Peugeot 3008 na probi "Kurira"

Preuzeto sa: Kurir-info.rs
Otmen ambijent, štedljiv agregat i vrhunska stabilnost, to je lična karta „pežoa 3008“
Tržište je gladno krosovera. Znaju to u kuhinji „Pežoa“, pa
sad nude svoj „arsenal“ stila. Postoji „3008 razloga za radost“, poručuju
Francuzi.
Prva od tih radosti vozaču se servira odmah po ulasku u auto. Jasno je da okruženje upravljača koketira s avionskim kokpitom. Šuma tastera pod uglom, vrhunska elegancija instrumenata i podignuta palica menjača grade otmen ambijent. Šteta samo što volan nije za nijansu deblji na 75 stepeni kako bi utisak bio potpun.
Sedi se visoko, za preglednost nema zamerke. Iako nema pogon 4x4, opremljeniji modeli imaju „Grip kontrol“, sistem kojim vozač može da izabere režim u zavisnosti od podloge. Do 100 odsto momenta po potrebi se prenosi na točak, koji bolje prianja na podlogu.
Probali smo sistem na lošim terenima, ali i ne primećuje se velika razlika u ležanju. Međutim, ima nešto važnije - ležanje u krivinama je vrhunsko. „Pežo 3008“ na neverovatno dobar način ide u skretanje i verovatno je najstabilniji krosover na tržištu. Gotovo je nemoguće izbaciti ga iz putanje, dok ESP interveniše na „grame“ i uopšte ne „krade“ brzinu.
Zadržao je francusku udobnost i bez problema upija neravnine i ležeće policajce. Naftaš 1,6 HDi potpuno je dovoljan za grad i otvoren put. Pri 120 km/h troši šest litara, dok u gradu potrošnja teško prelazi sedam na 100 kilometara. Solidno poteže zahvaljujući i overbust funkciji, ali odlično i staje jer ima vrhunske kočnice.
Šteta samo što ne prodaje jeftino svoju kožu jer osnovni model (benzinac 1,6, 120 KS) košta 19.980 evra, a najjeftiniji dizelaš 21.740 evra. Ipak, radost često nema cenu, a 3008 nudi uživanje u svakom kilometru.
Biranje podloge
Sistem „grip kontrol“ nudi pet programa štelovanja vešanja (standard, sneg, of-roud, pesak i isključen ESP). Uz jače agregate ugrađuje se „dinamik rol kontrol“, hidraulika koja balansira rad amortizera kako bi se smanjili naginjanje i vibracije.
PEŽO 3008
Motor: 1.598 cm3
Maksimalna brzina: 181 km/h
Moment: 270 Nm pri 1.750 o/min
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,2 s
Masa: 1.421 kg
Dužina / Širina / Visina:
4.365 / 1.910 / 1.636 mm
Prtljažnik: 512/1.241 l
Potrošnja na testu (grad): 6,5 l
Rezervoar: 60 l
Osnovni model: 19.980 evra
Najjeftiniji dizelaš: 21.700 evra
Autor: Mladen Radulović
Foto: Kurir-info.rs