home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Novosti.rs

Reporteri „Novosti“ proverili „Hjundaijev“ popularni model „elantra 1.6 mpi gl“. U žestokoj konkurenciji u SAD ovoj limuzini pripalo priznanje „Auto godine“

Kada neki automobil na tržištu Sjedinjenih Američkih Država ponese titulu automobila godine, jedno je odmah jasno - radi se stvarno o izuzetnom automobilu. Za razliku od naših prilika, čast izuzecima, „preko bare“ uglavnom ne važi da titule dobija onaj koji najviše plati.

Najzahtevnije, i mnogi bi rekli, najrazmaženije tržište vozila na svetu, ujedno donosi i najviše novca proizvođačima automobila. „Hjundai“, auto-gigant iz Koreje, u žestokoj konkurenciji četvorotočkaša u SAD od 2012. godine „okreće novi list“, s obzirom na to da su „ameri“ model „elantra“ okitili najsjajnijim odličjem - priznanjem „Automobil godine“!

Neočekivano za mnoge, ne zbog toga što su sumnjali u kvalitete ove limuzine, već zato što se zna da su svi američki giganti iz Detroita u žestokoj ofanzivi. Ipak, ni injekcija od Vlade SAD, „izražena u milijardama dolara“, nije pomogla - „elantra“ je svojim kvalitetima osvojila laskavi tron.

Osnovni model sa benzinskim (drugih zasad nema u ponudi) motorom od 1,6 litara sa 132 KS košta 13.490 evra. „Hjundai Beograd“ omogućio nam je ovoga puta da malo drugačije „zavirimo“ u ovaj automobil.

„Elantra“ je baš „skromna“ kada je gorivo u pitanju. Po fabričkim podacima troši 6,1 litar u kombinovanoj vožnji, a našem testu, iako je nismo „mazili“, tek nešto više - 6,3 litre. Pri tome, na otvorenom, pri brzini od 110 kilometara na čas, u šestoj brzini, potrošnja se kretala oko pet litara.

Nisku cenu „Hjundai“ mora da nadoknađuje skupim servisom, rezon je neupućenih kupaca. Ne i američkih vozača koji obavezno pitaju pre kupovine i za takve „sitnice“. Prvi servis se radi na 15.000 kilometara i košta, za ovu klasu vozila, prihvatljivih 14,578,13 dinara. Tražili smo od „Hjundaija“ i specifikaciju. Filteri za vazduh kabine, ulja, filter za vazduh i filter za gorivo, svi zajedno koštaju 6,077.33 dinara. Ulje za menjač, za motor, rashladne tečnosti koštaju 3.828 dinara i rad majstora 4.672,8 dinara...

Motor od 1,6 litara, benzinac sa 132 KS ima zadatak da „tera“ automobil težak oko 1.200 kilograma. Sa tom snagom i obrtnim momentom od 157,9 Nm, sasvim dosta za pristojne performanse. Do stotke stiže za 10,7 sekundi, a maksimalna brzina je 200 kilometara na čas. Pri tome, u kabini ima sasvim dovoljno mesta za pet odraslih putnika i prtljažni prostor od 485 litara!

BOGATA OPREMA

„Elantra“ se u Srbiji nudi sa četiri nivoa opreme. Cena od 13.490 evra odnosi se na model sa paketom opreme „eko“, u kome su, između ostalog, i ABS, EDB, TCS, ESP, VSM, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, daljinsko centralno zaključavanje, alarm, putni kompjuter, klima-uređaj, tonirana stakla, „folou mi“ funkcija farova...

MERE

* Dužina 4.530 mm
* Širina 1.775 mm
* Visina 1.445 mm
* Masa 1.161 kg
* Prtljažnik 485 litara

INFO

* Zapremina 1.591 ccm
* Snaga 132 KS
* 0-100 km/čas 10,7 sek.
* Maks. brzina 200 km/čas
* Rezervoar 48,5 litara   

Autor: P. Živković



čitanja : 1290



Komentari

Deluje nezgrapno,kao da je napred stavljen deo od gradskog modela a pozadi od neke limuzine,ostalo je ok!

Autor bojan 09 Mar 2012, 18:15