Mazda2 fejslift – usavršena šampionka lake konstrukcije, od sada sa garancijom od 5 godina

Udobnija, opremljenija, štedljivija i još više okrenuta očuvanju životne sredine, doterana Mazda2 sprovodi Mazdinu strategiju i u nižoj klasi, uz cilj da postane najbolji među modelima koji ne spadaju u premijum segment.
Kada je u ranu jesen 2007. predstavljena Mazda2 druge generacije, ona nije bila samo jednostavno usavršavanje prethodnog modela, već je napravila pravu malu revoluciju u segmentu gradskih automobila.
Suprotno trendovima, prema kojima je svaki model nove generacije redovno postajao veći i teži od prethodnika, nova Mazda2 na svet je stigla nešto kraća i čak 100 kilograma lakša, a opet dovoljno prostrana za merila svoje klase. Mazdini dizajneri i konstruktori vodili su se tzv. ’gram-strategijom’, olakšavajući svaki deo karoserije, mehanike, opreme...
Svaka verzija Mazde2 bila je lakša od jedne tone, dok su neki suparnici težili i 1.200 kilograma. Prednost male mase ogledala se u odličnim performansama, izrazito agilnom ponašanju u vožnji i vrlo niskoj potrošnji goriva. Kako ničim ne bi bila ugrožena sigurnost putnika, u izradi karoserijske strukture uveliko je korišćen skupi čelik visoke i ultravisoke čvrstoće, a potvrda dobro odrađenog posla došla je s maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testu.
Napore Mazdinih inženjera prepoznao je međunarodni žiri stručnjaka, dodelivši Mazdi2 u proleće 2008. titulu Svetskog automobila godine – veliko finale nakon brojnih pobeda na nacionalnim izborima. Tržište je reagovalo i pre toga, stvorivši za malu Mazdu redove čekanja u gotovo svakoj zemlji gde se prodavala. Zahvaljujući skladnom dizajnu, hvaljenim voznim osobinama i poverenju u japanski kvalitet, Mazda2 nametnula se kao primamljiva alternativa među gradskim automobilima.

Posle nešto više od tri godine stiglo je vreme za doterivanje, ali, s obzirom na uspeh prvobitnog koncepta, ovog puta nije bilo potrebe za revolucijom, već su samo dorađeni detalji tamo gde je bilo prostora za poboljšanja.
Kod eksterijera, uočljivi su nova prednja maska s naglašenijim petougaonim prorezom za vazduh, kao kod ostalih aktuelnih Mazdinih modela. Nov je i dizajn naplataka, a raspoložive su i dve nove boje. Veće promene vidljive su u unutrašnjosti: novi dizajn instrument-table, novi prekidači, redizajnirana ostava za stvari ispred suvozača, nove presvlake sedišta... Okruženje vozača sada deluje skuplje i finije, a većoj udobnosti doprinose i bolja zvučna izolacija i za nijansu mekše podešeno vešanje.

Unapređeni su i pogonski agregati, koji sada zadovoljavaju strogu Euro V normu, a zahvaljujući pre svega novom proračunu menjača, prosečna potrošnja 1,3-litarskih benzinaca (sa 75 ili 84 KS) sada iznosi samo 5,1 l/100 km. Novost u ponudi je kombinacija 1,5-litarskog benzinca sa 102 KS i automatskog menjača, a isti motor s ručnim menjačem namenjen je raskošno opremljenoj sportskoj verziji GTA.

Ponuda počinje verzijom 1.3i CE Plus, koja za merila klase nudi netipično bogat osnovni paket: u okviru serijske opreme stoje ABS, šest vazdušnih jastuka, klima-uređaj, centralno daljinsko zaključavanje, električni podizači prednjih stakala, električno podesivi i preklopivi spoljni retrovizori sa grejanjem, kao i CD-radio i putni računar, između ostalog. Vrh ponude je već pomenuta Mazda2 1.5i GTA, koja osim veće snage i boljih performansi, u serijskoj opremi nudi grejanje prednjih sedišta, tempomat, senzore za kišu i svetlo, kao i sportski optički paket sa 16-colnim aluminijskim naplacima, aerodinamičkim pragovima i zadnjim krovnim spojlerom.
Sve Mazde2 od sada serijski stižu sa garancijom od 5 godina ili 150.000 km.
Auto koji je tako mlako prosao kod nas,imajuci u vidu njegovu prisutnost na beogradskim ulicama.Steta...
Odlican auto zivahnog motora i male potrosnje.Poboljsano je bas ono sto je trebalo kao sto su materijali u unutrasnjosti i ogibljenje.Zasigurno najbolji izbor u klasi.
Moron
Jeste. Bila je u razmatranju pre godinu dana, ali da nije toliko tesna, kupio bih je...
Predrag
Znači, Čarobnjak je opet u pravu. Mislio sam da je to komforniji automobil, bar na prednjoj klupi
Mazda 2 je za nas "niske" slabog komfora...
Ako neko kod nas uspe da izdestvuje model sa dizel motorom, dobija...
Moron
U pravu je Čaki. Pozadi je baš tesna, a za mene napred mesta nema... Šteta.
Mange
Tamo mi se pojavljuje ono "nochache" pa ne mogu da ti odgovorim.
Tada sam vozio baš lagano, a inače ne. Sećam se da sam od AR do KG skoro sve vreme vozio u 5-om stepenu prenosa.
Za 5 godina koliko ga imam, motorski prostor nikada nije opran, a tragova ulje nema ni na motoru, ni na menjaču.
Predrag
5, 60-70km/h i eto male potrošnje. A nizbrdo bez gasa cut-off i milina.
Ti motori znaju da "bale" ispod dihtunga glave. Ima jedan plastični, bakelitni deo koji dihtuje uljni kanal u oviru dihtunga glave. On je problem i redovno crkava već na 70-80 000km. Nije strašno, samo je motor stalno masan...
Mange
5, 60-70km/h i eto male potrošnje. A nizbrdo bez gasa cut-off i milina... baš tako ;)
Ima on još da "guli" do te kilometraže :)
Laku, noć. Prošla nije bila laka. U mom kraju je dosta treslo. Ako ništa san je bio razbijen :((
Zanimljivo, ja sam visok 187cm i probao sam 2-ku nisam primetio manjak prostora. Ortak visi par cm od mene je vlasnik i prezadovoljan je, nikada se nije pozalio na prostranost.
Komentar da je auto samo za one ispod 180cm...
Ne shvatam takvo pametovanje??
Da li je to mozda komentar samo radi komentarisanja??
Vozim novu Mazdu 2 iz 2009 godine, i visine sam 186cm... sedim bez problema.
Nazad je drugacija situacija, ali sa obzirom da je mali ceo auto sasvim je ok. Napravljen je kao gradski auto.
Jedina zamerka je za tvrdo oslanjanje... svako ko se vozio je dao komentar na to.
Dva
Mislis da mojih +14cm nisu "problem"...
Dobar je to auto ali se "neki" jednostavno ne mogu "gabaritno" uklopiti i to je to...
Master haosis... hehehe... Bas sam pod utiskom komentara probao da odmerim koliko ima mesta na vozackom sedistu. Kada se spusti skroz, ima za mene, plus jos 7-8cm.. na primer. Nisam nosio metar, mislim da nema potrebe. Steta "samo" ima mesta i za ljude od 190cm, a mozda bi se nagurao i jos neki cm...
Panchev9 je malo problematican sa svojih 200cm. :)
Sto bi rekli ljudi na ovom blogu...
Pozdrav carobnjak! :D
@Dva
pozdrav i tebi! :)))
Na sajmu sam probao 15 modela, najgori utisak sto se tice prostora napred ima upravo Mazda 2! Znam sta pricam, nisam lud!
hehe... pa o tome se i radi... ako je najgori utisak Mazda 2, predlazem da kupujes iskljucivo kombi vozila. Imaju mesta koliko volis! :D (ne mogu suditi jer nisam pogledao konkurenciju do detalja... koju broji cak 15 modela??!! :D :D )
@Dva
evo navescu ti par modela koji su napred "ladje" za Mazdu 2, a u kojima sam sedeo licno ja! To su Renault Twingo, Citroen DS3, Fiat 500, i naravno Punto 2 koji vozim tj. u kojem lezim, a sediste moze jos 3-4cm unazad...Dovoljno? Nisam ni mislio da je poredim sa luksuznim limuzinama!
P.S. ko ne veruje neka proba, mada je moguca i Predrag/Moron teorija o razlicitim proporcijama trupa i nogu kod pojedinih osoba koje se porede...:)))