Novi ekološki Fiat Punto

Preuzeto sa: 24sata.rs
Naša država je među retkima u Evropi koja se ne trudi da visokim subvencijama privuče kupce da se odluče za automobile sa niskom emisijom štetnih gasova (nižom od 100 grama CO2 po kilometru). Zato i ne čudi da je ponuda takozvanih ekoloških automobila, na koje se u Srbiji dobija subvencija od 100.000 dinara, prilično skromna.
Jedan od poslednjih modela koji je emisiju CO2 spustio ispod magične granice od 100 grama je i „fijat punto” sa 1,3-litarskim MJTD dizel motorom od 85 KS (90 grama CO2 po km). Ušteda od nepunih 1.000 evra svakako nije zanemarljiva, kada se zna da je puna cena „punta 1.3 MJTD” 13.050 evra, što je veliki novac za model B segmenta.
Ako pogledamo gole činjenice, četvorocilindraš svoju snagu isporučuje pri 4.000 obrtaja u minutu, dok je maksimalni obrtni moment 200 Nm dostupan pri 1.500 obrtaja.
U realnosti, motor je više nego dovoljan za „punto”, iako je potreban nešto duži zalet da se uhvati željena brzina. Međutim, u optimalnim obrtajima motor radi veselo bez želje da se kazaljka približi crvenoj zoni. Prevedeno u brojeve, prosečna potrošnja u tim trenucima ne prelazi pet litara na 100 kilometara. Za veća iskušenja ipak nedostaje šesta brzina, kako bi se motor rasteretio.
“Multidžet” motor radi tiho, pod uslovom da ne preterujete sa pritiskanjem papučice gasa. Na otvorenom putu smo primetili da stepen buke raste zbog loše aerodinamike, pogotovo spoljnih retrovizora. Ali, s druge strane, veliki retrovizori olakšavaju vožnju u urbanim sredinama za koje je „punto” i stvoren. Utisak je i da se štedelo na izolacionom materijalu.

Niskoj potrošnji i emisiji štetnih gasova pomaže „start-stop” sistem koji je deo standardne opreme i koji može da se isključi pritiskom na dugme, koje je smešteno na centralnoj konzoli. „Multidžet” sa 85 KS dostupan je samo sa pektom opreme „pop” koja, između ostalog, podrazumeva vazdušne jastuke za vozača i suvozača, ručni klima-uređaj, elektropodizače prednjih prozora, deljivu zadnju klupu (60/40), putni računar, radio CD/mp3 uređaj sa šest zvučnika, točkove od 15 inča sa gumama 185/65... Svetla za maglu se doplaćuju 150 evra, ESP košta 300 evra, a bočni vazdušni jastuci dodatnih 200 evra.
Fijat punto 1.3 MJTD
Motor 4-cilindrični, napred
Zapremina 1.248 kubika
Snaga 85 KS pri 4.000 o/min.
Obrtni moment 200 Nm pri 1.500 o/min.
Dimenzije 4.065/1.687/1.490 mm
Osovinsko rastojanje 2.510 mm
Menjač 5-stepeni, ručni
Pogon na prednjoj osovini
Prtljažnik 275 litra
Rezervoar 45 litra
Ubrzanje 13,1 sek.
Maksimalna brzina 172 km/h
Potrošnja 4,8 litara
Cena 13.050 evra
da ili ima negdje da se pogleda slike paket fiata punta bih volio pop ali mi smeta drukacija je unutrasnjost na ostale punto evo hvala
"Bednih" 13000e, jesu li bre normalni? Za te pare dobiješ i30 1.6 CRDi koji je za klasu veći i kvalitetniji!!!
@dragutin
a sta si ti u stvari pitao? :)
@Miki
nije 13000 eura nego 100 hiljada dinara manje, a ekologija kosta, znas i sam... :)
@Predrag
stvarno je zastareo, priznajem!
Pa kad stancuju Classic sto ne bi i ovog? Jos uvek je moderniji od tvoje Fobijice, a motor savrsen... :)
Svetla za maglu se doplaćuju 150 €, a bočni vazdušni jastuci 200 €. Koja logika :))) Piš živi :))
@ dragutin, kataloge Punta Evo i Punta 2012 (sa slikama unutrašnjosti sa različitim paketima opreme) možete pogledati u pdf formatu:
http://www.fiatsrbija.rs/modeli/download/Punto%20Evo%20katalog.pdf
http://www.fiatsrbija.rs/modeli/download/Punto%202012%20-%20katalog.pdf
carobnjak
Classicu bih opičio jedan redizajn (na moj način) i štancovao bih ga još godinama, a ovaj jajoliko žaboliki je smorio odavno. Fabijica je za njega pojam dinamičnosti (mislim na ovu moju redizajniranu), a ova pre je mu je pandan. Koji motor je savršen? 1.2 8v? Ma daj :))) hahaha
@Predrag
jel si ti uopste procitao gornji tekst? Ne taj, taj je odlican ali nije savrsen, radi se o 1.3 MJ o kome cela VW grupacija moze samo da sanja (sto je Suzuki i dokazao!)... :)
carobnjak
Naravno da jesam. 1.6 TDI je sasvim dobar, a još više mi se dopada 1.4 JDI bez DPF-a.
1.2 8v odličan? Isto koliko i DMB 1.1 ili 1.3 EFI. To je ta koncepcija ;)
@Predrag
sasvim dobar? To nije dovoljno za jednu tako mocnu kompaniju kao VW koja lezi na parama, da je Fiat shisha samo tako najboljim malim dizelom svih vremena!
1.2 8v je sasvim dobar, sto se tice pouzdanosti i potrosnje, da nije tako bio bi zamenjen jos pre 10 godina...
P.S. nemas sta da kazes za 1.3 cak ni da izmislis, pa si se uvatio starog 1.2? Ccc...
carobnjak
Uživaj u skladu:
http://www.netcarshow.com/skoda/2011-fabia/800x600/wallpaper_20.htm
http://www.netcarshow.com/skoda/2011-fabia/800x600/wallpaper_25.htm
http://www.netcarshow.com/skoda/2011-fabia/800x600/wallpaper_17.htm
http://www.netcarshow.com/skoda/2011-fabia/800x600/wallpaper_07.htm
:))
P.S. Nemaju bolju zamenu za svoj "čuveni" 1.2 8v, pa ga zato drže u životu. Inače je zastareo koliko i pomenuti DMB-ovci.
Za 1.3 MJTD sam čuo da ima problem sa DPF-om i da mu se često pali lampica za prinudnu regeneraciju. To je naročito izraženo kod slabije varijante ovog motora.
@Predrag
nemaju sve verzije taj filter!
Da li postoji ekoloska Fobija, koliko kosta i kave su joj performanse, potrosnja itd?
carobnjak
Gore sam napravio propust... mislio sam na 1.4 HDI. Znala je Zastava šta treba da izabere ;)
1.3 MJTD je bučan kao traktor. Kada su to ustanovili u Zastavinum Institutu pri testiranju Classica 1.3 MJTD (da ne zadovoljava propise o spoljnoj buci), pomenuta ustanova je srušena, a inženjeri su popili ulicu. Toliko o "dobronamernim" čelnicima Fiata i njihovom "uglađenom" motoru.
@Predrag
sto se "umetnickih" slika tice, neverovatno ruzan i neskladan auto, i to iz svih uglova!
Obrati paznju malo na detalje, pojedine linije, velicinu farova, maske, neverovatno!
@Predrag
neka je i bucan, mada ja nisam o tome obavesten, ali se bar ne kvari!
@Predrag
a sta to pise ovde:
"“Multidžet” motor radi tiho, pod uslovom da ne preterujete sa pritiskanjem papučice gasa. Na otvorenom putu smo primetili da stepen buke raste zbog loše aerodinamike, pogotovo spoljnih retrovizora." ?
Jao ova srebrno ofarbana plastika koja se posle guli... ugledajte se malo na Skodu... cija filozofija je ako ne znas kako da napravis, pozajmi.
Za mene dizel motor nikada ne može biti ekološki. Primer su USA propisi a posebno propisi Kalifornije, gde može da prođe samo mali broj dizelaša iz Evrope.
Ovde se radi i o zameni teza, jer se priča svodi da Fiat ima nekakav "ekološki" popust u Srbiji a koji je došao na osnovu fiat proračuna CO2 emisije a to je potpuno ekvivalentno potrošnji goriva.
Znamo da Fiat bord komp pokazuje od 10 do 15% manju potrošnju od realne. Latini su to stare prevare...
Elem, ovaj 1.3 MJ je primer neelatičnog motorčića, jako jednostavnog i jeftinog za proizvodnju.
Razmisljam da kupim automobil sa dizel motorom do 13 000 e.Ali da je b segmenta zbog zene da bi i ona mogla da vozi a ne samo ja.Trenutno sam bez kola pa tako da gledam automobile sta mislite da uzmem c segmenta .Koji model da uzmem seat ibiza mi se dopada ali je pozadi skucena fabija mi se ne svidja....
e u cemu je razlika punto i punto evo unutra ima razlike a spolja nema
@ dragutin
http://www.dodaj.rs/?t/T7/KgebxGn/grnd-pnt.jpg
Kod EVO-a je odvojen deo koji podseća na gredu u braniku, nema hrom lajsne u obliku brkova sa logoom
Hvala a untrasnjos tje drugacija kod punta oprema pop a nastavak opreme opet je drugacije ista je ako u punto evo.
@ Predrag fabia mi se ne svidja a polo sam gledao spada u spisak kia mi se ne svidja a jos i hyundai unutrasnjost mi se ne dopada.
Za clio bih da cekam novi.
sta mislite C segment vw golf(15.000 e.) hyundai i 30 kia ceed reno fluense
@ Dr Deki
Hvala a untrasnjos tje drugacija kod punta oprema pop a nastavak opreme opet je drugacije ista je ako u punto evo.
Znaci onaj stari grande punto se vise ne proizvodi sada je punto 2012 preuzeo jel .Nista prosetacu se da ga vidim sjutra.
dragutin
Sačekaj novi Clio. Biće BUM. A i cena za dizel ne bi trebalo da pređe 12 000 sa Ok opremom.
Ako možeš da finansiraš Megane berlinu DCI to bi ti bilo pravo. Postoji ponuda ograničenog broja vozila sa spiska. Nisu iz turske fabrike i imaju lepu opremu i motore,
http://www.renault.rs/specijalna_ponuda.php
dragutin
Ako čekate novog Clia, sačekajte i Škodu Rapid. Ako ste nestrpljivi tu je Octavia 1.6 TDI za 14.950 €.
Ceed zaista izgleda odlično, a osim u SAT-ovom ili Auto Bild-ovom testu (ne sećam se tačno) ništa loše nisam čuo za njihove dizel motore.
Kod Koreanaca najveći problem su skupi delovi i nepovoljna cena pri preprodaji, a limarija može dodatno da se zaštiti. Benzinski motori su (po meni) užasni.
Flunece je u stvari Megane sedan (unutra prilično tesan), a i30 je isto što i Ceed samo je malo više pomodarski.
Odlična zamena za Golfa je Seat Leon.
@Mange
pa bazni 208 sa motorom 1.0 i 5 vrata kosta cak 11220 eura, a to mu je ljuti konkurent!
http://www.peugeot.rs/peugeot/cenovnik/208.pdf
carobnjak
Peugeot je uvek bio skuplji od Renaulta. Možda sam preterao, ali za pola godine, cena dolari na 12 000. Sada Clio dci sa dosta opreme košta 11500. Novi će brzo doći na istu cenu, posebno što su najavili da su smanjili i cenu proizvodnje sa naovim modelom za 300 min.
@Mange
da preterao si, Pezo je skuplji jer se kasno setio da smanjuje cene, kod nas. Na zapadu su tu negde...
Punto EVO JTD 95ks sa minimalno prihvatljivom opremom, košta 14 100 !!!
što je mnogo mnogo je! Ne vredi onog Clia od 11500! Mada restajling Clio3 ima ružan prednji deo.
@Mange
milsis na Classic ili na Grande, velika je razlika?
Ja se nisam nigde osecao "jeftinije" nego u Fabiji, Predrag oprosti! :)
Ako se ne varam sa benzinskim motorom isti model u istoj opremi košta 8.990€. Po meni je ovo bezobrazno skupo, naročito imajući u vidu razliku u ceni klasika, benzin-dizel. Smatram ovo pokušajem (verovatno neuspelim) da se iz subvencije izvuče ekstra profit.
P.S.
Na sličan način se i teretni modeli raznih proizvođača nude po ceni koja kada se uračuna PDV bude viša od putničke verzije, što će se mnogi složiti, nema smisla. Prodavci ga u ceni ne iskazuju znajući da je PDV na teretno vozilo odbitna stavka za firme i tako prave teretna vozila prividno jeftinijim.