Nissan Micra 1.2 na testu "Kurira"

Preuzeto sa : Kurir-info.rs
Nova dizajnerska revolucija je izostala, ali radost i dalje stanuje u „mikri”. Sve ostale karakteristike su „nisanovski” ozbiljne
Male automobile sa Dalekog istoka uvek prati priča o čuvenom kanisteru. Tako
je i u novoj „nisan mikri”. Dugačka je 3,78 metara, dakle „pakuje” se na malo
parking mesto. Ipak, četiri putnika mogu da spakuju kolena, čak i za petog ima
mesta. I krov je nekim čudom daleko od glava visokih saputnika, iako auto
vizuelno ne podseća na kutiju.
Na sedmodnevnom testu Kurira bila je četvrta generacija „mikre”. Ovo je slavan
auto, ali sad je, na razočaranje mnogih, izostala velika dizajnerska revolucija
koja je prethodni model lansirala visoko. Šteta, jer posle velike estetske
pobede iz 2002. godine dizajneri su imali otvoren put ka nečem još novijem, ali
su stali. Ipak, ovaj autić i dalje ima šmeka. Karoserija je „razdragana” i
spreda ima izgled „nindža kornjače”. Zadnji deo manje je ubedljiv, dok utisak
popravlja integrisani spojler na kraju krova, pa je koeficijent aerodinamike
0,33.
Za toplu dobrodošlicu zadužen je odličan upravljač sa T krakom, koji dobro leži
u rukama. Ipak, podešava se samo po visini. Sedišta se šteluju u sve tri
dimenzije, pa visok vozač lako dospeva u dobar položaj. Materijali su
tradicionalno kvalitetni, ergonomija dobra, osim komandi audio uređaja, koje su
bespotrebno iskomplikovane.

Iz pravca haube stiže zvuk 1,2 trocilindraša od 80 KS, koji je zasad jedini u
ponudi. Brzine su dugačke, menjač odličan, dok agregat dobro povlači. Sve
pohvale za potrošnju. Pri teškoj nozi na gasu troši 6,5 gradskih litara, a
potrošnja lako može biti i litar manja.
„Mikra” se vozi lako, odlično se probija kroz gradske gužve, dok karoserija
solidno amortizuje rupe i šahtove. Elektronska kontrola stabilnosti je na
spisku osnovnog modela (10.490 evra), što je retkost u klasi. Sve zajedno,
radost i stanuje u „mikri”.
Tri boje
„Mikra” ima tri atraktivne boje. Prva je mandarina (sa testa), a tu su i
prolećno zelena i ljubičasta. Kabina može biti u crnoj boji i boji slonovače.
NISAN MIKRA 1,2
Motor: 1.198 cm3
Snaga: 80 KS pri 6.000
Ubrzanje 0-100 km/h: 13,7 s
Maks. brzina: 170 km/h
Masa: 945 kg
Moment: 110 Nm pri 4.000
Dužina / širina / visina:
3.780/1.675/1.525 mm
Međuos. razmak: 2.450 mm
Prtljažnik: 265/1.132 l
Rezervoar: 41 l
Potrošnja na testu (grad): 6,5 l
Osnovni model: 10.450 evra
Testirani model: 11.750 evra
Jedan motor, nema dizela
Benzinac 1,2 sa tri cilindra i 80 KS (emisija CO2 samo 115g/km) praktično je
jedini agregat u „mikri”, dok postoji samo jača verzija od 98 KS. Uz 5-stepeni
manuelni menjač može da se naruči i automatski CVT.
Reciklirajte celu „mikru”!
Japanci se hvale da se čak 98 odsto „mikre” može reciklirati! Ona leži na
takozvanoj V platformi (V od versatile, što znači svestranost), koja je
konstruisana da bude kruta, ali što lakša, što je auto olakšalo za 35 kg.
ESP u serijskoj opremi
Evo šta je sve na spisku osnovne opreme: klima, ABS, elektronska kontrola
stabilnosti vozila (ESP), BAS (pojačivač kočione sile), šest vazdušnih jastuka
(vozač, suvozač, bočni jastuci, zavese), ISOFIX, radio CD, blutut, putni
računar, komande na volanu, servo, prednji podizači stakala, utikač 12 volti,
tonirana stakla, imobilajzer, daljinsko centralno zaključavanje...
Autor : Mladen Radulović
Foto : Kurir-info.rs
Odlična serijska oprema! Svaka čast!
Motor ima samo malo "mršav" maksimalni obrtni moment, i to pri visokih 4000 o/min. Ubrzanje bi moglo da bude bolje, s obzirom na malu masu vozila i snagu motora...
Po meni, vizuelno je unazađena u odnosu na prethodnu generaciju (bar na osnovu slika). Sve u svemu, mislim da je reč o dobrom automobilu.
@Predrag
Pa za 1.2 motor tesko da moze veci obrtni moment - ipak mala je to kubikaza.
Stvarno su ga upropastili mogli su oni to bolje po pitanju dizajna ali ekonomisti u Nisanu su tako odlucili jbg.Makar vise dizajn nije toliko okrenut zenskim kupcima.
@Orlo
Kada malo bolje razmislim, moram da priznam da si u pravu za maksimalnu vrednost obrtnog momenta, ali i dalje mislim da je 4000 o/min. previše da bi se tek tada dostigao njegov maksimum (posebno za gradski automobil). Ima naravno i gorih primera...
Još jednom pohvala za opremu!