Citroen DS5 na probi "Novosti"

Preuzeto sa: Novosti.rs
Sitroen nastalja smelo koračanje na čelu predvodnika „novog talasa“. Počevši od čuvenog „spačeka“, pa preko legendarne „ajkule“, oduvek je ova francuska kuća prednjačila u inovativnim rešenjima, koja su daleko ispred svog vremena. Ipak, i ako se očekuje od „Sitroena“ neočekivano, ponovo zastaje dah kada novitet ugleda svetlo dana.
Tako je bilo i na prvoj test vožnji novog „sitroena ds5 hibrid 4“. Trenutno „admiralski“ brod flote „Sitroena“, treći iz nove linije „DS“, model nazvan „DS5“ predstavljen nam je i sa hibridnom jedinstvenom tehnologijom. Ovaj automobil, uprkos tome što ima 200 KS i pogon na sva četiri točka, ispušta u okolinu svega 99 grama CO2/km.

U „SITROENU“ ISTIČU ORIGINALNOST
„Hybrid4“ mešavine nekoliko tehnologija, od sjajnog „2.0 HDi 160 DPFS“ motora sa unutrašnjim sagorevanjem, preko „stop-start“ sistema uz automatski šestostepeni menjač. Tu je i elektromotor sa permanentnim magnetom koji razvija snagu do 27 kW (37 KS).
Kada uđete u ovu drumsku krstaricu ostajete zadivljeni obiljem luksuza. Od sedišta do komandne table, do „neba“ kabine sve je opšiveno najfinijom, štepanom kožom (od posebne vrste bikova koji se uzgajaju u Nemačkoj), do metalnih aplikacija.

Uz pomoć komande na centralnoj konzoli, može jednostavno da se odabere jedan od četiri moda vožnje - Auto, ZEV, 4 Wheel Drive i Sport.
„AUTO“ JE OPŠTE PODEŠAVANJE
Služi da se podesi optimalna potrošnja goriva tako što automatski prebacuje pogon između motora na gorivo i električnog motora.
„ZEV“ (Zero Emission Vehicle) koristi se za vožnju samo na električnom motoru za brzine do 60 km/č. Opseg „ZEV“ moda je od 2 do 3 kilometra nakon čega se automobil automatski vraća na „auto“.
„4 Wheel Drive“ se koristi kada je potrebna pojačana snaga pri manjim brzinama. Prednji točkovi se napajaju snagom iz motora sa unutrašnjim sagorevanjem, dok se zadnji točkovi napajaju snagom iz električnog motora. Savršen je za teške terene i nezgodne uslove vožnje kao što su sneg, blato ili pesak.
Novi „DS5“ stiže na tržište Srbije narednih meseci, a priliku da uživamo i u čarima „hibrida“ trebalo bi da imamo početkom jeseni.
INFO
* Motor „THP 200 hibrid“
* Dizel 2.0 HDI
* Snaga 160 KS
* Elektromotor 40 KS
ČINJENICE
MERE
* Dužina 4.520 mm
* Širina 1.850 mm
* Visina 1.510 mm
* Prtljažnik 465 l
POTROŠNJA
U čuvenoj francuskoj fabrici automobila ponosni su i na uštedu goriva. Tako, kako navode u „Sitroenu“, prosečna potrošnja ovog hibrida ne prelazi 3,8 litara dizela na 100 pređenih kilometara!
Autor: P. Živković
Foto: Citroen
Meni je ovo vrh dizajna. Nema dalje.
Izgleda ekskluzivnije od premijum trojke Audi, Bmw i Mercedes.
Dizajn je zreo i ukusan, bez greške
Predobar, nažalost biće i preskup... U testiranoj, full verijanti kažu skoro 40.000evra! :( A svi znamo kako citroenu pada cena nakon par godina...
Za dve i po godine, bice ovo best buy, fenomenalni polovnjak, zbog koga ce A4, BMW i MB C klasa morati da run for it's money..!!!
Ljuta Avangarda !
Vrhunski.
Citroen ima najviše hrabrosti sa izbacivanjem novih modela.