Suzuki Swift GS na testu "Blica"

Preuzeto sa : Blic.rs
Klima-uređaj, ESP i sedam vazdušnih jastuka aduti su nove generacije „suziku svifta” koji godinama uživa veliko poštovanje među srpskim vozačima.
Razlozi za ljubav su brojni, a na prvom mestu bi trebalo izdvojiti pouzdanost japanskog minija. Pripadnice lepšeg pola, međutim, padaju na „sviftov” dizajn slatkog gradskog automobila. Poslednja kreacija bi trebalo da doživi još veći uspeh jer se ispod prepoznatljivog lica i linija krije potpuno novo telo i srce.
Jasno je da su u „Suzukiju” namerno odlučili da „svift” ostane prepoznatljiv kako se ne bi izgubio u moru modela B segmenta. Doterana su prednja i zadnja svetla, postavljeni su novi branici i, praktično, to je sve. Ipak, kupac novog „svifta” neće se osetiti prevarenim jer novo poglavlje počinje otvaranjem vrata i startovanjem ključa. Prilikom ulaska prvo se primeti kvalitetniji materijali, što i dolikuje automobilu čija je početna cena, ne baš malih, 10.800 evra za verziju sa troja vrata.
Promenjeni su i instrument-tabla i centralna konzola, na kojoj se sada nalazi veći ekran radija. Putnici na zadnjim sedištima osetiće povećanje međuosovinskog rastojanja ali i dalje dovoljno mesta ima samo za dvoje odraslih. Ulazak putnika pozadi otežan je čudnim nagibom naslona sedišta u odnosu na zadnji stub. Takođe, „svift” bez krovnog nosača ostaje samo gradski automobil jer je prtljažnik skromne zapremine (211 litara).
Sjajan motor
Najveća novina je, bez sumnje, 1,2-litarski benzinac sa 94 konjske snage sa
varijabilno upravljivim usisnim i izduvnim ventilima. Radi se o rešenju ne
previše popularnom među modelima B segmenta, koje nudi veću snagu i obrtni
moment, a manju potrošnju. Praktično, „Suzukijev” benzinski motor, i bez skupog
turbo-punjača, nema konkurenciju u klasi. Glavne karakteristike su startnost,
izuzetno važna u gradskoj vožnji, živahnost, mirnoća u radu i već pomenuta
potrošnja. U saradnji sa preciznim petostepenim menjačem, složena je dobitna
kombinacija koja će zadovoljiti 90 odsto vozača. Preostalih deset, željnih
sportske vožnje, moraće da potraže drugo rešenje, jer „svift” jeste agilan, ali
nije trkač.
Vrlo dobra stabilnost
Vozačima će se dopasti i preglednost koja je zahvaljujući tankim stubovima zaslužila čistu desetku. Druga važna karakteristika je stabilnost s kojom „svift” nema nikakvih problema iako je mekano podešen. Svako preterivanje ESP koriguje pre i nego vozač oseti da je pogrešio. „Svift” je hitar i u krivine ulazi poput kartinga, dok upravljač s električnom servo asistencijom pruža solidan odziv.
Ne smemo da zaboravimo i vrlo dobre kočnice, koje lako i brzo zastavljaju 1.040 kilograma teški „svift”.

Testirani model imao je najviši paket opreme GS koji, za razliku od osnovnog GLX, donosi automatski klima-uređaj, komande na volanu, kožni volan podesiv po dubini, „blutut”, „smart key” za otključavanje i pokretanje motora, grejanje prednjih sedišta… Razlika između GLX i GS paketa je 1.450 evra, dok se metalik boja doplaćuje 300 evra.Aduti „japanca” su živahan motor, bogata serijska oprema i okretnost.
DIMENZIJE
Dužina 3.850 mm
Širina 1.695 mm
Visina 1.510 mm
Osovinski razmak 2.430 mm
Menjač petostepeni
Prtljažnik 211 litara
Rezervoar 42 litara
MOTOR
Zapremina 1.242 kubika
Snaga 94 KS
Obrt. moment 118 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 12,3 sekundi
Maks. brzina 165 km/h
Potrošnja 6,7 litara
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Blic.rs
Auto je odličan, ali je ipak neoprostivo za tu klasu da ima gepek od samo 211 litara. I jeftiniji automobili ili drugo u klasi imaju veći gepek, npr i20 ima 295 litara, isto toliko i Ford Fiesta itd itd.
Upravo, manjak komfora na zadnjim sedistima i mali prtljaznik, dok je ostalo sve prilicno Ok...
Prostor pozadi i prtljažniik su mu na nivou Yuga. Ostalo je odlično...
Motor je vrlo savremene koncepcije (sa varijabilnim vremenom otvaranja usisnih i izduvnih ventila), međutim, nije mi jasno kako sa 94 KS ima ovako skromnu maksimalnu brzinu, "samo" 165 km/h ? Ovaj broj KS, automobilu ove veličine, treba da omogući bar 180-185 km/h... Izgleda da prenosni odnosi imaju prilično velike vrednosti, što znači da Swift deluje kao da je mnogo više "swift", nego što u stvari jeste.
Pozdrav Panchev9!
E to je ono o čemu ja pričam, komfor, punto je duži 1cm, ali je skroz drugačije projektovan.
Swift iako duži od yuga 35cm, na zadnjoj klupi ima identičan prostor kao i yugo.
B klasa je odmakla, jedino micra i novi yaris mogu da se navedu kao takodje nekomforni.
Dragan i Gorica (BUĐENjE) predstavljaju SANDERO STEPWAY, koma, ludnica
http://www.vrelegume.rs/tv/index.php
A zasto stalno navode da je motor nov kad se isti vec godinama ugradjuje u modele Splash/Agila, doduse sa 86ks?
carobnjak
Pozdrav!
Kod Splash-a, ovaj motor imao "samo" varijabilno vreme otvaranja usisnih ventila, a kod novog Swift-a, ima i varijabilno vreme otvaranja izduvnih ventila. Ostalo je (uglavnom) isto...
@Predrag
e pozdrav! Bas sam juce hteo napisati Panchevcu da mnam samo jos ti falis, Moron povremeno "ozivljava"...:)))
Znam za izmene na motoru, zato sam i napisao, to je unapredjen motor a nikako NOV!
Neko je ovde trvdio ranije da Suzuki ugradjuje Fiatove benzince, sto nije tacno, jedino im je zapremina ista - 1242 ccm!
Samo dizel je Fiatov!
Neću još dugo da vam falim :) Ostala su mi još dva ispita, a kada ih budem položio, pridružiću vam se :) Jedan imam sledeće nedelje, a drugi uskoro (9.2.2011.). Šta dalje da ti pričam, kada sam sa Crvenkapom za prvih mesec dana, prešao samo 550 km!
Fale tu još neki: Mange, blitzman, Master, Đenka...
Predrag
Kao Feniks...
Pozdrav tebi i Crvenkapi...
;)
carobnjak
Nisam iz AP-a...
carobnjak
Autor carobnjak 21 Jan 2011, 21:27
Au bre...
Napisao si Panchevcu( Autonomna Pokrajina)...
Panchev9
Hvala, takođe ;)
Eno je Crvenkapa pod snegom. Zaboravio sam kako ide...
Samo se sećam da onaj Kleber po suvom i kiši ne valja ništa. Wintera je pri tim uslovima za njega N*1. Zamalo Crvenakapa da strada pre 10-ak dana... Kada joj dodam gas potpisuje, a kada koči non-stop aktivira ABS. Po suvom i kiši je gori od Trayala, a mislio sam da je Trayal najgori...
Predrag
-Eno je Crvenkapa pod snegom: odlicno jer tako opravdava ime... :)))
Nemoj samo opet sa nekim Skoda problemima... :)
Ispucao si kredit...
Ne, ne, ovo su Kleber problemi ;)
Ako neko želi da ih izbegne, neka ih ne kupuje :))
P.S. Mislim da će ipak dobiti beli krov, ali kada prođe sneg :)))
carobnjak
Ma znam, zato sam i mislio da menjam... Ceo zivot sam sa "Pancevom" u mislima, ali sa fudbalerom, a ne sa gradom... Mozda izmislim nesto novo...
Predrag
Brzine idu u H... :)
@Predrag
sad bi mogao Mange da se javi da nas ubedjuje kako je Kleber odlican jer je francuski a da Tigar ne valja nista...Naravno ti to ne razlikujes jer ne znas da vozis, itd, klasika...
@Panchev9
mozel onda Panchevski? :)))
Predrag
Posto je mozda neka opasna "licenca" posalji na mail... :)
carobnjak
Tako me je Djenka krstio...
Plus i Fudbalerovski...
Nedostaju njegovi "crnjaci"...
:)
@carobnjak
Na prethodnoj Fabii sam imao 4 Wintere i nije bilo ovakvih problema. Možda se samo nisu dovoljno "uhodale"... Ostaje mi samo da se tešim i da žalim 33000 din. koje sam za njih dao.
P.S. Ovaj Kleber je made in Poland, možda je zato gori od Trayala...
E, narode jeste crnjak!
Pa gde Wintera može uopšte u upredbu sa Kleberom?
Pa Tigar je licenca BF Goodrich, koji je za klasu gori od Klebera (osim za terence).
O ponašanju u vožnji, ne treba priča.
Kako se može oceniti jedna guma posle 500 km i to sve vožnje po mokrom, ledu, snegu!? Da li si proveravao pritiske? Voziš turbaka, koji počinje da čupa sa malih obrta.
Imam ja pacijenata koji kod nas sa novih kola skidaju firmirane gume, raznih vrsta i oće baš Tigar. Kupcu uvek udovoljiš i lepo zaradiš a u redu čekaju malo pametniji kupci za taze razmontirane.
Svakakvih ima.
Predrag
Drugi put kupi fabiu 4X4, pa će i Kleber da valja ... A šta im fali ( osim "eksera" )?
Energy saver
Kažem, možda se nije dovoljno "uhodala", ali za sada se po mokrom baš loše ponaša (mada bilo je preko 10 *C). Ako malo jače zakočim, odmah se aktivira ABS, a kada naiđem na metalne spojeve na nadvožnjaku kod Franša, ceo auto isklizne u stranu.
Za sneg su odlične... Pritisak je 2.3 bar-a (pre toga je bio 2.1 bar, i ponašao se još gore).
Moron
Mislim da sam poslednjom porukom odgovorio i na tvoje pitanje ;)
Predrag
Nema logike, po onim ADAC testovima taj tvoj Kleber treba da je F1 za Winteru...
@Predrag
eto vidis, "duh Mangea" je sveprisutan...
@Moron
veliki pozdrav "reanimiranom", najvecoj legendi ovde! :)))
Moron
Ni meni ništa nije jasno... Sačekaću još malo. Valjda će biti bolje nakon perioda "brijanja"...
Sa Kleberom nisam prešao ni svih 550 km, možda tek oko 250 km...
@Moron
za taj test Tigar nije imao ni kinte da "daruje", cudo da je i testiran...
carobnjak
Veliki pozdrav i Tebi. Ti si jedina prava legenda ovde. Kičma!
Predrag
Dobra je to guma, samo je "odmasti" časkom jedan dan do Niša i nazad.
@Moron
havala, veliki kompliment za mene...:)
Drago mi je da smo opet na okupu, Predrag, Panchevski, ti i ja!
Mislim da smo nas cetvorica jedini ovde koji ne spominju NON-STOP! Mercedes, BMW, Audi, pa BMW, Audi, Mercedes, pa Audi, Mercedes, BMW...Strashno!
carobnjak
Moguće je i to sa tigrom. Ja sam winteru vozio godinama i još sam živ.
Čudan je ( meni ) ADAC, jedna te ista guma ( npr. GoodYear UG7 ) u odnosu na iste konkurente raznih godina zna da bude različito rangirana. Nema logike ...
@carobnjak
Ne spominjem ih, jer me ne interesuju. Ne znam čak ni modele da im navedem ;) Audi mi je od svih nekako "najprizemniji", pa ga možda najbolje i poznajem.
Mora se u Tigru napraviti kurs, za Mešelince, Gudjeriste, Pirelijevce, Bridžistonce i njihove satelite kako se pravi dobra guma.
Igleda je bitan pirotski vazduh, koji u procesu proizvodnje zalazi za platna.
Kažu još, ako se gume naduvaju u Pirotu, pirotskim vazduhom, drže kao na šinama.
Ljudi,
Vi ste genijalni i duhoviti, u poređenju sa onim "dizajnerima", Urošom sportskim srculenceteom, Dejanom L, Spasiocem udarnoga bula & CO.
@ Energy
SMARAŠ BRE!
Prekini da gradiš svoj imidž tako što prozivaš bolje od sebe!
Dosadan si BREEEEEE !!!!!
@ carobnjak
Ma nema pojma, smara, Vintera je zakon, imali smo 4 Sava gume, bili smo zadovoljni, a kad smo uzeli Vinteru, ide ko luda, krči put kad nema razgrtača! Tigar je sa Michelin-om postao brend.
@Predrag 18:11
u pravu si za max.brzinu ovog "agilnog" Swifta, 165km/h postizu autici sa 70ks...
Predrag,
ja imam isti problem, ali sa vinterom, čim je malo toplije i mokro klizi, a po snegu je u redu. Dok zimskom Danlopu na drugom vozilu ništa ne smeta.
P.S.
Razmisli i o crnim detaljima na fabiji. Ova Monte Karlo ne izgleda loše:
https://autoblog.rs/blog/auto/noviteti/2011/01/13/skoda-fabia-monte-carlo
Proslu zimu vozio na winteri, solidna, nista posebno, sad na hankook optimo 4s, neuporedivo bolji od wintere, auto je na snegu vise nego stabilan, nema klizanja, odlican i na ledu, a i na vecim temperaturama, guma je univerzalna, vise tigar ne kupujem.
Ex Italo fan
Imam Winteru na Yugu i Floridi (samo na pogonskim točkovima) i sve je ok. Na Fabii sam imao Winteru na sva 4 točka, i nije bilo nikakvih problema.
Na ovoj sada Fabii imam Kleber na sva 4 točka, i automobil se sa njima ponaša kao Yugo sa Trayalom (imao sam ih na Yugu 1 dan, i zbog njih sam se zakucao u taksistu od pozadi, jer se automobil klizao 20 m pri kočenju na blagoj kiši, kao po ledu).
Razumeo sam Te potpuno. Meni se dešava da Vinter 1 proklizava pri polasku i uključuje ABS pri kočenju, na mokrom ako je malo toplije, dok je sada oko nule i u minusu u redu i po mokrom, a i po snegu.
Da fabrika u Pirotu ima kvalitetni potencijal, ona bi pravila Mišeline, Kleberke ili bar BF Goodrich, po čijoj licenci se prave (mislim na BF Goodrich, koji je bio glavni projektant, dizajner itd... u Tigru).
Ljudi koji ne voze brzo, ćakulaju po putu, uvek su zadovoljni Winterom. Oni koji znaju da oštre, Tigar biraju samo kad moraju.
A Witera bi otišla u istoriju ili bar u poljsku fabriku, koja "ne valja", kako neko reče.
Međutim istina je drugačija. E sad, da li su piroćanci mnogo pametniji od trusta gumarske industrije ili...
Bio je to direktni izveštaj iz "Majstorske radionice", Vulkanizersko-mehaničarskog servisa.
Energy saver
Ali, opšti "uslovi saobraćaja" i jesu takvi da ogromna većina vozača samo može i da "ćakula po putu", a za to ( kao i za sneg ), wintera je sasvim dobra.
@Moron
Gledajući tako, zadovoljava narodne mase i jugo, još bolje lada, jer je veća.
Tigar je sa njima u emotivnoj vezi.
Zašto narod baca pare ne kola koja im nisu primerena.
I mogu da garantujem kad bi pojedinima montirao gumu sa "japanera", da bi je prihvatili kao dobru i pouzdanu :)))
@Energy saver,
Sad jos i prodajes gume preko neta? Lecis komplekse kad me spominjes?Nastavi tako.Majstori,majstori...
Energy saver
Mislis da Yugo ne zadovoljava?
Jos ako sam znas da menjas 90% delova... Ma milina...
Ali cim se moze bolje odmah se menja...
@Panchev9
Preskočio sam omiljenu marku u Srbiji, Golf 2.
Za njega nema ništa loše, sve odgovara. Što rekli, "Za dobru svinju nema loših splačina".
Kao i opšte prihvaćeno mišljenje, da je najveći promašaj WV što je prestao da se pravi.
I to većina misli, na žalost.
I onda ubedi nekoga u loše osobine Wintere!
@Uros Cuore Sportivo
Umišljenim dizajnerima treba uvesti 24 h, nadzor.
Za njihovo dobro. Mogu u zanosu haosa i sebe da nagrde.
Energy saver
Kod mene si "promasio", jer je jos i kombinacija "karavele i pneumatika" koje prezires... :)
Energy saver
Što se tiče "japanera", vozio sam par puta i nemam primedbi na ležanje pneumatika, nikada "proklizao" nije, mada je znao da "otkliže". Vozilo za preporuku.
Preostali tvoj deo... Zimi, izmedju skupocenog, ali letnjeg michelin pilot exalto ( koga ti verujem svakako ceniš ) i običnog tigra wintere ili trayal T-200, svako normalan će bez dileme birati winteru ili T-200.
Izmedju samo zimskih, "matičnih" brendova ( Continental, Michelin, GoodYear ... ) i onih "podmatičnih" ( Fulda, Tigar, Sava Eskimo ... ), svako bira prema potrebama i mogućnostima.
Naravno, matična kuća nikada neće dozvoliti da je ugrozi njena zavisna kuća, tako da se zna na čijoj strani će uvek ležati veći kvalitet.
Ali, čak i onaj ko izabere Tigar winteru, nije potpuno "pogrešio", jer se većina "nedostataka" te gume može kompenzovati sporijom vožnjom.
Naravno, može da se desi da se sa "podbrendom" u snegu negde zaglaviš gde bi "brend" prošao bez guranja, ali, zar je to kraj sveta - postoje lanci, čarape, a i "gurači"?
Uostalom, čak i kada uzmeš "sveti brend", znaš i sam - nema garancije da u nekom trenu nećeš izleteti sa puta i glavu izgubiti.
I sve se na kraju svede na ono što si pomenuo - na "ćakulanje po putu", kao jedini siguran način da preživiš. Ili bar duže poživiš...
Moron
Nije uvek "ćakulanje po putu" spasonosno po zivot...
:)))
https://www.youtube.com/watch?v=AsOXZiHitGk
Nove zimske M+S gume.
Na snegu i nema neke razlike po proizvođačima. Na ledu i tako i onako. Na mokrom i prljavom i suvom asfaltu, razlike su ogromne i to u zavisnosti od kola.
Upolovačene M+S gume, koje su recimo preletile.
Razlike su drastične po proizvođačima u svim pogledima. Tu Tigar nema šta da traži, pogubno je loš.
A razlika u ceni između Tigra i "priključka najboljih" je beznačajna, posebno kad se uzme u obzir vek trajanja i životna kilometraža, po kojoj tigar ispadne jako skup.
@Energy
Kratak zivotni vek tigrovih guma je upravo razlog sto ih ja vise kupovati necu.
Cesto sam vozio na tigrovim guma, letnje su uzas, hitris, 15-17000 i u smece!!! Najbolja tigrova guma je wintera,a li samo dok se ne radi o nekim vecim brzinama.
Ne znam kakva iskustva imas sa hankook gumama, ja ih sad koristim i prezadovoljan sam.
@Damko
Hankok je premija za Tigar. Lično mislim da ima boljih guma za slične pare ali je pitanje koliko ima ljudi da vidi razliku. Uglavnom hankok pređe više nego duplo od Tigrica.
@carobnjak
Nexen gume sam video jednom i to zimske. Mislim da spadaju u red jeftinih guma, u klasi Tigra, ispod Save. Nemam iskustva. Koliko mogu da pređu, bučnost, udobnost, držanje - nepoznato. Ako znaš odgovori.
@Energy saver
te gume su jako retke kod nas, mislim da se i ne prodaju.
Ja ih imam na mom Puntu, zimske su, odlicno su se pokazale do sada, proizvedene 2006.
Stigle su na njemu kad sam ga dovezao iz Slovenije, ranije nikada nisam cuo za njih, niti iko u okruzenju...
Mislim da nisu lose jer se prodaju u Americi:
http://www.nexentireusa.com/
Ovo su one koje moj Punto "nosi":
http://www.nexentireusa.com/tires-22/WinGuard
@carobnjak
Evo testa Auto Bilda iz 2006god. za M+S gume. Loše su prošle zajedno sa Tigrom ali ne mora da znači da su tako loše. Verovatno imaju jednu jako lošu osobinu. Ti znaš bolje koja je, suvo, mokro, led, sneg, buka?
1. Continental Winter Contact TS 810 - uzorno
2. Pirelli Winter 210 Sottozero - uzorno
3. Vredstein Snowtrac 2 - uzorno
4. Dunlop Winter Sport 3D . preporučljivo
5. Goodyear UltraGrip 7 - preporučljivo
6. Bridgestone Blizzak LM-25 - preporučljivo
7. Nokian WR - preporučljivo
8. Semperit Speed Grip - zadovoljavajuće
9. ToyoSnoewproks S 941 - zadovoljavajuće
10. Fulda Kristall Supremo - zadovoljavajuće
11. Matador MP 59 Nordicca - zadovoljavajuće
12. Michelin Pilot Alpin PA2 - zadovoljavajuće
13. Tigar Winter A - ne preporučuje se
14. Maxxis MA-W1 Wintermaxx - ne preporučuje se
15. Nexen Win-Guard - ne preporučuje se
16. Nankang SV-1 Snow Viva - ne preporučuje se
@Energy saver
Na snegu su odlicne, primetio sam da proklizavaju kad je kolovoz vlazan. Mozda su nesto bucnije, meni to nimalo ne smeta.
Kako onda prolaze u SAD?!?
Koje gume mi preporucujes kao sledece, zimske, solidnog kvaliteta uz pristupacnu cenu?