Lexus IS 200d na testu "Novosti"

Preuzeto sa : Novosti.rs
Kvalitet japanskih automobila niko ne može da dovede u pitanje, a još kada se govori o luksuznom proizvođaču kakav je „Leksus“, onda je i logično da očekivanja budu visoko postavljena. Tako je bilo i na našem testu, gde smo vozili jedan od najmanjih modela iz game ove kompanije, sportsku limuzinu - „IS 200d“.
Linija
Prvi utisak naravno ostavlja spoljašnji izgled i tu se zaista teško nešto može prigovoriti. Elegantne linije i spušten sportski izgled čine da ovaj automobil u najmanju ruku deluje impresivno. Proširenja oko točkova koliko lepo da deluju, kriva su za nešto slabiju preglednost kod prednjih bokova vozila.
Čim smo seli u „IS 200d“ oduševili smo se udobnošću kožnih sedišta u koja potpuno utonete. Isto važi za zadnju klupu, na kojoj, iako formalno mogu da sede tri osobe, dvoje je optimalan broj. Razlog toga je „kanal“ na sredini automobila koji ide od menjača ka zadnjim točkovima. Prednja sedišta se elektronski pomeraju, čineći vožnju što je moguće manje zamornom. Kontrolna tabla vrlo dobro izgleda, ali je centralna konzola za podešavanje klime, radija i ostalih funkcija, poprilično jednostavnog dizajna za automobil u ovoj klasi.
Motor
Ispod haube „IS 200d“ nalazi se dizel motor od 2.230 kubika, 150 „konja“ i sa obrtnim momentom od 340 njutnmetara. Za svakodnevni saobraćaj, bilo u gradu ili na otvorenom putu, to je više nego dovoljno da bezbedno idete u preticanje, ali i da osetite nešto „žustriju“ vožnju. S obzirom na to da „Leksus“ reklamira „IS 200d“ kao sportsku limuzinu, otišli smo na stazu „Nacionalne vozačke akademije“ u Subotištu gde smo na probu stavili njegove sposobnosti.
Ubrzanje od 0 do 100 kilometara na čas za 10 sekundi je sasvim solidno, ali na poligonu ipak deluje nedovoljno eksplozivno. U krivinama se dobro ponaša i vrlo je stabilan čak i kada su mu isključeni sistemi za kontrolu stabilnosti i sprečavanje proklizavanja. „IS 200d“ ima šest brzina koje su od starta do maksimalne brzine izuzetno dobro raspoređene. Rupe na putu skoro da se ne osećaju, na kvačilo se naviknete u roku od pola minuta, a čak je i kočenje na zavidnom nivou.
Model koji smo mi vozili ima najviši paket opreme, takozvani „egzekjutiv“ i on košta 34.900 evra. Cena najjeftinijeg „IS 200d“ sa „fines“ opremom je 30.900 evra.
PAKETI OPREME
Čak i najjeftinija verzija „IS 200d“ ima bogat paket opreme. Tu je „bluetooth“, USB ulaz, centralno zaključavanje, alarm, paljenje bez ključa, automatska klima za vozača i suvozača, svetla za maglu, električno podizanje prozora, multiinformacijski displej, šaržer od šest CD-ova, maglenke, ABS, EBD, EPS i drugi napredni sistemi. Model koji smo testirali pored svega toga ima i kožna sedišta, senzore za parking i kišu, tempomat, grejače prednjih sedišta...
Autor : N. Nedeljković
Foto : Novosti.rs
Ako ne grešim u čitaanju njihovog sajta, ovo vozilo „startuje“ sa 33.900, pa do neba... Dakle, ako je po ceni, „samo kvalitet“, Pa, ipak, videh juče jedan sa „kvalitetno“ zardjalim zadnjim diskovima, kao da je izvadjen sa dna okeana...
Znam, neko će reći „vozi ga u gradu“, „vozi ga neopterećenog“, „ne juri“...
Mislim da to ne ide tako za te pare...
@Moron
Pa dobro, mozda ga vozi u gradu, neopterecenog, mozda ne juri...
Mislim da bi novinari morali malo da se kontrolisu i da ne pisu nebuloze. Ovaj auto jeste kvalitetan, pouzdan izvesno, al krstiti ga sportskom limuzinom je stvarno u najmanju ruku nekompetentno. Sa 150 konja iz 2,23 litra, i 10 sekundi sprinta do 100 kmh, ovaj auto je mozda zivahna i udobna ali nikako sportska limuzina. Poredjenja radi, pre 8 godina je Alfa 156 1,9 JTDm generisala 138 konja i 305 Nm, a to joj je bilo dovoljno za 9,3 sek do 100kmh.
Dajte ne zracite nas besmislicama!
Ne kapiram šta uopšte koji moj Novosti ima da testiraju auto??? Ko su oni da testiraju auto? Ne samo oni nego i bilo koje druge novine koje namju veze sa automobilizmom. Samo još Skandal da krene sa testiranjem automobila. Dobiju auto da ga izreklamiraju, i baš će oni objektivno da ga ocene, sve i da jesu kompetentni!
@Djordje
" Samo još Skandal da krene sa testiranjem automobila."
Ahahahahahahaha,respect.
hahah svaka cast na komentarima.
Sportska limuzina sa 150 konja. Zavisi kako ko gleda na sportska auta, nekom je i Skoda (primer) Oktavia sportska jer video na rally igricama istu takvu.. hahaha
Sportski auto mora da ide ispod 8 sek. do 100kmh, da ima sportsko ogubljenje...
Momci,nemate pojma...lexus je strasan automobil kako izgledom tako i performansama.Slazem se da bi ovaj model mogao da ima bar 1 sec ispod zabelezenog vremena ali na putu je bitna elasticnost i međuubrzanja.Ako zelite jaci imate ga sa 177 ks i 400 nm...Imao sam prilike da vozim gs od 250 ks i za njega mislim da je u odnosu na mecku E klase 220 cdi koju sam takodje vozio(posedovao)razlika kao dupe i oko.Nas narod kaze:ne kudi konja kojeg nisi jahao.