Autoblog pregled: Novi Hyundai i30 – Prvi utisci

Imali smo prilike da se na promociji u prijatnom ambijentu Hyundai centra “Marić” iz Kraljeva, upoznamo sa novom generacijom modela i30. Pokušaćemo da bar prenesemo prve, subjektivne utiske, dok ne bude prilike za neki detaljniji test.
Spoljašnost – Atraktivan i moderan izgled, dopaljiv i na prvi i na drugi pogled, definitivno odskače od okoline, i vozeći iza istog ne možemo se oteti utisku da se jednostavno ne uklapa u oronuli pejzaž niz magistralu i vozni park komšiluka, što znači da ćete neko vreme sigurno biti zadovoljni izgledom ukoliko se odlučite za kupovinu. Očigledno inspirisan novom Elantrom, što naravno nije mana, u toj cenovnoj klasi definitivno postavlja težak zadatak konkurenciji. No u nekim momentima stiče se utisak da je dizajn kako se u žargonu kaže “overdone”, ili u slobodnom prevodu – preteran, što se po nama najviše primećuje na zadnjen delu. Daleko od toga da nam se ne sviđa ali nam se čini da je prednji deo skladniji, no i tamo ima nekih smelih detalja oko farova ponajviše. Definitivno Hyundaijevim dizajnerima ne nedostaje smelosti, za razliku od nekih dobro poznatih ustaljenih modela poznate nemačke kompanije, za koje nam se čini da dizajneri jednostavno “nemaju petlju” da nešto promene.

Hyundai novom i30-kom pokazuje da je spreman da eksperimentiše, iako je ovo jedan od najvažnijih modela na koje Hyundai računa a itekako se primećuje da je za dizajn zaslužan evropski Hyundai centar u Nemačkoj.

Unutrašnjost – Iako podseća na Elantrinu, nama više liči na Cruzeovu ili novu Astru. Iako nam se čini da ima definitivno više mesta za kolena od navedenih, kao i kod većine modernih automobila ipak nedovoljno za naš ukus. Iako je unutrašnjost atraktivna, ne možemo se oteti utisku da ne prati spoljašnjost.

Za sve one kojima je kruta plastika uvek bila nešto čemu su odmah pronalazili manu da kažemo da je platiska posebno na gornjem delu konzole baš mekana i kvalitetna, no sami dugmići nam nisu odavali neki utisak, a pošto smo na promociji bili oko podne na nekih 30-ak stepeni celzijusa, imali smo priliku da vidimo kako se svi ti sivi tonovi inače dizajnerski lepo uklopljeni, reflektuju i sijaju na jakom suncu, no srećom nije to toliko smetalo pri vožnji koliko ponekad jednostavno ne možete gledati u konzolu bez nošenja naočara za sunce. Displej se solidno video na suncu iako je bilo momenata kada je bilo jednostavno previše sunca.
Zadnja klupa je relativno komotna i naš visoki urednik je bez problema izdržao 20-to minutnu vožnju bez većih primedbi, no istini za volju nismo previše manipulisali sa prednjim sedištima da vidimo šta će se desiti ako napred sedne dvoje visokih.

Volan se podešava i po visini i dubini, a sedišta su udobna i vrlo smo ih lako podesili. Vožnja unazad nije nešto u čemu ćete uživati ili je preporučljivo raditi duže, ali sa parking senzorima dovoljno je komotna da se parkirate na normalno mesto.

Vožnja – Probali smo 1.4 benzinca sa 100KS, zato što će to najverovatnije biti ovde najprodavaniji primerak. Kvačilo nam se čini više nije toliko abnormalno mekano kao na starom, a sviđa nam se nova papučica za gas iako nije previše osetljiva pa traži da se “stisne”. Mesta za noge ima dovoljno i razmak je više nego dovoljan da upravlja neko sa velikim nogama. Šestostepeni menjač je prijatno iznenađenje a osećaj je čini nam se klasičan za Hyundai, možda malo duži hod, ali tu nemamo zamerki. Definitivno šesta brzina je pravi potez i iako nismo imali previše otvorenog puta, gde bismo je do kraja isprobali i videli konkretnu uštedu. Ipak, 6. brzina je dolazila “prirodno” i pri manjim brzinama.

Iako auto solidno vuče za 1.4 motor, ipak mislimo da je šteta da po defaultu ne ide malo jači motor. Preticanje zahteva prebacivanje u stepen niže. Vožnja uzbrdo po makadamu se pokazala solidno, u poređenju sa starim Mercedesom delovalo je dosta udobnije, pa ako uzmemo u obzir klase ovo je odličan rezultat, iako je čini nam se lošije od malo skuplje konkurencije iz “C” segmenta što nije neočekivano. Auto se odlično penjao uzbrdo pri malim brzinama i jako lošem putu, i uz odličan klirens možete se zaputiti u vaše selo bez bojazni da ćete ga negde zakačiti.

Brza presuda – Odličan izbor, posebno imajući u vidu odnos cene, kvaliteta, dizajna i onoga što dobijate. Uz nezvaničnu preporučenu cenu od 12.000 evra za osnovni model i oko 14.000 evra za testirani model (nepoznati detalji opreme, primetne su alu felne i parking senzori) ubeđeni smo da će Hyundai napraviti odličan posao sa novom i30-kom.

Opet napominjemo da nije bilo dovoljno vremena da primetimo sve detalje pa smatrajte ovo više kao prvi utisak nego neki test, a on je i više nego dobar.
Cena osnovnog modela: ~12.000 evra (detaljan zvaničan cenovnik i spisak opreme objavićemo za par dana)
Garancija: 5 godina ili 100.000 km, 6 godina na karoseriju
Kontakt: http://www.mariccentar.rs Marić centar “Kraljevo” 036/ 824 670
Tekst i foto: Vladimir Mitić – Autoblog.rs
Sve je odlicno, pocev od dizajna, cene, ponude motora, opreme... ali zasto samo 6 godina garancije na karoseriju?
Neka me neko ispravi, ali svi evropski konkurenti imaju bar 10-12 godina garancije.
Da li to znaci da limarija nije pocinkovana?
Voleo bih i da kada budete radili kompletan test navedete i cene odrzavanja u ovlascenom servisu i sta tacno pokriva petogodisnja garancija, posto je to ovde i na mnogim drugim forumima bio cest predmet rasprave
@STrider
Da, limarija im nije pocinkovana i to je jedna od 2 glavne prepreke zbog kojih još uvek ne razmišljam o kupovini nekog njihovog automobila.
P.S. Nikada neću moći da razumem ovu glupavu plastiku na poleđini prednjih sedišta...
Šteta za limariju!
Sem toga, kako navodi test Vrelih Guma, nova Kia Ceed ima za 50% deblje A stubove krova (valjda čvršće), duple kedere vrata, deblju šoferšajbnu i deblja stakla prednjih bočnih vrata, više pene u A stubovima, pa je buka vetra smanjena za 20%.
A jel ima i i30 isto ovo. A kad smo već kod Ceed-a skladniji je i lepši!
Svaka čast za epitet ,,preteran'' , koji se odnosi na dizajn zadnjeg dela novog i30! Previše linija sa ružnom grafikom zadnjih svetala!
Kako god, novi i30 će zapržiti čorbu mnogima.
@ Vladimir Mitić (autoblog.rs)
Najbolji test ikada pročitan, slažem se 101% sa Vama
"Definitivno šesta brzina je pravi potez i iako nismo imali previše otvorenog puta, gde bismo je do kraja isprobali i videli konkretnu uštedu. Ipak, 6. brzina je dolazila “prirodno” i pri manjim brzinama."
Ovo znači da od 6 brzine se ne može očekivati ono čemu bi u osnovi trebala da služi, to jeste da rastereti motor pri većim brzinama i smanji potrošnju pri brzinama preko 130-140km/h.
@Mange: pa dobro, recimo da je ta opaska vazila za brzinu oko 100, u jednom momentu sam uspeo da izguram i do 120 tako da sto se tice 6. brzine nema sigurno problema... Morate imati na umu da pri manjim brzinama u 6oj cete imati 1000 RPM, dok bi mozda na 130-140 imao 2500-3000 sto opet nije lose za potrosnju, posebno ako si pre imao 4000-5000, ali kazem ovo sve uzmite sa rezervom dok ne probamo detaljnije...
dmc
Hvala na detaljima. Vozio sam prethodini model 1.4 sa 100 i kusur konja, i važila je primedba kao i za masu drugih, da na auto putu 5 brzina je kratka, što povećava potrošnju. To "kratka" ke značilo recimo na nepunih 100km/h u 5 brzini ima 3000rpm, što dovodi do 4000rpm na krstarećuh za auto put 130km/h.
Baš bi bio fin podatak da znamo koliko obrtaja ima na tih 130km/h u 6 brzini, ovaj novi model?
Hvala na komentaru.
Svaka cast za prvee utiske. O dizajnu nemam komentar, jednostavno mi se svudja 100% i vise od sida kome je upravo zadnji kraj i stop svetla dosadan. Ono sto me zaprepastilo je garancija na koroziju jer je ista 12 godina npr. u Nemackoj. Takodje, klirens mu je svega 140mm pa me cudi da je na testu pozitivno ocenjen?
I da cena!? Ocekivana je oko 13000 ali ako bude svega 12000 to ce biti super. Novi sid u Slovackoj je prilicno skuplji od i30 u Ceskoj? Plasim se da ce osnovna verzija biti siromasnija za vaznu opremu, ali se u katalogu hvale da je standard sve vazno esp, 8 jastuka, klima. Videcemo za koji dan.
Limarija je pocincana 100 % Mercedes na lim ne daje garanciju ni dana. Fiat grupa daje 8 godina.
@rasa: iako klirens ne deluje na oko nesto, stvarno smo ga terali po makadamu uzbrdo i to onako punom rupa i to ga nismo stedeli, takodje nas je u tom momentu bilo troje u kolima
@mange: isprobacemo to sve na nekom duzem testu, nismo zeleli da zadrzavamo auto previse, jer su i drugi zeleli da ga isprobaju :) Ali mislim da je prodavac bas pominjao da je taj "problem" sa visokim brojem obrtaja sa voznjom na autoputu resen 6. brzinom...
@dmc
onda kupujem...na prolece sledece godine.
Primecujem da mu felne 15-ice deluju male. Ovaj paket opreme, ako je isti za oba auta sa testa, ima i zadnje podizace, naravno bez navigacije, elektricne parking kocnice i ostalih nebitnih detalja pa ako zaista bude 14000 bice odlicna ponuda. Toliko je u jesen 2007. nakon NS sajma kostao prvi i30 za mnoooogo manje opreme!
Je li ova plava boja auta aqua blue?
Voleo bih da neko napise koliko kosta servisiranje ovog automobila! Dzaba garancija od 5 godina ili 7 za Kiu ako treba da me deru na svakom servisu!
Vrlo moguce da osnovni paket dolazi sa 12000 evra jer prosli se prodavao ispod 10000 evra, znaci na ovaj osnovni paket samo jos plin ugraditi i to je to. Mada mi se nekako ceed vise svidja nevjerujem da ce biti znacajno skuplji od i30 ako ne budu bili cjenovno isti.
@Mange
Realno je da od 1.4 motora na autoputu iznad 130km/h ne mozes ocekivati da se vrti u nizim obrtajima pogotovo ako se radi jos o benzincu pa da ima ko kamion 16 brzina. Zato staviti 1.6 onaj od 130 i kusur konja i to ce biti perjanica prava jedino sto ce tada cijenom otici preko 15000 evra.
@Dakara
za odlazeci i30 doplata za 1.6 motor je bila oko 1000 eura
@TSW
Ti si jedini koji tvrdi da je pocinkovan 100%, možeš li potkrepiti to nekim dokazom.
I ja bih lično voleo da je tako jer mi se auto sviđa, ali nije!
Interesantno je i to, da mi je nedavno prodavac u Kia salonu rekao da je Rio(sport-sedan) pocinkovan, ali je garancija 7 godina zbog opšte garancije! Ma šta to značilo, naravno da veze sa istinom nema! Pritom niti u jednom katalogu-brošuri to nije pomenuto!
Što se Mercedesa tiče (ti ga pomenuo), on daje garanciju 30 godina!
Čak je i Fiat (ispod prosečna marka) imao još davnih dana pocinkovanog Tipa, inače prelepo vozilo za ono vreme.
Kakva buka oko pocinkovanog lima, ne mogu da verujem koliko stucnjaka ima ovde. Zar vi mislite da su ljudi iz hjundaija toliko ludi pa da lim treba da im unisti reputaciju?
@auto
Molim te, mani se trivijalnih pitanja oko korozije i obrtaja pri 130-140, nego saznaj kolika mu je nosivost krova. Da li bi se nas prosecan gradjanin od 75-80 kg smeo 'staviti' u Thule kutiju ( koja sa nosacima moze da ima i preko 20 kila )i? Ili ako bih umesto 'lezeceg' putnika stavio 4 bicikla? Nosi li on to ? Ne salim se ...
moron,
Za Thule "sanduk" i ostale sanduke, informaciju možeš naći kod Topalovića u firmi "Dugo konačište". Imaju oni i neku garderobu tamo uz kartonsku obuću.
Šta će ti bicikli na krovu?
Pa to se valjda po nekoj stazi vozi ili tako nečem. Do duše nisam upućen u te stvari, čak ne znam ni da vozim to bez onih točkića sa strana?!
A jel se i ti bicikli cinkaju?
Nadjoh na netu podatke o najvećem dozvoljenom opterečenju krova ( i kuke ) za i10, i20, coupe, sonata, "tupson", getz, accent, matrix, grandeur ... Ali ništa za i30. Zato, "auto" pomagaj! Bojim se da mu je nosiovost samo 70-75 kg, što je malo za vozilo te klase
@Djenka
Pre oko 18 godina, leto bilo, "popnem" se vitarom u jednu jako visoku zabit u MNE, ispod tzv. Kape Moračke. Put je bio pre za konja, nego kola, bila je u tom kraju samo jedna stara "volga" koja je po potrebi "održavala liniju".
Na krovu sam imao Thule "grobić" nalik sanduku ( usku, a dugu oko 230 cm ). Kada sam se pojavio u selu, meštani su pomislili da sam došao po "Batrića Perutića" koji se tu taman dan ranije upokojio ( a u "Nišiću" živeo ), pa je čekao "prevoz kući".
Da sam pametan bio, žestok sam bizinis mogao sa tom "kutijom" po tim krajevima praviti. Zato je bitna "nosivosst" krova :)
Kada nisi pametan onda bio, budi pametan sada! Ako ćeš se tim poslovima baviti, na tim lokalitetima, onda ti je možda svrsishodnije gledati tog "tupsona", da bi korisnikovo "poslednje putovanje" uopšte bilo moguće i dostojanstveno.
A opet Topalovići lepo kažu: "Samo je smrt siguran posao" tako da kriza nema jako uporište u toj grani. Inače u Međeđi i okolini bi držao monopol sigurno!
:)))
Prethodni model nije imao galvanizovan lim, a sudeći po dužini garancije, ni ovaj.
i30 je vec neko vreme u ponudi u Sloveniji. Ko god se malo potrudi moze da skine cenovnik i da vidi cene za Sloveniju. U pomenutom cenovniku pise da je garancija na karoseriju 12 godina.
@ Moron
Ne znam da li si gledao kada vozila prevrnu na krov, podignu dizalicom i bace sa visine od 5m.
Bace SAAB, samo se ulubi lim.
Bace BMW, ulubi se lim i naprsnu stakla.
Bace nekog japanca, sastave se pod i krov.
E isto su uradili u Holandiji, ali ne mogu da nađem klip već pola sata.
Bacili Audi, krov se ulubio, bacili Nissan, prso ko zvečka, a kad su bacili Hyundai Accent, polomili se stubovi krova, ali je ceo auto odskakutao kao lopta i klackao se. Izgleda neki gumeno elastični čelik, hahhahaha
U Sloveniji je i na stari i30 garancija na koroziju bila 12 godina!
Lepo sam rekao da to zavisi od toga da li se baca so kad je sneg i da se to u Evropi vise ne radi ali mi Mange ne veruje... :)))
carobnjak
Ne! Ako je tako kako kažeš, to je samo dokaz da nas Slovenci ( koji su vlasnici "našeg" uvoznika ), ne "šišaju" ni 2% ...
Ko god želi lako se može uveriti da Hju i30 nema galvanizovanu karoseriju. Kako? Jednostavno pogledajte oštećenja od rizle i druge ogrebotine i oštećenja koja imaju dubinsku koroziju.
U Srbiji se za razliku od Slovenije baca i kameni agregat 4-8 frakcije, koji uništava - peskari i obija, sve farbane površine pa vozila koja nemaju galvanizovanu karoseriju imaju velikih problema.
Carobnjak, u Sloveniji se po KM puta baci daleko više soli NaCl u odnosu na Srbiju. Tamo se kameni agregat ne baca po glavnim putevima nikada, tako da su oštećenja boje i zaštite zanemarljiva. Uzgred tamo niki neće i30 voziti 12 god, a u Srbiji kako stoji po trenutnim rezultatima izbora, voziće se i 24 god, što je takođe razlika, jel da?
@Mange
garancija se odnosi na koroziju nastalu "iznutra" (perforirajucu) a ne spolja tim tvojim kamencicima itd.
U prilogu se nalazi zvanični odgovor od Hyundai Auta za lim. Da li je pocinkovan ili ne?
- Sva vozila Hyundai, kada je u pitanju predmetno, su izrađena po tehnologiji tople elektrohemijske zaštiten obloge od Zn.
- Sve zemlje imaju drugačije uslove garancije.
Primer Sjedinjene Američke Države imaju garantne uslove koji su najbolji u svetu. tzv bumper to bumper 10 godina! ili 150000 milja. Oakve uslove nemaju ni Nemci.
- Uslovi se uglavnom vezuju za broj prodatih vozila i opšte stanje na tržištu.
Primer Albanija ima malo lošije uslove garancije od nas. Ili
Primer Rumunije i Bugarske koji su do prijema u EU imali jedne uslove kao i mi ostali u Istočnoj i Jugoistočnoj Evropi a po prijemu u EU druge – one koje imaju EU.
Kakvi su uslovi garancije, imate u servisnim knjižicama i na internet stranici Hyundai Auto Beograd.
„Hyundai Auto“ d.o.o. Beograd