan, suviše velik da bismo sve nabrajali.

Ipak, utisak je da je “auris” najjači kada su u pitanju upravljivost, ležanje na putu, udobnost.

Motor je izuzetno elastičan, menjač, kao i u svim vozilima ovog proizvođača, precizan, a njihova kombinacija sjajna.

Pri tom, ovaj benzinac je i veoma ekonomičan. Prosečna potrošnja na našem testu je iznosila 6,8 litara na 100 pređenih kilometara.

Naravno, opuštenoj vožnji doprinosi i saznanje da se nalazite u bezbednom vozilu opremljenom najsavremenijim sistemima pasivne i aktivne bezbednosti.

UKLjUČENA I NASA
 
* Da li smo otkrili neku manu, nedostatak “aurisa”? - Teško je to uraditi. Uostalom ni svemirska agencija NASA, koja je ”Tojota” angažovala da otkrije uzroke navodnih kvarova koji su prijavljivali američki vozači izazvale povlačenje osam miliona ”tojota”, nije ništa pronašla. Cena, osnovnog modela ”aurisa”, sa motorom od 1,3 litara i 99 KS sa opremom ”tera”, je 14.700 evra. Top-model u ponudi je ”auris 2,0 D -4 D” koji sa opremom ”sol” košta 23.200 evra.

TEHNIČKI PODACI

Motor: 1,6 VELVEMATIK

Zapremina: 1.598 ccm

Snaga: 132 KS

Obrtni moment: 160 nm

Potrošnja: lit/100 km

Grad: 6,9

Van grada: 5,9

Kombinovano: 8,7

Emisija CO2: 152 gr/km

0-100 km/č: 10,2 sek.

Maks. brzina: 195 km/čas

Dužina: 4.420 mm

Širina: 1.760 mm

Visina: 1.515 mm

Masa: 1.230 kg

Rezervoar: 55 litara

Prtljažnik: 450/761 litara



čitanja : 2788



Komentari

Kako je ovo moguce:
Grad: 6,9
Van grada: 5,9
Kombinovano: 8,7

Autor anonym 27 Okt 2010, 16:18

@anonym

Sve je moguce :)

Autor milan 27 Okt 2010, 16:51

@ toyotići
Moguće je, kad se laže, onda se i zaboravi koliko se laže, šalim se naravno, greška u kucanju, ko radi taj i greši

Autor Dejan L 27 Okt 2010, 17:20

Joj sto "volim" ove testove iz dnevnih novina.

Autor Vlajko 27 Okt 2010, 20:30

Kakav auto takav i test...:)))

Autor carobnjak 27 Okt 2010, 20:33

@lok,
ako pratiš, reci molim te kako si bio zadovoljan sa ovim autom (opšti utisak) generalno? Koji motor si imao, jel kod tebe bio od 0 km i koliko si ukupno prešao do prodaje, vrlo me interesuje imam izvesnu ponudu.
Unapred hvala i pozdrav :)

Autor Đenka 27 Okt 2010, 22:25