home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs  

Kineski „Čeri“ je u Srbiji prisutan od marta, a prodajno-servisna mreža je u rekordno kratkom periodu sa u početku usamljenog Beograda proširena na još šest gradova. Jasno je da „Čeri“ nije došao da napravi bum preko noći, već da polako pronalazi put do srpskih vozača, kojima je ponudio tri modela u tri različite kategorije. Prvo smo bili u prilici da testiramo najmanji, gradski „ego“, a sada je došao red na takmičara u „golf“ segmentu – „tengo“.

Samo pozicioniranje u nižoj srednjoj klasi znak je da „tengo“ ne sme da pokaže slabosti u odnosu na iskusniju i „namazanu“ konkurenciju poput „astre“, „megana“, „fokusa“ i naravno „Folksvagenovog“ ponosa. Takođe, ne bi trebalo da zaboravimo ni azijske rivale, „hjundai i30“, „kiju sid“ i „tojotu auris“. „Čeri“ je u Evropi najduže prisutan na ruskom tržištu, gde može da se pohvali sa 80 dilera u čak 58 gradova. Zato je najpoštenije da se poslužimo njihovim primerom i da „tengo“ stavimo u isti koš sa „dačijom sandero“ i „škodom fabijom“.

U sredini klase 

Tačnije, „tengovo“ mesto je negde u sredini, jer „Čerijev“ adut nije jeftiniji od „sandera“, ne nudi dužu garanciju od „sida“, nije lepši od „megana“ i svakako nije popularan koliko i „golf“. Bar ne još. „Tengov“ zadatak je da kao magnet privuče racionalne kupce, vozače koji za malo više novca žele da dobiju više svega ostalog. Izgled potpisuje slavna italijanska dizajnerska kuća „Pininfarina“ koja je „tengu“ podarila klasične evropske crte i bravu zadnjih vrata skrivenu u stubu, po uzoru na „alfu 147“ i „seat leon“. Na testu „Blica“ imali smo sedan verziju, čije je „lice“ identično atraktivnijem hedžbeku. Zadnji deo sedana je takođe dobro odmeren i nije samo nakačen prtljažnik, čemu se priklanja većina proizvođača kako bi smanjila troškove.

Bogata ponuda prostora

Međuosovinsko rastojanje (2,55 m) i širina (1,79 m) u proseku su klase i nude sasvim dovoljno prostora za četvoro odraslih putnika. Međutim, unutrašnjost ne prati dopadljiv stil i eleganciju spoljašnjeg dizajna. Kvalitet plastike nije na nivou evropskih rivala, iako „tengo sedan“ s paketom opreme „standard“ košta 10.490 evra.

Najmanje razloga za zadovoljstvo imaće vozači, pogotovo viši od 180 centimetara. Naime, sedi se visoko, a pojas za vezivanje je takođe projektovan za niže vozače, jer klizač na B-stubu ne može da se podigne dovoljno visoko. Minus je i nemogućnost podešavanja upravljača po dubini, dok se roditeljima neće dopasti svetla boja presvlaka. Prtljažnik je prostran, praktičan i sasvim je dovoljan za četvoročlanu porodicu. „Tengo“ svakako privlači bogatom serijskom opremom koja u paketu „standard“ podrazumeva klima-uređaj, CD/mp3 plejer, elektropodizače svih prozora, grejače prednjih sedišta, parking senzore, aluminijumske felne od 16 inča, svetla za maglu... 

Samo benzinac

U „tengo“ se ugrađuje samo jedan motor, i to 1,6-litarski benzinac urađen u saradnji s austrijskom kompanijom „Avl“. Dizel za sada nije u ponudi, ali u „Čeriju“ nastavljaju da rade na razvoju. Benzinac na papiru ima 120 KS, međutim, zbog zadovoljenja Euro IV normi njegova snaga se ne oseća na putu. Maksimalni obrtni momenat (147 Nm) dostiže se tek na previsokih 4.300 obrtaja u minutu, pa je za preticanje potrebno često šaltanje i konkretnije pritiskanje pedale gasa. Hod petostepenog ručnog menjača je predugačak, a prosečna potrošnja je oko deset litara.

Čeri tengo

DIMENZIJE
Dužina 4.352 mm
Širina 1.794 mm
Visina 1.464 mm
Međuos. rastojanje 2.550 mm
Menjač petostepeni

MOTOR
Zapremina 1.597 kubika
Snaga 120 KS
Obrt. moment 147 Nm

PERFORMANSE
Ubrzanje 10,5 sekundi
Maks. brzina 180 km/h
Potrošnja 10 litara
Cena 10.490 evra

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : Chery i Blic.rs
 



čitanja : 3732



Komentari

Imajuci u vidu predrasude...ovaj auto zaista ne izgleda lose uzivo,cak ima i veoma lepih detalja.Za te pare,stvarno dobar izbor novog automobila.Jedino me nerviraju ove felne,kao da su ih usput na granici kupili na veliko i brze bolje namontirali na ceo kontigent vozila.Ne izgledaju originalno za proizvodjaca,bolje da su osmislili neke ratkapne pa stavli na crne felne.Nebitan detalj uopste,ali bode oci...

Autor Uros Cuore Sportivo 05 Nov 2010, 13:05

@Dejan L
Ovaj Chery je ubica Audija A3

:D

Autor lok 05 Nov 2010, 13:08

interesantno... 1.6 motor cija se snaga ne oseca ;)

Autor joca 05 Nov 2010, 14:13

i nije bitan samo max obrtni momenat nego i sama kriva obrtnog momenta... npr. ako 80% obrtnog momenta dostignes na 2k rpm to je vec cool

Autor joca 05 Nov 2010, 14:29

@joca
U pravu si, mada neki kažu da je realno bitan raspon obrtaja sa vrednošću momenta iznad 90% od njegove maksimalne vrednosti

Autor Moron 05 Nov 2010, 14:32

@ lok
Znam, verujem ti :)))))))))))))

Autor Dejan L 05 Nov 2010, 16:22

Mnogo je bolje ako motor ima tyv. "ispeglanu" krivu obrtnog momenta.

Autor milan 05 Nov 2010, 16:40

Ovaj auto nije los, lepsi je kao "hatch", ali je preskup! I koja je ovo klasa uopste?
Ako je B segment - ispada da je jedan od skupljih na trzistu. Ovi su u tekstu toliko smuseno ispisali u vezi konkurenata, sta jeste, sta nije, jos se cudim. Ne verujem da je c segment, cini mi se da mu fali centimetara za takvo nesto (4.35 sedan).

Autor Damko 05 Nov 2010, 17:49

@Damko

U pravu si u vezi cene, u celoj prici Chery i dalje fura cene kao da smo u 2008-oj, verujem da su projektovali zaradu na osnovu tadasnjih cena... greska je sto se ponasaju kao da se potom SEKA nikada nije ni dogodila... u principu lose tajming ulaska na trziste.. nisu oni krivi :)

Autor joca 05 Nov 2010, 18:25

@Moron

Upravo - bas ovo pitanje cu od sada da postavljam u salonima ;)

Autor joca 05 Nov 2010, 18:25

Video sam ovaj auto na salonu u Nišu. Dobro izgleda. I ima dosta prostora.

Autor MasterHaosis 05 Nov 2010, 18:34

Lepo upakovan krsh

Autor niki 05 Nov 2010, 18:46

@ Danko
Kakva B klasa, ovo je C klasa.
Sa glupom cenom od 10.490€, kome su konkurenti u klasi
CHV Laccetti 9.300€
Hyundai i30 10.740€
Kia ceed 10.400€
Pa se samo pitam pored i30 i ceed-a kome ovo treba

Autor Dejan L 05 Nov 2010, 18:51

Ovo je D segmentm i to premijum model!

Autor carobnjak 05 Nov 2010, 19:34

Ovo je dž klasa, ali na onom najmanejm modelu (kako god se zvao) je enterijer zaista odličan, 107 ili Aygo mogu da gledaju i placu.

Autor Dragan 06 Nov 2010, 04:37

Malo su više precenili auto.Tek se pojavio pa 10 k evra.Ko ga kupi biće mu poslednji vlasnik!Ima detalja ko na fergusonu,ali da ne cepidlačim.Uživo lepo izgleda,mnogo lepše od logana,ali....Iza logana stoji reno i dosta pređenih km,a ovde ?Možda za 5-10 godina bude za kupovinu,sada NE.

Autor Crki 14 Nov 2010, 22:08