Škoda Superb Combi 2.0 TDI na testu "Blica"

Preuzeto sa : Blic.rs
„Kakvi veeeliki, ogroman automobil” bila je prva reakcija moje trogodišnje ćerke kada je videla “škodu superb kombi“ koja je nedavno ponuđena našim kupcima. Sina su, po običaju, zanimali samo ključevi, ali ni on nije ostao ravnodušan kada je uleteo i video da između prednjih i zadnjih sedišta ima dovoljno prostora da se otvori igraonica.
Jasno mi je bilo da je “superb kombi“ iz prve položio kao idealan porodični automobil. Da ne bude zabune, u pitanju je karavanska verzija “superba” koju “Škoda” krije iza imena “kombi”. Ako se ne računaju modeli premijum klase, evidentno je da su karavani u poslednjih nekoliko godina pojavom gradskih terenaca pali u drugi plan. Vozačima se više svidelo da imaju atraktivan, siguran i robustan SUV koji, istina, ne nudi prostranost i funkcionalnost kao karavan, ali ostavlja lepši utisak na okolinu. “Superb kombi” je međutim idealan primer da se karavani posle izgubljene bitke vraćaju u rat.
Dopadljiv dizajn
Prednji deo identičan je kao kod limuzinske verzije, ali su se “Škodini” dizajneri potrudili da stvore originalan i prepoznatljiv zadnji deo. Uspeli su da “superb” transformišu u dopadljiv automobil sa sportskim linijama i da tako, na prvom mestu, privuku pažnju roditelja. “Superb kombi” sada bez trunke stida možete da parkirate pored bilo kojeg SUV-a. Vozačevo mesto je prostrano, udobno i bogato opremljeno, a pozicija za volanom se pronalazi u trenutku. Već je i prvi pogled dovoljan da primetite kako se nalazite u “Folksvagenovom” okruženju jer je “superb kombi” pozajmio pojedina rešenja od rođaka iz koncerna.

Instrumenti su veliki, pregledni i jasni, odnosno nemački precizni, bez suvišnih detalja koji odvlače pažnju. Obruč upravljača je debeo i stapa se s rukama, a odlična stvar je što sedišta može da se spusti nisko, ako želite da uživate u sportskim karakteristikama “superba kombi”. Na zadnjoj klupi ima dovoljno prostora za dvometraše koji kolenima neće udarati u naslone prednjih sedišta, niti će temenom dodirivati “nebo” krova.
Prtljažnik od 1.835 litara
Glavna priča, kada su karavani u pitanju, vezana je za prtljažnik, koji je kod “superba kombi” impresivnih dimenzija, širine jedan metar i dužine 110 centimetara. Zapremina se jednostavnim preklapanjima s osnovnih 605 povećava na 1.835 litara potpuno ravne površine. Zadnja vrata se visoko otvaraju, tako da se neće dogoditi da glavom udarite u ivicu. Sa obe strane nalaze se skrivene ostave, ukupne zapremine prtljažnika A segmenta, u koje mogu da se smeste obavezna oprema, tečnost za pranje prozora i sve što će vam svakodnevno trebati.
Cena 18.998 evra
Vožnju pravom poslasticom čini dvolitarski turbo dizelaša sa 170 KS, takođe nastao u “Folksvagenovoj” kuhinji, koji karakteristišu snaga, elastičnost i skromna potrošnja. Recimo, u šestom stepenu prenosa pri 80 kilometara na sat potrošnja je manja od pet litara. Na otvorenom putu pri 120-130 km/h retko prelazi šest litara. Dizelaš temperament pokazuje posle 1.500 obrtaja u minutu. “Superb kombi” je u vožnji okretan koliko mu dužina od gotovo 4,9 metara dozvoljava, a savršeno je podešen da “guta” rupe na putu. Početna cena je 18.998 evra za verziju sa 1,4-litarskim TSI benzincem (125 KS) i paketom opreme “komfort”, dok testirani “superb kombi 2.0 TDI elegans” košta 30.456 evra. U ponudi su i verzije sa DSG menjačem i pogonom na sve točkove.
Škoda superb kombi
DIMENZIJE
Dužina 4.838 mm
Širina 1.817 mm
Visina 1.510 mm
Osovinski razmak 2.761 mm
Menjač šestostepeni
MOTOR
Zapremina 1.968 kubika
Snaga 170 KS
Obrt. moment 350 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 9,3 sekundi
Maks. brzina 220 km/h
Potrošnja 7,3 litara
Cena 30.456 evra
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Blic.rs
Tuzni su ovi nasi novinarski testovi, ne mogu kad citam a da mi ne iskoci jasna slika srpskog novinarcica koji ce zbog 7 dana test voznje da napise hvalospeve, da bi u buducnosti od iste firme mogao da se ogrebe za jos 7 dana za neki model. Zapravo 90% tih "novinara" ni ne poseduje automobil, vec na pijacu i kod babe na selo, ide test vozilima :(
Ono sto krasi ovakve i 99% ostalih tekstova nasih "novinarcica" je da nikad ne nadju MANU modela koje testiraju, te nam ne preostaje nista drugo nego da citamo inostrane testove.
Ovakav tekst sam mogao ja da napisem, i to na osnovu jedne slike! Sami tehnicki podaci i dojam "jooj, kako je velik".
@ lok
Bas tako
Ovakav alutomobil treba ako bog da da poseduje +80% ljudi. Bas je sve na mestu. Licno bih nekog Passata samo zato sto ga vise volim ali ne i zato sto je bolji od Superba, jer mozda i nije bolji passat
@ Aquaviva
http://www.srbijanet.rs/automobili/auto-trziste/47451-folksvagen-nezadovoljan-jer-mu-konkurise-njegova-skoda.html
Toliko o tome, i da dodam još da je oktavija proglašena za najbolji porodični automobil. Kao vlasnici 3.škode ( 1996.-2010. felicija, fabija, fabija2 ) mogu reći samo da je Škoda najbolji izbor uloženo/dobijeno
Ovo je odlican auto sa jednom "manom":previse je tvrd za nase puteve.Male rupe prepegla besumno a na vecim rupama (i neravninama) imate utisak da se vozite u kocijama.Naglasavam da ovo nije greska u konstrukciji,auto je naravno projektovan za normalne puteve.
Vrlo je stabilan na vecim brzinama i u krivinama.Mesta ima bas kako je opisano u tekstu,a opremu mi je tesko da komentarisem jer je auto koji sam vozio u ful varijanti (oko 30000eura).