Hyundai Genesis Coupe na testu "Kurira"

Preuzeto sa : Kurir-info.rs
Na krilima konjice od 300 KS i zadnjem pogonu „dženezis kupe“ obećava spektakl za volanom
Najjeftinijih 300 konja!
Digresija: Primetili ste da vas pažljivo slušaju samo konobari, i to jedino u
momentima dok naručujete (slučaj autora ovog teksta)? Treba vam „doping“ kako
biste stigli u centar pažnje, i to odmah!
Evo rešenja - to je „dženezis kupe“. Rasni trkač iz „Hjundaijeve“ premijum
filijale stigao je u Beograd i odmah dobio glavnu ulogu. Snažan je magnet za
poglede - nema prolaznika koji odoleva njegovim vizuelnim čarima. Vozač odmah
dobija na respektu...
„Dženezis kupe“ je čuvar tradicije čistokrvnih kupea. Niska silueta i napet
zadnji deo su u ličnom opisu. Prednjica je problematična. Nije loše, ali moglo
je to mnogo bolje i lepše.
Utisak kvari i jeftina prednja maska. Ipak, sve ostalo je na visini zadatka.
Čiste i britke linije sa strane vode do savršenog zadnjeg dela, koji je otmen,
„skup“ i liči na „aston martin“.
U saobraćaju uglavnom svi i gledaju ovu „zadnjicu“. Razlog je smešten pod
haubom. Tačno 303 konja - to veoma dobro zvuči! Snaga stiže iz atmosferskog 3,8
litarskog benzinca u V6 rasporedu... Kakvo vrhunsko uživanje na krilima moćne
konjice! Obrtni moment od čak 361 Nm od starta okuplja snagu na gomilu. Prenos
se obavlja preko 6-stepenog automatskog menjača koji snagu šalje na zadnju
osovinu. Na raspolaganju su čak i „klackalice“ na volanu, ali brzo je jasno da
automatici nemamo šta da se mešamo u posao. Ubrzanje je progresivno, praćeno
„urlanjem“ agregata. „Stotka“ je tu za samo 6,3 sekunde!
Sve se dešava pod budnim okom ESP. Ako s mesta zalepite pedalu do metala,
„kupe“ juriša napred, dok će zadnji deo blago zaigrati. Pri oštrom ulasku u
krivinu elektronika momentalno krade svu snagu kako bi auto ostao na asfaltu.
Potrebno je umeće, ali i hrabrost da se pritisne taster za isključivanje ESP.
Uživanje je tada potpuno jer kupe glisira krivinama zbog vrhunske, sirove
stabilnosti. Ništa ne može da zameni spektakl koji mogu da naprave zadnji
točkovi. Jedini problem je potrošnja, koja na testu, doduše s „teškom“ nogom,
nije pala ispod 15 litara.
Trimovanje je odlično jer pri krstarenju gradom nije previše tvrd. Pri velikim
brzinama bez trzaja plovi asfaltom, i to bez buke u kabini. U kabini je otmeno,
sedišta su odlična, čak i pozadi ima mesta za dvoje odraslih. Utisak kvari
nekoliko delova površine od obične plastike.
„Dženezis kupe“ s osnovnim agregatom (2,0 turbo, 214 KS) košta 29.990 evra.
Model s testa je 34.990 evra. Ako prođe „test spoljašnjosti“, uživanje u brzini
isplatiće svaki evro već s prvim metrima za volanom.
Bogato!
Spisak osnovne opreme uz motor 2,0 turbo je veoma dugačak: Sportska kožna
prednja sedišta, elektropomeranje sedište vozača, grejanje sedišta,
diferencijal s ograničenim proklizavanjem, ESP, ABS, EBD, BAS, TCS (kontrola
proklizavanje), elektrohromatsko unutrašnje ogledalo, vazdušni jastuci
(prednji, bočni, zavese), zadnji senzori za parkiranje, senzor za kišu,
odleđivač brisača, vetrobran s absorpcijom UV zračenja, servo, kožni volan,
sportske alu-pedale, centralno daljinsko zaključavanje, alu-naplaci (19),
automatska klima, dvostruki sportski izduvni sistem, prednji podizači,
elektropreklapanje spoljnjih ogledala, RDS radio + CD + MP3. Uz agregat s testa
(3.8 V6) stižu šest zvučnika, klackalice na volanu, USB, hends-fri ključ,
infiniti audio sistem, tempomat...
DŽENEZIS KUPE 3,8 V6
* Zapremina: 3.778 cm3
* Snaga: 303 KS pri 6.300 o/min
* Obrtni moment: 361 Nm pri 4.700 o/min
* Masa: 1.650 kg
* Ubrzanje 0-100 km/h: 6,1 s
* Maksimalna brzina: 240 km/h
* Menjač: Automatski 6 brzina
* Dužina/ širina/ visina: 4.630/1.865/1.385 mm
* Međuosovinsko rastojanje: 2.820 mm
* Prtljažnik: 332 l
* Rezervoar: 65 l
Potrošnja na testu (grad): 17 litara
* Cena osnovnog modela: 29.990 evra
* Cena testiranog modela: 34.990 evra
Autor : Mladen Radulović
Foto : Kurir-info.rs
Prednji deo jeste malo Amerikanizovan jer je prevashodno radjen za njih, ali kada se uzme u obzir cena/performanse, mnogo toga mu se oprasta.
Kad uzmeš u obzir da ga polovnog neće niko, čemu uopšte gledati dalje.