Renault Clio GrandTour TCe 90 na supertestu "Novosti"

Supertest „Novosti“ motor "renoa", trocilindraš "enerdži 90 TCe", pokazao se kao veoma ekonomičan. Iako ima samo 898 kubika, uz turbopunjač agregat ima 90 "konja"
Najbrži cirkus na svetu, Formula 1, oduvek predstavlja i najbolji poligon za ispitivanje automobilske industrije. Zato i ne čudi što se ovosezonsko smanjenje radne zapremine agregata u bolidima F1, sa 2.400 na 1.600 kubnih centimetara, nekako "poklopilo" s pojavom motora s tri cilindra na tržištu putničkih automobila.
Na našem testu, preciznije rečeno "supertestu", našao se "Renoov" agregat "enerdži 90 TCe", "trocilindraš" sa 898 kubnih centimetara radne zapremine i turbinom koja mu omogućuje respektabilnu "ergelu" od 90 "konja". Ugrađen u "reno klio grandtur", uspešno je izdržao tačno 12 meseci testiranja, a na našem "supertestu" u "cugu" je prevalio 1.700 kilometara s preciznim merenjima potrošnje goriva.
Kompletan članak na sajtu Novosti.rs
Sve OK, ali mislim da malo više lažu za potrošnju. Nemoguće je (po mom razumevanju) da benzinac (posebno, ove mase i dimenzija) od ukupno predjenog puta, predje po gradu 65%,na auto putu 10%, ostatak na "otvorenom", a da ima prosek potrošnje od samo 5 litara. Uostalom, po EU normama, deklarisani prosek potrošnje ( kombinovana potrašnja ) je "rezultat" virtuelnih 7 km na otvorenom i 4 km po gradu ( tj. gradska učestvuje samo sa oko 36%), što bi posredno vodilo zaključku da su ovi "testeri" REALNO ostvarili i manju potrošnju od VIRTULENO deklarisane ...