home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Novosti.rs

Model poznate francuske kompanije “reno“, našao se pod lupom reportera „Večernjih novosti“: Benzinac od 1,6 litara, sa 110 KS, sa PDV-om staje 12.500 €

Dizajneri „Renoa“ praveći „fluens“ kao da su bili vođeni naukom starih grčkih majstora - jednostavno je lepo. „Skrojili“ su „fluens“ od vitkih, skladnih linija, zbog kojih se ovaj sedan, dug 4.620 mm čini još dužim.

Samo ime „fluens“ jasno ukazuje na ideju dizajnera da naprave automobil koji jednostavnim linijama, svojom fluidnošću, kako tvrde u „Renou“, spaja „čistoću i uravnoteženost“.

Da bi napravili privlačnu limuzinu, koju kupuje tačno profilisan tip kupaca sa potrebom za češćim, dužim putovanjima, nije dovoljno samo da „skockate“ dopadljivu liniju vozila sa velikim gabaritima. Ovakva vrsta vozila mora da se odlikuje udobnošću, velikim unutrašnjim i prtljažnim prostorom, da bude krcat najsavremenijom tehnologijom i da pri tome bude i dovoljno luksuzan.

Priznaćete da u ovom tehnološki naprednom dobu, kada kompjuteri igraju veoma važnu ulogu u pravljenju automobila, to i nije toliko teško.

Ali, jeste preteško napraviti limuzinu koja će koštati, do skoro nezamislivih 12.500 evra, koliko košta „reno fluens“ na našem tržištu, sa svim dažbinama.

Za taj novac dobijate „fluens“ kome je pod haubom benzinski motor od 1,6 litara radne zapremine sa 110 KS, i paketom opreme „autentik“.

STAJE U MESTU

Serijski, u osnovnom paketu opreme je ABS sistem spregnut sa BAS, sistemom pomoći pri naglom kočenju. Kada tako naglo pritisnete papučicu kočnice, automatski se pale sva četiri pokazivača pravca.

„Novosti“ su na testu imale „fluens“ sa snažnijim benzinskim agregatom zapremine 2.0 litara i 143 KS i paketom opreme „sport vej“ koji košta i dalje, veoma konkutrentnih, za ovaj tip vozila, 17.400 evra.

Da pogledamo prvo šta „Fluens“ autentik 1,6“ nudi pre nego što „dublje zavučemo ruku u džep“ za model sa testa.

Tu su, redom, prednji i bočni vazdušni jastuci za vozača i suvozača, kao i vazdušne zavese koje čuvaju gornje delove tela od opasnih bočnih udara. Sigurnosni pojasevi imaju zatezače i ograničavače zatezne sile.

Ugrađeni su na svim sedištima. Naravno, podrazumeva se i „isofiks“ sistem za pričvršćivanje dečjih sedišta. Tu je centralno zaključavanje sa daljinskim upravljanjem na ključu, automatsko zaključavanje vrata u vožnji, električni-progresivni servo volan, upravljač podesiv po visini, putni računar, regulator i ograničavač brzine, pokazivač spoljne temperature, eliptična halogena svetla podesiva po visini, prednja svetla za maglu, električni podizači stakala (ali samo za prednja sedišta), središnji naslon za ruke i napred i nazad, klima, paket pribora za pušače, radio CD MP3 sa četiri zvučnika i komandama na upravljaču. Vozačevo sedište je podesivo po nagibu i visini, dok su retrovizori električno podesivi.

Motor od 1,6 litara, po fabričkoj deklaraciji troši oko 6,7 litara benzina na pređenih 100 kilometara. Do „stotke“ stiže za 11,7 sekundi i „razvija“ maksimalnih 185 km/h. Ko želi nešto više, mora više i da doplati. U ponudi je, trenutno, akcijski skrojen model „fluens kolor edišn“ sa napred opisanim motorom 1,6 i 110 KS.

U tom paketu (uz nabrojano u opremi „autentik“) dobija se između ostalog i kožom presvučena ručica menjača i obruč upravljača. Električni podizači stakala su i za zadnja vrata, štitnici za sunce na bočnim staklima nazad, upravljač je podesiv i po dubini, dodati su hromirani rubovi na svetla za maglu, nove, luksuznije, „ratkapne“, a zadnja klupa je preklopiva u odnosu „1/2-2/3“. Dodato je i malo hroma u kabinu i sve to je „nazidalo“ cenu na 12.990 evra.

Na našem testu model sa opremom „sport vej“ ima podugačak spisak „dodatne opreme“. Tu su i senzori za kišu, kontrola stabilnosti vozila ESP i sistem protiv proklizavanja, „hends-dfri“ blutut telefoniranje, samozatamnjujući retrovizor, pomoć pri parkiranju, redo kartica za paljenje i zaključavanje-otključavanje vozila, metalik boja i aluminijumski naplaci od 17 coli „šus dijamat“, tu je prednji spojler sa crnim difuzorom, sportski pragovi, proširenje zadnjeg branika sa difuzorom, zadnji spojler, aluminijumske pedale...

Ponovimo još jednom cenu - 17.400 evra... Samo do pre nekoliko godina za ovakav sedan trebalo je imati bar od 6.000 do 7.000 evra više novca.

INFO

* Zapremina 1.997 ccm

* Snaga 147 KS

* Od 0 do 100 km/h 9,9 sek.

* Maks. brzina200 km/h.

* Rezervoar 60 lit.

MERE

* Dužina  4.620 mm
* Širina   1.808 mm
* Visina   1.479 mm
* Prtljažnik 530 lit.
* Masa   1.280 kg

Autor: P. Živković



čitanja : 1555



Komentari

Za 17/18k mozes da kupis azdaju a ne fluence...

Autor Nebojsa 28 Mar 2012, 09:23