Saab 9-5 2.0T na testu "Blica"

Preuzeto sa : Blic.rs
“Saab” je od svog prvog modela 92001 iz 1947. godine insistirao na originalnom identitetu koji je zadržao do danas, i pored dve decenije u rukama “Dženeral motorsa”. Tradicija, kvalitet i bezbednost, a ne masovno “štancovanje” su vodilje koje će pratiti i novi vlasnik “Saaba”, holandski “Spajker”, čiji je plan da godišnje proda oko 80.000 automobila.
Najmlađi član švedske kraljevske porodice je “saab 9-5 sedan”, trodelna limuzina premijum segmenta koju je kompanija “Autopromet” nedavno ponudila i našim kupcima. Model 9-5 predstavlja vrhunac tehnološke savršenosti upakovane u prepoznatljivo telo. “Saabov” bezvremenski dizajn osavremenjen je avangardnim linijama kako bi se 9-5 razlikovao od konkurencije, pre svih članova Bundeslige, “audija A6”, “BMW-a serije 5”i “mercedesa E klase”.
Dužna pet metara
“Saab 9-5” na prvi pogled fascinira svojom veličinom i izgledom borbenog aviona
spremnog za poletanje. Nasleđe iz avioindustrije poslužilo je i za maštovito i
efikasno rešenje staklenih površina koje su na testiranom modelu bile ovičene
crnim, po uzoru na kokpit. Američki gen ističu mali bočni prozori,
karakteristični za “muscle cars” koji “saabu 9-5” daju sportsku notu.
Unutrašnjost je takođe duboko povezana sa “Sabovim” korenima, jer je fokusirana
na pilota. Pardon, vozača. Digitalni brzinomer je urađen u stilu instrumenta
“veštački horizont”, a kao opcija se nudi i head-up displej na vetrobranskom
staklu osvetljenu zelenoj boji. “Saab 9-5” se startuje pritiskom na dugme, dok
ključ može da se odloži u za to predviđenom udubljenju pored ručice menjača.
Pilotski head-up displej je od velike koristi u gradskoj vožnji, jer su u pet
metara dugačkom i 1,7 tonu teškom 9-5 pri 60 km/h osećate kao da milite. Oblik
upravljača, kao i pojedini prekidači, podsećaju da je “saab 9-5” razvijan u
istoj “kuhinji” kao i “opel insignija”, ali to je sva sličnost sa nemačkom
polusestrom. O ponudi prostora ne bi trebalo trošiti reči, jer ćete se, gde god
da sedite, osećati kao direktor. Završna obrada je na nivou premijum segmenta,
međutim utisak je da su “Saabovci” na pojedinim mestima zaboravili da se reše
jeftinije plastike.
Turbo - benzinac u vožnji do izražaja prvo dolaze udobnost, lakoća upravljana i osećaj maksimalne bezbednosti. Sportski karakter je u drugom planu, jer je 9-5 limuzina za duga putovanja, a ne trkač. Dugačko međuosovinsko rastojanje, veliki točkovi i težina “gutaju” rupe po putu i beogradske ulice pretvaraju u “autobahn”. “Saab” s ponosom ističe i 30-godišnje iskustvo s turbo motorima koji su pravljeni baš po meri automobila. Četvrocilindrični dvolitarski turbo benzinac sa 220 KS i 350 Nm obrtnog momenta igra se s “devet-peticom” kao lutkar s marionetom. Snaga se trenutno isporučuje, a agregat vrlo dobro i brzo sarađuje sa šestostepenim automatskim menjačem, koji nije preterano ubedljiv u manuelnom modu. Cena 35.600 evra Brigu o “Saabu” u Srbiji preuzela je kompanija “Autopromet” koja bazni 9-5 sa 1,6-litarskim turbobenzincem (180 KS) prodaje za 35.600 evra. Cena testiranog modela je oko 45.000 evra, dok sa dodatnom opremom košta 10.000 evra više.
Saab 9-5 2.0 T
DIMENZIJE
Dužina 5.010 mm
Širina 1.865 mm
Visina 1.448 mm
Međuos. razmak 2.835 mm
Prtljažnik 515 l
Rezervoar 70 litara
Težina 1.635 kg
MOTOR
Zapremina 1.998 kubika
Snaga 220 KS
Obrtni momenat 350 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 7,9 sekundi
Maks. brzina 240 km/h
Potrošnja 10,4 litara
Cena 55.460 evra
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Blic.rs
Kakav los test, kao da je novinar sedeo na suvozacevom sedistu 10 minuta i napisao clanak.
Zanimljivo je uporno pozivanje ovog proizvodjacha na avionsko nasledje i detalje u dizajnu.Ima ga koliko i jedan Suzuki ili Skoda...Jedini detalj koji je mogao da se okarakterishe kao avionski,je bilo na starom 9-5 u vidu opcije da u kabini nocu svetle samo brzinomer i obrtomer,kao kod lovaca najvazniji podaci.Eventualno sad head up displej i to je to. Inace ne vidim rakete,mlazni motor,vazdusne kocnice kao sto ih imaju Grippen i Viggen od istoimenog proizvodjacha.Nista zlonamerno,nego malo marketing glupi...
@Uros
I na novoj generaciji postoji mogucnost iskljucivanja osvetljenja instrumenata.
@Milan,
Pretpostavio sam da i ovaj ima,i zaboravio sam da napomenem radar u nosu za odrzavnje razdaljine izmedju vozila kao izgovor...
"30-godišnje iskustvo s turbo motorima". Koji im je to bio prvi njihov turbo? Cenim da ga odavno nema medju živima ...
Moron
PDF testa Saba 99 turbo od 03.11.1977.
http://admin.adriamedia.si/ADMIN/upload/datoteke/testi/oHgUPSHhLNlm5mik5eVnNlae4tkhJzzj.pdf
Ex Italo fan
Pročitah, tj, pretežno pogledah, jezik me malo muči. Zamisli, pre 33 godine, imao je ubrzanje 9,5 sec. Doduše i "prosečnu" potrošnju od 13,5 litara. A šta mu je ono sa leve strane instrument table "nakačeno", pokazivač turbo pritiska? I , kakvu to praktičnu ( upotrebljivu ) informaciju daje vozaču? Mislim, to su imali i drugi iz tog doba ( recimo, volvo 240 turbo iz 1979, sa 155 ks ), ali to odavno ( obična )turbo vozila nemaju
Moron
Instrument pritiska nadpunjenja ima veliki značaj-ogroman. Ja lično da imam turbo benzinca bi neki manometar nabudžio.
Pri brzoj, oštroj vožnji, dugotrajnom opterećenu, pritisak punjenja pada i pokazuje stanje turbine i optočnog ventila, koji se podešava.
Pad pritiska na nižim obrtajima je siguran znak da se amanje doživljaji, itd...
Mislim da i danas subaru sti, micubiši evo imaju taj neophodni instrument.
Ex Italo Fan
Svaka cast za "fajl"...
Steta sto razumem svaku trecu rec...
Mange
Zato sam ja i rekao da "obična" turbo vozila to danas nemaju. Impreza, Evo i sl. su sve, samo ne smrtničke turbo mašine i to im treba.
A sećam se kada su u F1 "pre Hrista" smanjili pritisak punjenja turba, a Honda onda uvela neki "spremnik" za gasove i tako izigrala restrikciju pristiska...