Opel Mokka SUV: Kompaktna veličina, snažan stav

* Prvo vozilo nemačkog proizvođača u sub-kompaktnom SUV segmentu
* Opel u ovaj segment uvodi tehnologije kao što su prilagodljivi sistem svetala
i prednja kamera
* Efikasan, inteligentan pogonski sistem na sva četiri točka automatski se
prilagođava uslovima na putu
* Smeo dizajn, izuzetna fleksibilnost i agilanost uz nisku potrošnju goriva
* Šasija napravljena u Nemačkoj za evropske potrebe
* Već preko 40.000 porudžbina; početna cena 18.990 evra (Nemačka)
Nova Opel Mokka je osvojila srca potencijalnih kupaca. Spremna je za lansiranje, a do oktobra je za ovaj SUV širom Evrope već primljeno preko 40.000 narudžbina. Tražnja je izuzetno velika u Nemačkoj, V. Britaniji, Italiji i Rusiji. Sa Opel Mokkom, za koji su porudžbine počele da stižu u junu, Opel je postao prvi nemački proizvođač koji je ušao u brzorastući segment sub-kompaktnih SUV vozila (SUV-B segment). Osnovni 1,6-litarski ecoFLEX motor kod Mokke sa 85 kW/115 ks može se naručiti od 18.990 evra (preporučena maloprodajna cena za Nemačku, sa PDV-om). Pored toga, benzinac sa turbopunjenjem koji nudi izlaznu snagu od 103 kW/140 ks, kao i 1,7-litarski dizel motor sa 96 kW/130 ks uključeni su u Mokkinu ponudu motora.

„Sada kada imamo Mokku, počelo je novo poglavlje u našoj prodajnoj ofanzivi. Uspešan odziv kada su narudžbine u pitanju pokazuje da je Mokka pun pogodak. Njene tehnologije, dinamika i smeo dizajn su po ukusu naših kupaca. Ona postavlja nove standarde u svom segmentu“, rekao je Opelov potpredsednik prodaje, marketinga i postprodaje, Alfred E. Rieck.

Uprkos svojim dimenzijama od 4,28 metara, u Mokku lako može da se smesti 5 osoba. Takođe, ispunjava Opelovu filozofiju kombinujući atraktivan dizajn sa inovativnim tehnologijama i vrhunskom funkcionalnošću, čineći ih pristupačnim širem segmentu kupaca. Pored toga, Opel Mokka po prvi put predstavlja ergonomska sedišta u sub-kompaktnom SUV segmentu, kao i prilagodljiva prednja svetla (AFL+) i integrisani FlexFix nosač bicikala. Funkcije koje poboljšavaju bezbednost i udobnost u vožnji uključuju Elektronski program stabilnosti (ESC), Kontrolu proklizavanja (TC) u svim Mokka verzijama, kao i Pomoć pri kretanju uzbrdo (HSA) i Pomoć pri spuštanju nizbrdo (HDA). Pored prednjeg pogona (FWD), Mokka se može opremiti inteligentnim pogonom na sva četiri točka (AWD). Opciona AWD tehnologija automatski prepoznaje kada je potrebno aktivirati vuču na svim točkovima i obezbeđuje da ona bude dostupna na maksimalnom nivou kad je to neophodno.
Prednji ili pogon na sva četiri točka: dinamična vožnja za aktivan stil života
Opel Mokka spaja funkcionalnost i udoban, visoki položaj sedenja sa ukusom avanture. Jedna od centralnih tačaka razvoja Opel Mokke je šasija, koja je dizajnirana i fino podešena u Nemačkoj. Šasija Opel Mokke je napravljena po meri svakodnevnih potreba evropskih kupaca i veoma je pogodna za uslove vožnje van puteva.

Pored prednjeg pogona (FWD), Mokka se može opremiti tehnologijom pogona na sva četiri točka (AWD) zarad boljeg proklizavanja i upravljanja. AWD tehnologija je efikasna, pametna i pristupačna. Glavne komponente AWD sistema su prednji osovinski diferencijal, kardanska osovina, 4x4 pogon zadnje osovine i kontrolni modul kao i elektromagnetni multi-plate paket. Osim toga, senzori stalno obezbeđuju kontrolne module podacima. Kada je površina puta suva, prednji točkovi pokreću auto unapred što znači da je potrošnja goriva mala. U zavisnosti od uslova na putu, raspon varira od 100% prednjeg pogona, do makismalne distribucije obrtnog momenta od 50% na prednjoj i zadnjoj osovini, kada je put, na primer, pokriven debelim slojem vode ili snegom. Kada vuča to zahteva elektronski prenosnik obrtnog momenta (TTD) automatski i neprimetno šalje obrtni momenat u zadnje točkove. Sistem pogona na sva četiri točka dodatno pojačava Mokkine već agilne osobine upravljanja. Ovo je posebno primetno kada automobil mora brzo da krene iz mesta ili da skrene pri velikim brzinama. Aktivira se automatski, u deliću sekunde, čim dođe do proklizavanja točka usled nedostatka vučne snage. Sistem isto tako prepoznaje kada nije potreban pogon na sva četiri točka, nudi još bolje upravljanje u krivinama i u tim situacijama pruža maksimalnu vučnu snagu. Sistem pogona na sva četiri točka sa svim svojim komponentama teži samo 65 kg tako da automobil ostaje efikasan i ekološki pogodan.
Mokkina šasija obezbeđuje maksimalnu udobnost u vožnji i učinak upravljanja, čak i pri teškim uslovima puta. Kako bi ovo postigli, Opelovi inženjeri su dodatno razvili oprobane i testirane Mekfirson podupirače na prednjoj osovini. Spiralne opruge sa amortizerima su dodate kako bi kompenzovale bočne sile. Dupli podupirači, snažni stabilizatori i dvostruko vezani izolatori su korišćeni da unaprede upravljanje i učinak na putu kao i da redukuju buku i vibracije. Kod zadnje vuče, Opelov inženjerski tim je ugradio torzionu osovinu u obliku slova U ispred točkova.
Pored ovoga, kako bi se najbolje iskoristila šasija vozila, Opelovi inženjeri su izabrali najsavremeniji EPS sistem (Elektronski kočioni sistem) koji je standardan deo opreme širom Evrope i koji je osetljiviji na brzinu uz sjajno vreme reakcije.
Agilni i efikasni – dva benzinca i jedan dizel motor
Snagu obezbeđuju tri efikasna motora. Svi manuelni sistemi prenosa opremljeni su Opelovim Start/Stop sistemom za uštedu goriva. Ponudu benzinaca čine 1,6-litarski motor sa prirodnom ventilacijom od 85 kW/115 ks, sa obrtnim momentom od 155 Nm, koji troši 6,5 l/100 km i emituje 153 g/km CO2 i 1,4-litarski turbo benzinac od 103 kW/140 ks, sa 200 Nm obrtnog momenta. 1,4-litarski turbo će u početku biti ponuđen sa istim manuelnim sistemom prenosa, a kasnije će biti u ponudi i sa automatskim menjačem. Mokka sa šestostepenim manuelnim sistemom prenosa sa turbopunjenjem i pogonom na sva četiri točka razvija brzinu do 190 km/h. Ubrzanje od 0 do 100 km/h moguće je za 9,9 sekundi. Potrošnja goriva pri kombinovanom ciklusu je 6,4 l/100 km, što je jednako emisiji od 149 g/km CO2.
Kupci koji više vole dizel motore mogu da naruče Mokku sa 1.7-litarskim CDTI motorom sa turbo punjenjem, 96 kW i 130 ks i maksimalnim obrtnim momentom od 300 Nm. Ovaj motor je dostupan sa 6-stepenim manuelnim menjačem i prednjim ili pogonom na sva četiri točka ili u verziji sa šestostepenim automatskim menjačem sa prednjim pogonom. Kod prednjeg pogona ukombinovanog sa manuelnim menjačem, dizel jedinica troši samo 4,5 litara goriva u kombinovanom ciklusu na 100 kilometara. To je jednako emisiji 120 g/km CO2. 1.7 CDTI je tako jedan od najefikasnijih modela u svom segmentu što se tiče potrošnje goriva. Podaci o performansama govore sami za sebe: sa šestostepenim manuelnim menjačem i pogonom na prednjim točkovima, Mokka dostiže maksimalnu brzinu od 187 km/h. Ubrzanje od 0 do 100 km/h se postiže za samo 10,5 sekundi.
Glavni sistemi za pomoć u vožnji za bezbednost i udobnost
Sa novim Mokka SUV modelom, Opel po prvi put uvodi svoju bogatu ponudu nemački projektovanih, jedinstvenih sistema za pomoć pri vožnji u segment sub-kompaktnih SUV vozila. Tehnologije koje unapređuju bezbednost i udobnost, a koje se mogu naći samo u Opelovim modelima, sada su dostupne širem krugu kupaca. One uključuju sofisticiran Elektronski program stabilnosti (ESP®Plus) sa sistemima za pomoć Pomoć pri kretanju uzbrdo (HSA) i Pomoć pri spuštanju nizbrdo (HDA) za udobniju vožnju na brdovitom terenu. Kontrola proklizavanja, koja je standardni deo opreme u svim verzijama Mokke, ponaša se kao diferencijal sa ograničenim proklizavanjem. Sprečava proklizavanje točkova i podržava sistem pogona na sva četiri točka specijalnim algoritmima za unapređenje upravljanja automobilom.
Još jedan bitan sistem za pomoć pri vožnji, koji je dostupan na modelu Mokka, su Opelova prilagodljiva prednja svetla (AFL+) koja su zasnovana na bi-ksenonskim farovima treće generacije. Ona prilagođavaju intenzitet i domet za najbolje moguće osvetljenje gradskih i seoskih puteva, i autoputeva. Njihove funkcije uključuju svetla za loše vremenske uslove, pojačana duga svetla, statična svetla, dinamična svetla, dnevna LED svetla i asistenciju dugih svetala. Ova poslednja automatski podešavaju duga svetla tako da vozila koja dolaze u susret ili vozila iza ne budu zaslepljena.
Opel Eye prednja kamera druge generacije obezbeđuje osnovu za sistem upozorenja na čeoni sudar (FCA), Sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova i Sistem upozorenja pri napuštanju trake (LDW). Sistem upozorenja na čeoni sudar (FCA) upozorava vozača glasnim alarmom i vizuelnim upozorenjem ako je sudar sa vozilom ispred neizbežan. Pored sistema upozorenja pri napuštanju trake (LDW) koji obaveštava vozače kada nenamerno skrenu van trake, inženjeri su dodatno razvili sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova. Pored okruglih znakova na putu, nova prednja kamera sada prepoznaje i pravougaone znakove za autoputeve ili delove za igru na ulici, kao i sva druga upozorenja o ograničenju brzine. Kamera može da prepozna dinamične LED ekrane. Time pomaže u sprečavanju saobraćajnih prekršaja ili nezgoda izazvanih umorom. Parkiranje je sada olakšano zahvaljujući parking senzorima na prednjem i zadnjem delu vozila.
Zdrav i udoban: ergonomska AGR sedišta i FlexFix sistem nosača za bicikle
Opel Mokka se može opremiti ergonomskim sedištima sa AGR sertifikatom (“Aktion Gesunder Rücken e.V.” - Akcija za zdrava leđa). Vozačevo sedište koje može da se podešava na osam načina je prvo sedište koje je AGR udruženje odobrilo u SUV-B segmentu i dalo mu svoj pečat. Sedište je moralo da ispuni listu od 10 kriterijuma, uključujući i podršku u četiri tačke u slučaju lordoze, kao i to da konture sedišta moraju da se tačno prilagode prirodnoj krivini kičme. Pored toga, ergonomska sedišta nude mnoga dodatna podešavanja kao što su naginjanje, podrška za lumbalni deo i proširenje za butine. Nasloni za glavu mogu da se podešavaju u četiri pravca.
Utovarni kapacitet Opel Mokke se može proširiti drugom generacijom FlexFix sistema nosača za bicikl. Opcioni unapređeni sistem koji je ekskluzivan kod Opelovih modela, integrisan je u zadnji branik vozila i uvek je prisutan. Kada se postavi na Mokku, standardna verzija FlexFix sistema može da nosi jedan bicikl težine do 30 kg. Zahvaljujući adapteru koji se kači, mogu se prevesti dodatna dva bicikla koja povećavaju ukupan kapacitet nosivosti do 60 kg. Čak i kada je potpuno natovaren, FlexFix sistem se može nagnuti tako da vrata prtljažnika mogu lako da se otvore, obezbeđujući lak pristup odeljku za prtljag.

Takođe, zadnje sedište kod Mokke se može preklopiti u odnosu 60:40, pa se tako dobija dodatni ravan deo za utovar. Sa svim ovim elementima, Mokka je savršeno rešenje za ljude sa aktivnim stilom života i visokim standardom.
Smeo SUV dizajn kombinovan sa prefinjenom funkcionalnošću
Novi Opel SUV oslikava tradicionalne prednosti brenda: dinamiku vožnje, fleksibilnost u svakodnevnom životu i emotivan dizajn. Sa Opel Mokkom, Opelova dizajnerska filozofija spajanja “vajarskog umeća sa nemačkom preciznošču” nalazi novi smisao u sub-kompaktnom SUV segmentu. Opel Mokka prikazuje smeo stav sa izvajanim i elegantnim crtama, zadržavajući sportsku notu sa moćnim i atletskim linijama automobila. Dominantna prednja rešetka, zaštitna oplata oko branika i lukovi iznad točkova deluju energično zahvaljujući Opelovom prepoznatljivom oštrici na bočnoj karoseriji koja se pruža na gore idući ka zadnjem delu. Sportska i moćna građa Opel Mokke je takođe ojačana višim klirensom što je čini pogodnom za makadamske puteve, kao i širinom gazišta od 1.540 mm.
Unutrašnjost nove Mokke je takođe tipična za Opel. Vajarske osobine dizajna prisutne na instrument tabli sa prepoznatljivim Opelovim oblikom krila, te u umetnički izvajanim površinama na vratima.

Tipične Opelove vrednosti poput raznovrsnosti i funkcionalnosti koja je prilagođena korisniku su takođe vidljive: od dvostrukog odeljka za rukavice na instrument tabli, zatvorenog prostora za odlaganje u tunelskoj konzoli, do dubokih donjih džepova na prednjim i zadnjim vratima. Sa do 1.372 litre skladišnog prostora, i do 19 prostora za odlaganje, funkcionalne potrebe porodica su očigledno uzete u obzir.
Sa ovim kvalitetima, Opel Mokka ispunjava svakodnevne potrebe i jednako je pogodna za vikend avanture. Kao sub-kompaktni SUV, jednako se dobro oseća u gradskim i u prigradskim sredinama. Istraživanja su pokazala da je prosečan kupac Opel Mokke srednjih godina i da vodi veoma aktivan stil života, u kom slobodno vreme igra centralnu ulogu. Zbog toga je Mokka sa mnoštvom svojih opcionih dodataka i Opelovih ekskluzivnih tehnologija, kao što je Opel Eye prednja kamera ili FlexFix nosač za bicikle, savršna za one koji žele da izbalansiraju svoje svakodnevne poslovne obaveze sa slobodnim vremenom. Sa svojim inovativnim izgledom SUV modela, Opel Mokka je izuzetno privlačna novim Opelovim kupcima.
PR Opel
@ carobnjak
Sviđa mi se enterijer, ali otpozadi mi je grozan, bočno nikako, previsok i grbav
@Dejan L
da, previsok je...
Ne volim enterijere ni Opela ni Forda, kao da su namenjeni igricama...
@Orlo
tebi se dopada enterijer, pretpostavljam? :)
@carobnjak
Samo pretpostavke od tebe... :)
Mislim da je dobar ali nista tipa wow kao dobar deo game... kada budem video uzivo onda cu suditi. Uostalom znam na sta ti tipujes, to sto je Opel ne znaci da mora da mi se svidja posto poto pa se trudim da ubedim nekog u nesto... nisam ja od te sorte... ;)
@carobnjak
Meni je prilicno zao, ali svi novinari i voditelji su "stariji" pa im te nove tehnologije, gadgeti, i racunari i prilagodjavanje na iste tesko pada... pa onda imamo izjave poput: "...ovo moze da podesi neko iz xbox generacije... ili pozovete nekog znatno mladjeg da vam podesi auto..." ;)
@Orlo
koji god test da sam citao, glavna (a cesto i jedina) zamerka na enterijer novijih Opela je bila "gomila bespotrebnih dugmica na konzoli" sto se vidi i jednim pogledom na fotku...
Isto vazi i za Ford!
Te silne funkcije treba da pomognu i olaksaju a ne da samo odvlace paznju u voznji, bez obzira koliko si informaticki napredan... :)))
A da bih te usmerio na "pravu stranu", pitam te zasto vecina ostalih proizvodjaca ipak ima jednostavnije enterijere? :)
@carobnjak
Neki nemaju toliko mogucnosti kao ova dva... salu na stranu tako je ali mi se cini da je kod Forda gore zbog manjih dimenzija dugmica...
Suma je kod svih, samo ako zelis da je vidis od drveta... ;) ...mnogi sa instrument table izmeste na volan poput Citroena, Peugeot, Mazde (mada sva tri imaju sumu za medalju realno a nikada necu zaboravti test C6 kada su izbrojali 52 dugmeta), Renault ih je "sakrio" iza volana, Fiat - oni i nemaju mogucnost podesavanja i opcija... ;)
Sada vidim da svi guraju touch screen i one "tockice" sto podsecaju na i-drive i MMI kao alternativu i verovatno ce nocne more prestati... ili pak nece... ;)
A zar Mokka može protiv ovoga?
http://imganuncios.mitula.net/peugeot_allure_awd_96455731993248588.jpg
http://gaycarboys.files.wordpress.com/2012/07/4008-peugeot-2.jpg
@Orlo
pogledaj enterijere nove A klase ili A3, bice ti jasno o cemu pricam...
A sve imaju sto i ovi, cak i vise i bolje!
@ carobnjak
O tome ja govorim 100 godina. Jednostavnost i ergonomija, nasuprot modernim pretrpanim digitalizacijama svakog od 101 dugmića.
Možda je nekima to jadno i prazno, ali glavu čuva. Pogotovo Hyundai i Citroen, C6 je prepun dugmića, a pola dugmića samo diže cenu, nikad niko i ne pomisli za šta su!
Jednostavnost ne znači istovremeno i bezidejnost.
P.S. dve moje rendeljisane slike objavio sajt vrele gume, :)
@carobnjak
Cini mi se da je A3 bolji primer ergonomije... slazem se, ipak su to najnoviji modeli na trzistu, Mokka je radjena po principima ostatka game, a Adam pokazuje kako ce biti ubuduce u enterijerima Opela...
http://www.netcarshow.com/opel/2013-adam/1024x768/wallpaper_11.htm
@Dejan L
a kad si ti to govorio? Nesto se ne secam...
Gde su ti objavljene slike?
@carobnjak
Dobro sam rekao, mislim da je lakse upravljati svime preko MMI-a na centralnom grebenu nego kao kod A-klase na "dva fronta" - na instrument tabli i preko tockica... to bi bila erognomija kako rekoh - bolja prilagocenost coveku (da ne bude zabune oko pojmova)... a ujedno je, a to nisam naglasio, i manje dugmica i jednostavnosti po tom pitanju kod A3.
@Orlo
bolja prilagodjenost coveku? Jeste po definiciji ali samo kada bi svi bili istog mozga, i tako teorija pada u vodu...
@carobnjak
Mislio sam da se ergonomija odnosi na telo a ne na mozak... :) ... mislim da si hteo da kazes da bi svi bili iste fizionomije tela (visina, masa, duzina ekstemiteta i ostalo)
Ne znam kako je tebi ali meni je logicnije, bezbednije i lakse na prvom mestu da sa jednog mesta radim/podesavam sve u autu a ne na vise, da se istezem da bih nesto dohvatio, pomeram iz sedista, grbavim i sl... ;)
@Orlo
ne, tako je bilo nekada!
Danas ergonomija predstavlja kompletan uticaj masine na coveka, kako fizicki tako i psihicki (tj.odnos).
A cak i da je samo fizika u pitanju, opet ne moze svako da se oseca jednako dobro, recimo samo ako je visina tela u pitanju (tezinu i sirinu bolje da ne pominjem)...
P.S. upravo to "jedno dugme" je susta suprotnost ovome na gornjoj fotki koje sam komentarisao da ne valja nista...
Svidja mi se enterijer ove Mokke. Ostala mi je neka navika, jos dok sam bio klinac, sto auto ima vise dugmica da ima vise opreme i da je bogatiji. Tako sam uvek blenuo u stare SAAB-ove, Volvoe i brdo drugih.
Mislim da je ovde sad nepotrebna zbrka dugmica.
Nekako sam ravnodusan prema celoj diskusiji, nisam imao nikad takve slatke muke da kritikujem ovakav enterijer uzivo u "eksploataciji"...
Ovi sto pricaju da je bolje zbog bezbednosti imati jedno dugme za sve nisu u pravu po mom misljenju.
Da bi jednim dugmetom upravljao, moras da gledas u ekran, a tada ne gledas u put, a ako ima vise dugmica, mozes "na slepo" da ga ukljucis jer odmah znas da je to dugme za klimu ili radio ili sta vec hoces. A to sto neki misle da moras da gledas u dugme dok ga pritiskas, to mozda vazi za iznajmljene automobile koje ne poznajes. Svaki vozac zapamti posle druge-trece voznje gde je ono sto koristi. Samo jedno dugme ima prednost jedino u vizuelnom smislu, nikako u bezbednosnom.