home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Kurir-info.rs

„Vijano“ garantuje luksuz za grupu direktora, mada mislimo da ipak vozač uživa najviše. Posebno ako je pod haubom verzija sa 224 KS

Zašto bi porodični čovek kupio automobil kada je tu „vijano“? Mnogo toga zanimljivog iskusili smo na testu Kurira. Na crti na semaforu vozač u susednom automobilu pogledom govori: „Šoferčino!“ Međutim, „šoferčina“ ga je nekoliko sekundi kasnije ostavio u prašini...

Naime, pod haubom nam se na raspolaganje stavio V6 3,0 sa čak 224 konjske snage! Od nule do stotke stiže za devet sekundi uz pomoć 5-stepenog automatskog menjača! To je, poređenja radi, brže od „seat leona“ 2,0 TDI sa 140 KS. Okruženje upravljača je isto kao u svakoj „mečki“. Grešku vidimo u relativno tankom volanu. Trebalo je to malo podebljati i primeniti moto „kad je bal, nek je bal“.

U unutrašnjosti testiranog modela luksuz je na najvišem nivou. Koža i dobri materijali su na sve strane. „Vijano“ sa paketom opreme sa testa predviđen je za VIP vožnju. Mana je cena od 45.000 evra za ovakvu opremu i 3,0 V6 agregat. Ipak, dizel 2,0 sa 136 KS košta veoma korektnih 31.515 evra.

Direktori pozadi uživaju u „foteljama“ i ne znaju da je prava žurka za volanom. Pun stisak pedale gasa proizvodi rezak sportski zvuk. Preglednost je napred odlična, ali ne i pozadi. Komande su mekane i veoma ga je lako voziti u gradu, tako da vozač nije umoran ni posle višečasovne vožnje. I „ajnšlag“ je odličan, pa se vozilo lako okreće na malom prostoru. Volan namerno nije previše direktan, što stvara osećaj upravljanja malim autobusom. Maksimalna brzina je 200 km/h, dok pri 120 na sat sa tempomatom troši 10 litara dizela. Radi postizanja stabilnosti standardni ESP neprestano motri u krivinama.

Jedno je sigurno: ako vam treba ovakav prevoz, „vijano“ je savršen izbor!

Eko-motori

Svi agregati u „vijanu“ su ekološki, po evro 5 standardu, i troše do 15 odsto manje. Tu je i novorazvijeni eko-gir šestostepeni menjač, kao i „blu efišensi“ tehnologija sa start/stop funkcijom.

Mercedes vijano 3,0 V6

Motor: 2.987 cm3 V6

Snaga: 224 KS pri 3.750 o/min.

Masa: 2.080 kg

Moment: 440 Nm pri 1.400 o/min.

Ubrzanje 0-100 km/h: 9,1 s

Maksimalna brzina: 200 km/h

D/Š/V: 5.008 / 1.900 / 1.870 mm

Međuos. razmak: 3.200 mm

Prtljažnik: 730/3.300 l

Potrošnja na testu (grad): 11,5 l

Osnovni model 3,0 V6: 45.000 evra

Osnovni model 31.515 evra

Osnovni 2,0 dizelaš (31.515 evra) je novi četvorocilindraš sa varijabilnom geometrijom turbine i ima 136 KS. Model 2,2 CDI ima 163 KS, a testirana varijanta V6 naftaš sa 224 KS.  Stabilizatori na agregatu pružaju vožnju bez vibracija. Svi naftaši imaju oksidacioni katalizator, filter za čestice čađi i recirkulaciju izduvnih gasova.

Autor: Mladen Radulović

Foto: Kurir-info.rs



čitanja : 2223



Komentari

Odlicna motorizacija. Zamislite ovo na putu. A ima i onaj V6 benzinac sa 3,5l.

Autor McLaren 12 Mar 2012, 12:50