Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm na testu "Blica"

Preuzeto sa : Blic.rs
“Alfa Romeo” bih najlakše uporedio s filmom “Kum”. Na pitanje kako vam se sviđa, svi će odgovoriti: “Strava je”. Retki će rizikovati da kažu da je Frensis Ford Kopola možda preterao sa 2 sata i 55 minuta i da je u pojedinim delovima film prespor, jer bi tako na sebe navukli gnev okoline. Što je sigurno, sigurno je.
“Kum” je cool. Ako zaigram na blef, odmah mogu da napišem da je “alfa romeo đulijeta” strava, da stavim tačku na kraj teksta i odem da gledam “Top gan”. Fanovi “golfa” će mi napisati da grešim, drugi će reći da će se “đulijeta” kao i svaka “alfa” pokvariti i pre nego što je registrujem, ali to je žrtva koju mogu da podnesem. Kao “meverik” gubitak “gusa”.
Kao da stiže iz Nemačke
Međutim, “golfoljupci“ bi bili u pravu. Grešim. “Đulijeta” nije strava ako je gledam kroz prizmu 100-godišnje tradicije “Alfa Romea”. Italijani su nas navikli da je svaka “alfa” zavodljiva, divlja i neposlušna na putu, odnosno po temperamentu najbliža pravim sportskim automobilima. “Alfa” bi trebalo da igra dok je vozite. Nasuprot tome, stoji “đulijeta”, precizna i poslušna u vožnji, sa šest vazdušnih jastuka, start-stop sistemom i elektronikom koja brine o stabilnosti. Kao da je napravljena u Volfsburgu. Ali, kao neko ko prihvata da živi u 21. veku i da automobile na svet donose ekonomisti i naučnici, a ne mehaničari, moram da čestitam “Alfa Romeu”. “Đulijeta” je od glave do pete automobil koji ispunjava sve savremene standarde. Prednji deo je inspirisan sportskim modelom “8C kompeticione” i samo se u nijansama razlikuje od “mita”. Silueta sa opadajućom linijom krova je karakteristična za “alfu”, dok je zadnji deo urađen originalnije. Enterijerom vlada sportska elegancija sa duboko usađenim instrumentima, niskom pozicijom sedenja i volanom koji se lepi za prste. Očekivano, sve je podređeno vozaču i suvozaču, ali na štetu putnika u drugom redu. Naime, mali ugao otvaranja vrata i nizak krov otežavaju ulazak i izlazak iz “đulijete”, dok na zadnjoj klupi jednostavno nema dovoljno mesta za petog putnika.
D za dinamiku
“Đulijetin” ponos u vožnji je dobro poznati Q2 diferencijal, koji se ugrađivao i na prethodnika “alfu 147”, ali je sada uigran sa DNS sistemom. Elektronski kontrolisani diferencijal se brine da točkovi sa najboljim kontaktom sa podlogom dobijaju i najviše snage, što se oseća u krivinama iz kojih “đulijeta” izleće kao tane. Pri tome, zadnji deo ostaje miran. Sistem DNA smo upoznali na modelu “mito” i njegov zadatak je da uravnoteži režim rada motora, upravljača, gasa i ESP-a. Slovo D označava dinamičan stil vožnje koji jedini i odgovara temperamentu “đulijete” s bržim odzivom gasa i direktnijim upravljačem. Za svakodnevnu vožnju se koristi mod N, odnosno “normal”, dok elektronika dolazi do izražaja u “all weather” modu. Dvolitarski turbodizelaš JTDm sa 170 KS snažno vuče uz skromnu potrošnju i minimalne vibracije. Ipak, za ljubitelje sportske vožnje pravi izbor je 1.4 TB benzinac sa identičnih 170 konja. Šestostepeni ručni menjač je precizan, ali ima nešto duži hod i često zapinje kada se ubacuje u prvi stepen prenosa. Vozačima će najviše smetati mali razmak između papučica kočnice i gasa koji će probleme praviti svima sa brojem cipela iznad 42.
Đulijeta 2.0 JTDm
DIMENZIJE
Dužina 4.350 mm
Širina 1.800 mm
Visina 1.460 mm
Osovinski razmak 2.630 mm
Prtljažnik 350 litara
Menjač šestostepeni
Rezervoar 60 litara
MOTOR
Zapremina 1.956 kubika
Snaga 170 KS
Obrt. moment 350 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 8,5 sekundi
Maks. brzina 210 km/h
Potrošnja 7,2 litra
Cena 26.500 evra
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Blic.rs
Ma tu je "tu je svwe savwrseno"!
"Mazancija,plasticni dizajn,Mona Liza autoindustrije"...haha,a top lista u desnom uglu ekrana sve govori.
Inace iako mi se svidja,ja bih pre uzeo 147 novu naspram ovog,lepsa mi je.
P.S. Zasto su autonovinari fascinirani Miskovicevim praznim Belvilom,pa vecinom tamo slikaju kola na testu?
"ali to je žrtva koju mogu da podnesem. Kao “meverik” gubitak “gusa”."
Jel ovaj bre normalan?
za mene je Alafa ono sto su danas Brera, GT ili... Ova mi se bash ne dopada. Josh je stalno reklamiraju i forsiraju u svim smerovima! Reklama je naj mamac za razne vrste kompleksasha! Prodavace se ovaj model kod nas
Zar vam ne liči kao da je od plastike? Odvratnost mu je srednje ime. Jednostavno, podseća na nedonošče mravojeda.
Tekst je odlično napisan. Svaka čast! Činjenica je da osećaj vožnje počinje da liči nemca. Još kad bi oblik i izgled upristojili pa...
Nissan Leaf, pa Giulietta u Evropi kao auto godine, e sad pošto je nissan propaganda ekologije, ostaje da se zaključi šta?
Pa to da je Giulietta pravi auto godine
Ja u izboru za auto godine 2011. nigde nisam video BMW
@ Energy
Svašta i tebi
Ovo je TEST?! Davno nisam citao Blic, ali nisam znao da je ovoliko propao!
Najgore od svega sto vreme koje sam nepovratno izgubio citajuci ovaj tekst sam mogao da iskoristim konstruktivnije, recimo da cackam nos i gledam u fleku na zidu.
Ovo je zanimljiva zemlja. Nešto kao kod Petar Pana. Svi se upinju da dokažu da je Julija auto godine u Evropi (a nije). U okolnim zemljama je Dcija Duster No 1 a ovde (na ovom Blogu) NE. Ništa to ne bi čudulo da bar 90% glasača nikada nije ni videlo Juliju. Neki je gledaju na novinama, kao gole devojke u Plejboju a o njoj već sve "pouzdano" znaju. Daciju viđaju redovno, ko hoće može da je proba, ali jok, cccc. Ostala praksa od vremena Slobe, da je fatamorgana najbolja prilika.
Preskup je. Sta mislite da li ce mu cena biti oko 7000 eura za par godina. heheh To je odlika italijanskih kola, a i reci cu i francuskih. :-) Pazite mu ubrzanje, startniji A4 2.0 tdi od njega. hehe A A4 deluje kao S klasa za ovo. :-)
26 500 ????
ahhahahahahha i to za alfu koja ce za 5 god da vredi 5-6000 :)))
Prosecna potrosnja 7.2 ....dakle po gradu ima da bije 10 lagano...
Alfe spadaju u klasu automobila koja je precenjena(neki je zovu premium?)i meni se takva kola nikako ne ulapaju u jednacinu kvalitet-cena.Ako je ranije ista odvajalo alfe je dizajn u kome imam utisak zadnjih godina lutaju a ovaj auto je dobar primer za to,deluje nedovrseno.
ps.Meklarene daj mi neki primer za tvoju tvrdnju u vezi francuskih kola,naprimer,koliko se gubi na novom meganu i golfu posle 5 godina?Videces da nisi u pravu.
Nagrada “Auto godine” počela se dodejeljivati 1964. godine kada ujedno i nastaje ova, za sve proizvođače automobila, bitna tradicija.
Žiri je sastavljen od specijaliziranih novinara koji predstavljaju preko 21 zemlju Europe.
Automobilističke novosti, da bi se preduhitrilo konkurenciju, trebaju biti komercijalizirane na najmanje 5 različitih europskih tržišta tokom jedne godine. Tako se pokazuju vrednosti sa sledećim pokazateljima:
-design
-comfort (udobnost)
-sigurnost
-ekonomičnost izvedbe
-vožnja
-performanse
-unkcionalnost
-zaštita okoliša
-cijena i vrijednost.
1998 god. je izabrana alfa 156
2001 alfa 147
ko je nekada vozio alfu razumece kakav je to auto,i koliko se bolje vozi od svakog drugog auta na trzistu,alfa u sebi ima sportsko srce,pa dizajn,sigurnost...a to bosancu ne vredi objasnjavati,za njih je golf zakon pa cak i golf2 ...