home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Toyotaclubserbia.com

Krajem avgusta u Srbiju je stigao potpuno novi model Toyote Yaris, sa velikim očekivanjima za jednog gradskog mališana koji je prvenstveno namenjen mlađoj populaciji i svima onima koji se tako osećaju. Kao plod izuzetne saradnje sa Toyota Srbijom, Toyota Club Serbia, u ovim zimskim mesecima, imala je čast da testira najnoviji model Yarisa.

Taj dan je u centralnoj Srbiji, odakle smo krenuli u prvo klupsko testiranje jednog noviteta Toyote, padao sneg i prava zimska idila nas je ispratila niz padine Rudnika. Kada smo se približavali Beogradu, kao i u samom gradu, dočekali su nas potpuno suvi kolovozi. Kao i uvek uz prijatnu dobrodošlicu i ćaskanje o našem klubu sa ljudima u Toyota Srbiji došao je trenutak preuzimanja Yarisa. Prema prvim utiscima možemo reći da je opravdao očekivanja, mada posle kompletnog testa to možemo sa sigurnošću i potvrditi.

Nama je za sedmodnevni test Toyota Srbija uručila jedan od modela koji ima gotovo najviši paket opreme. Dakle radi se o modelu koji poseduje Stayle paket opreme. Pokreće ga 1.33 litarski Dual VVT-i benzinski agregat od 99 KS sa manuelnim šestostepenim menjačem. Prvo što smo primetili u spoljašnjosti je svetlo plava boja, što je veoma prijatno u vizualnom smislu. Takođe ga krase 15-inčni aluminijusmki točkovi kao standardni na ovom modelu. Moderan izgled i dizajn dinamične linije odaje utisak pravog gradskog automobila. Agresivnija prednja maska se nadovezuje na velike farove i taj deo izgleda svežije od strarijeg brata. Zakošeno vetrobrasnko staklo se ističe sa jednim brisačem, koje je veoma efikasno kada se prisutne padavine. Kasnije smo se uverili da izgled nije u potpunosti opredelio samo gradski pedigre. Pozadi je veoma skladan, samo što su zadnji stubovi široki i uz malo zadnje staklo pomalo nepregledan. To se nadoknađuje kvalitetnim retrovizorima kao i kamerom za vožnju unazad.

Unutrašnjost nas je odmah iznenadila sa velikom količinom svetlosti zbog panoramskog krova koji dodatno doprinosi pozitovnom utisku koji smo imali kod spoljašnjeg izgleda. Panoramski krov je moguće podesiti u dvodelnom zatvaranju svetlosti, zasebno za prednju i zadnju stranu u kabini. Veoma lako se zauzima odgovarajući položaj za upravljačem, zbog podesivih sedišta i upravljača po visini i udobno dizajniranih sedišta. Takođe prisutan je i naslon za ruku na vozačevom sedištu. Kožni upravljač ima komande za audio sistem, kao i za mobilni uređaj. Na vozačivim vratima su i komande električnih podizača svih stakala i komanda centralnog zaključavanja. Čak i više osobe će bez problema naći idelno mesto za upravljačem, bez ugrožavanja prostora na na zadnjoj klupi. Sve je na dohvat ruke sa precizno osmišljenim detaljima koji su izrađeni od prefinjenih materijala.

Dvozonski automatski klima uređaj u potpunosti upotpunjava ugođaj u vožni. Instrument tabla je pregledna sa jasno vidljivim obrtomerima, gde nismo primetili pokazivač temperature motora, sem što je stajao indikator kao pokazivač radne temperature. Smatramo da je ovo mali propust kod veoma bitne stavke koja se odnosi na praćenje pomenute temperature. Centralni deo zauzima Toyota Touch&Go sistem sa mnoštvom funkcija i ekranom osetljivim na dodir. Ova nova tehnologija veoma nas je prijatno izneandila sa opcijama koje su dostupne na jednom mesetu. Ovaj uređaj sadrži radio sa CD-om, koji je moguće povezati putem USB i Aux ulaza sa prenosivim uređajima. Takođe preko njega se uključuje kamera u boji koja je od izuzetne pomoći za preciznu vožnju unazad. Bluetooth konekcija omogućava povezivanje sa mobilnim telefonom u praćenje poziva i SMS poruka. Satelitska navigacija, uz praćenje ograničenja brzina i saobraćajnih kamera od velike je pomoći u svakodnevnoj, a i daljoj vožnji. Mnoštvo pregrada u vratima, centralnom delu, kao i glavna pregrada omogućuje konforno odlaganje sitnica kao i napitaka.

Ozvučenje je skromno, ali dovoljno za prijatan užitak u vožnji. Jedino plastika koja okružuje zvučnike na zadnjim vratima nije na zavidnom nivou kvaliteta ili nije dovoljno dobro zvučno izolovana pa se čuje blago pucketanje kada zvuk prelazi sredinu svoje jačine. Prtljažnik je veoma funkcionalan i konforan, gde ima i drugi nivo ispod poda što povećava kapacitet.

Sedi se prilično visoko, ali je ipak nepregledna prednja strana i ne postoji dovoljno dobar utisak o prostoru ispred. Vreme je da se otisnemo u krstarenje drumovima. Prvo smo ga vozili po beogradskim ulicama, gde je pokazao da je veoma okretan, sa malim radijusom okretanja od 4.7 m. Lako se upravlja, promene brzine su veoma kratke i precizne. Veoma prijatan prvi utisak i iskreno upućeni pogledi prolaznika dodatno su nam pokazali da je novi Yaris rođen kao veoma kvalitetan i dostojan naslednik predhodnika. Prosečna potrošnja u ovom delu vožnje je 7,1 l/100km.

Uputili smo se nazad ka Gornjem Milanovcu i Čačku. Sada smo na otvorenom i imamo priliku da iskusimo ponašanje Yarisa u ovim uslovima vožnje. Šestostepeni menjač dolazi do izražaja, kao i veoma koristan pokazivač optimalnog menjanja brzina. Menjač je precizan, a snaga je dostupna za preticanje u svakom momentu. Veoma je elastičan motor u svakom stepenu vožnje. Ovaj model pokreće 1.33 litarski Dual VVT-i benzinski agregat sa 99 KS. Po prvi put je ova tehnologija motora postavljena u ovom segmentu Toyota modela. Prema karakteristikama proizvođača ovaj agregat ima savršeno izbalansiran odnos performansi koji se ogleda u niskoj potrošnji goriva i smanjenoj emisiji CO2. Apsorbuje i najmanje neravnine na putu i užitak u vožnji nam pokazuje da itekako može da ispuni očekivanja i za dalja putovanja. Ubrzo smo na padinama Rudnika i u Gornjem Milanovcu nas je sačekao sneg na kolovozima. Sada su došli do izražaja kontrola stabilnosti vozila(VSC) i kontrola proklizavanja(TRC) za sigurnu vožnju po klizavom terenu. Još jedno prijatno iznenađenje u sigurnost i bezbedno savlađivnja uspona na snežnim ulicama Gornjeg Milanovca.

Naš test je morao da uzme u obzir i vožnju na autoputu. Tu smo testirali brzinu, upravljivost i karakteristike vožnje na ‘otvorenom’. Uz praćenje ograničenja brzine potrošnja na autoputu bila je 4.6 l/100km.

Došao je i dan kada smo nažalost morali da se oprostimo od Yarisa. Sa pređenih 1156 km prosečna potrošnja je bila 5,93 l/100 km što je za nijansu od propisane prosečne potrošnje koju je propisao proizvođač. Uzrok je verovatno u nezavidnom kvalitetu goriva na našim benzinskim pumpama. Cena se kreće od 9 990 € (u promotivnom periodu) do 14 240 € za benzinke modele, dok je za dizel varijante agregata ona od 14 350 € do 16 290 €, što je za obe varijante oko 2000 € više od konkurencije.

Genaralni utisak je da je ovaj model izašao iz svog segmenta i po paketu opreme koji nudi sigurnim koracima zakoračio u klasu više. Yaris je veoma živahan, lako se snalazi u gradskim uslovima, kao i van grada, jer ima snage i lako postiže brzinu. Kratak mu je zaustavni put kočenja. Yaris je ovim modelom podigao lestvicu za svoje konkurente na jedan veoma visok nivo. Izuzetno je bezbedan i pouzdan i prosto vizualno odaje takav utisak. Dizajnom je postigao odličan efekat jedne agresivne note, a tih je i bešuman u vožnji, dok se u visokim obrtajima ponaža agresivno. Obzirom da je dizajniran za minimalno održavanje, sa trogodišnjom garancijom na vozilo i dodatnu opremu, kvalitet je presudan faktor kod ovog modela, zato je naša ocena veoma pozitivna i visoka.

Kompletan tekst na Toyotaclubserbia.com

Foto galeriju možete pogledati OVDE



čitanja : 1738



Komentari

Kad o Toyoti piše Toyota klub srbija (obožavaosi Tojote), sigurno je tekst objektivan
:)))))))))))))))))))

Autor Dejan L 12 Mar 2012, 13:37

@Dejan L
bolje i ovakav test nego Kurirov! :)))

Autor carobnjak 12 Mar 2012, 15:28