home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Od 12.06-17.06 članovima SEAT Kluba Srbija ustupljen je novi SEAT Leon, kako bi se malo bolje sa njim upoznali. U pitanju je model sa bogatim "Style" paketom opreme, i 1.2 TSI agregatom sa 105 KS uparenim sa šestostepenim manuelnim menjačem.

Po pojavljivanju novog Leona većina SEATovaca bila je prilično skeptična. Novi model se većini sa slika nije svideo, jer se za razliku od prethodna 2 modela nekako "utopio" u masu.

Isto tako dobio je i nove fanove koji imaju malo konzervativniji stav po pitanju automobila. Sve u svemu ukupna reakcija po pojavljivanju je bila prilično dobra.

Članovi SEAT Kluba Srbija imali su lepu priliku da se tokom 5 dana upoznaju sa svim manama i vrlinama novog aduta SEAT-a, modela od koga, moglo bi se reći, zavisi sudbina španskog brenda.

ENTERIJER

Po preuzimanju vozila prvo što je usledilo jeste "pipkanje" materijala enterijera, i došlo se do zaključka da je za 2 klase iznad prethodnog modela. Od tepiha, pa do neba, sve je prilično kvalitetno. Mesta u kabini ima dovoljno, kako napred tako i pozadi.

Dizajn enterijera nije u samom vrhu, ali može se reći da je vozački orijentisan, što je bila odlika i prethodnih generacija Leona. Sve je na svom mestu, lako dostupno vozaču. Čak je i radio uređaj, maltene, u visini očiju vozača, te ne traži skretanje pogleda sa puta prilikom korišćenja. U pitanju je "touch screen" uređaj sa komandama na volanu. Preko njega se kontroliše dosta stvari koje se tiču samog vozila. Takođe ima integrisan Bluetooth putem koga se osim vršenja telefonskih razgovora moze puštati i muzika sa telefona.

Ono što su svi SEATovci naveli kao manu enterijera jeste prilično tanak volan, naviknuti na prethodnu generaciju kod koje je volan prilicno "debeljuškast". Na zadnjoj klupi se odlično sedi, a zadnji deo je dobio i centralne mlaznice ventilacionog sistema koji je baš falio prethodnoj generaciji. Instrumenti ispred vozača su odličnog dizajna, a pored pokazivača temperature rashladne tečnosti postoji i digitalni pokazivač temperature ulja, bitan detalj koji se u poslednje vreme često izostavlja čak i u sportskim automobilima.

Pragrada za sitnice ima dovoljno, centralna ispred ručice menjača je čak pomalo nezgrapna, ali funkcionalna. Prtljažnik je prosečne veličine za ovu klasu, sasvim dovoljan i za duža putovanja.

EKSTERIJER

Mnogi su po pojavljivanju novog Leona izjavili da je to samo uvećana Ibiza. Na slikama su možda i slični, ali uživo se ne može pogrešiti.

Novi Leon možda nije prepoznatljiv kao prethodne 2 generacije, ali svakako dovoljno da se ne može pomešati sa nekim drugim kolima. Novi Leon je nešto kraći od prethodnika, ali mesta u kabini ima čak nešto više.

Dominiraju oštre ivice, i auto izgleda prilično agresivno čak i ako nije u FR paketu opreme. Farovi su najupečatljiviji deo eksterijera, naročito ako auto poseduje LED tehnologiju (kompletan far u LED tehnologiji), nešto po čemu je svakako pionir u klasi.

Uz akcijske pakete opreme ovi farovi i zadnja svetla se mogu dobiti po pristojnim cenama ako se uzme u obzir koliko sve to košta u kolima više klase. Sa njima, Leonu se bitno menja izgled. Postaje jako upečatljiv na ulici, i teško može proći neopažen.

VOZNE KARAKTERISTIKE

Po startovanju motora ono sto je upečatljivo jeste da je neverovatno tih. Nekima čak i neprijatno tih. Radi se o, za ovu karoseriju, "majušnom" motoru od 1200 cm3... Ovo je nekima zvučalo stvarno smešno, sve dok ga nisu probudili. Motor je izuzetno živahan, sa najnižih obrtaja, do nekih 5500 o/min. kada polako gubi dah, što i jeste karakteristično za male turbo motore.

Jako je lak za vožnju po gradu, ali smo se uverili da su i magistralni i auto-putevi pravo uživanje. Prenosni odnosi su idealni, pa se tako na 120 km/h “vrti” na samo 2500 o/min u šestom stepenu prenosa, i pritom troši 5.4 lit./100 km.

Nekima ovo zvuči neverovatno, ali je jednostavno tako. Potreba za dizel motorom, pored ovog, zaista ne postoji. Ukoliko vam zvuk dizela nije fetiš. Ukupna potrošnja posle pređenih 600 km je bila 7.9 lit./100 km, ali treba imati u vidu da je dosta SEATovaca ovaj auto vozila u višim obrtajima jer je mnogima bilo neverovatno da 1.2 motor moze tako dobro da povlači.

Ustanovljeno je da čuveni 1.9 TDI agregat po performansama ne može parirati ovom malenom benzincu, i pored svoje robusnosti i velikog obrtnog momenta.

Druga stvar koja je sve oduševila pored izuzetnog agregata jeste oslanjanje. Odnos udobnost-stabilnost je fenomenalo pogođen. Novi Leon po neravninama bukvalno plovi... Podjednako dobro upija i oštre, i tupe neravnine. Svi su se složili da je to bar 20ak % bolje nego na prethodnom, pa su se malo i uplašili da to nije urađeno na uštrb stabilnosti, ali taj strah je trajao samo do prve krivine. Tu se novi Leon snalazi kao riba u vodi. I premda volan nije direktan kao na prethodnom modelu, stabilnost je odlicna. Tek kada ispadnete iz sedišta usled G sile, aktivira se ESP, i to krajnje diskretno, da ga maltene ni ne osetite. Odlično odrađen posao.

ZAKLJUČAK

Novi Leon je, ukupno gledano, napravio veliki korak unapred u odnosu na prethodni model. Auto je kompletniji. Kvalitetniji, udobniji, stabilniji, stedljiviji, lakši, bezbedniji... Osim nekih sitnijih zamerki SEATovci su bili puni hvale za Leona. Što se cene tiče, ona iznosi 16.990 EUR za konkretni model. S’ obzirom da se radi o novom modelu tako nešto je i očekivano. Ono što je dobro jesu paketi dodatne opreme, koji su u odnosu na ono šta nude, dosta povoljni.

Zahvalnost ide generalnom uvozniku SEAT-a za Srbiju, firmi Porsche SCG, koja je imala poverenja u SEATovce, i ustupila auto na petodnevni test. Uskoro ce se na testu naći i novi SEAT Toledo, a informacije o svemu su dostupne na forumu SEAT Kluba Srbija - www.seatklub.rs

SEAT Klub Srbija



čitanja : 2370



Komentari

Skuplji je od Golfa, wtf ?

Autor Pitbull 01 Jul 2013, 15:16

@ Pitbull
Zato što je skuplji, zato ga i nema na ulicama

Autor Roomster 01 Jul 2013, 16:31

Golf u istoj opremi kosta oko 19 000. nije skuplji.

Autor MrJoe 01 Jul 2013, 21:34

U salonu Golf kreće od 15 900 a Leon 16 i nešto, a nisam primetio da ima više opreme, doduše nisam ni zagledao detaljno.
Samo sam video na oko da je bedniji Leon unutra.

Autor Pitbull 01 Jul 2013, 22:27

Ja bih sada ozb, pre ta dva, a i A3 - uzeo oktaviu. Isti auto, duzi, a jeftiniji.

Autor NemanjaBB 02 Jul 2013, 00:27