Jeep Compass 2.2 CRD na probi "Kurira"

Preuzeto sa: Kurir-info.rs
Nije poglavica, ali daleko od toga da je običan Indijanac!
„Kompas“ snima prve scene italijanskog vesterna. „Fijat“ je, naime, sada većinski vlasnik američkog „Krajslera“, koji je, opet, vlasnik „Džipa“.
Mit koji traje sedam decenija začet je 1941, kad je američkoj vojsci isporučen prvi „džip vilis“, nezaustavljivi terenac s pogonom na sve točkove. Fabrika je sada proizvela specijalnu seriju povodom 70 godina od prvog „džipa“ (70 Anniversary), koja je bila na testu Kurira.
Italijani oprezno barataju legendom.
Da bi se svima dopao, „kompas“ je dobio prednju masku istovetnu kao poglavica, „grand čiroki“. Sredina i zadnji deo ne donose ništa novo i oslanjaju se na klasiku terenskih vozila.
Amblemi sa oznakom 70 ukrašavaju kvalitetna kožna sedišta. Jednostavna i dopadljiva rešenja i kombinacija boja prirode (zelene i braon) bude avanturistički duh i vuku vozača da skrene sa asfalta. Posebno ako znamo da je pod karoserijom jedan od najboljih pogona 4x4, nazvan „fridom drajv“ (vožnja slobode).
Posle dobrog prvog utisaka čeka nas razočaranje - volan ne može da se podešava po dubini! Neshvatljivo u autu s početnom cenom od oko 26.000 evra. Vozač prosečne visine sedi dobro, ali oni „van gabarita“ mogu da imaju problem.
Kao i ostali „džipovi“, i „kompas“ zahteva odlučnu ruku prilikom baratanja komandama, pre svega menjačem. To nije dobro za prvi utisak, ali posle navikavanja neće dosaditi ni nakon stotinak kilometara vožnje. Iako je vešanje tvrđe podešeno, dopao nam se osećaj na asfaltu. Sneg nam je odlično „legao“ uz ovaj „džip“, koji je pokazao da je njegov pogon predviđen za sve uslove. Vožnja van asfalta donosi pravo uzbuđenje i osećaj nezaustavljivosti. „Kompas“ pokazuje svoje gene i čvrstinu po najtežim terenima.
Agregat 2,2 CRD sa 163 KS nastao je iz braka „Krajslera“ i „Mercedesa“. Odlična je mera za krosover težak 1,6 tona i ubrzanje za 10 sekundi do stotke je solidno. Bez štednje na gasu na testu je trošio 9,5 gradskih litara.
Cena od 30.000 evra za testirani model nije mala u vremenu kad konkurencija rapidno „tanji“ svoje cenovnike. Uz sniženje avantura s „kompasom“ biće potpuna.
DŽIP KOMPAS
Motor: 2.143 cm3
Snaga: 163 KS
Masa: 1.605 kg
Od 0 do 100 km/h: 9,8 sec
Maks. brzina: 201 km/h
Dužina / širina / visina:
4.448 / 1.812 / 1.651 mm
Potrošnja na testu: 9,5 l
Prtljažnik: 380/1.519 l
Rezervoar: 51 litar
Osnovni model: 25.900 evra
Cena testiranog modela: 29.100 evra
Pogon 4x4
Pogon „fridom drajv“ je novina u „kompasu“. Opremljen je centralnom blokadom diferencijala, koja se uključuje ručno. Sistem sa elektromagnetnim kvačilom neprekidno motri na svaki točak i po potrebi prenosi svu snagu na osovinu s najboljim prianjanjem. U normalnom modu odnos je 95:5 i može se promeniti u bilo koji procenat.
Oprema za 70. rođendan
Podešavanje vozačevog sedišta po visini, klima, alu-felne, krovni nosači, daljinsko otključavanje, zatamnjena zadnja stakla, CD radio prijemnik, bord kompjuter, tempomat, servo, ESP, EBD, ABS, grejači prednjih sedišta, kožni volan, kožna sedišta, alarm, imobilajzer, prednji, bočni vazdušni jastuci i zavesice bočno...
Autor: Mladen Radulović
Foto: Kurir-info.rs