Vrele Gume test: Renault Twingo 0.9/90 EDC

Dobrih godinu dana od lansiranja, Renault Twingo usvojio je šestostepeni automatski menjač sa duplom spojnicom, neviđen u segmentu
Renault Twingo treće generacije, dobro je startovao. U Francuskoj je za prvih devet meseci ove godine prodato 37.509 primeraka, što je znatno više od direktnih konkurenata, tipa Peugeot 108 (13.613 jedinica), Citroen C1 (11.760), Toyota Aygo (7.678), VW Up (4.750)... Drugačije rečeno, nadmašio je sve protivnike zajedno, iako nije pošteđen kritika i izvesnih mana.
Ponuđen je recimo sa samo dva benzinska agregata, trocilindarskim SCe/70 i TCe/90, od kojih se prvi pokazao nedovoljno snažnim na otvorenom putu, a drugi ne preterano prijatan, zbog naglašenog cimanja u nižim obrtajima (a-cup). No možda najveći nedostatak bio je odsustvo automatskog menjača, koji se paradoksalno prisutan već izvesno vreme kod bratskog Smarta. Zapravo nakon 22 godina karijere, koliko ima od pojavljivanja prve generacije, Twingo nikada nije imao automatski menjač dostojan tog imena. Malo stariji vozači verovatno se sećaju verzije nazvane Twingo Matic, no ova je posedovala samo tri stepena prenosa, kao i Twinga Quickshift, sa robotizovanim manjačem, sporim i kapricioznim. Na kraju, videli smo i Twingo Easy, koji je eliminisao papučicu kvačila, no prenosi su se menjali ručno. Nekada bilo, sada se pripoveda, jer od oktobra ove godine u ponudi je šestostepeni EDC, sa duplim kvačilom, poznat nam iz Clija i Captura. Veoma sofisticirana menjačka kutija koja se ne može pronaći kod gore navedenih konkurenata, obezbeđuje Twingu veliku prednost i ujedno otklanja spomenutu manu kod TCe/90.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Vrelegume.rs
Najvaznija osobina automatskog menjaca sa duplom spojkom je da ovakvom automobilu precizno definise vek trajanja, odnosno vreme kada ce automobil biti spreman za rashod.
Meni deluje da je ovaj menjac skup dodatak za ovu klasu vozila, a i prilikom preprodaje moze da bude problema... mislim da je robotizovani manuelni puna kapa...
Ima kuma novog Clia sa ovim motorom. Nista spec, radi svoj posao. Potrosnja smesna
Sasvim izvesno, EDC će "mehanički" da ga uništi, a posredno će da ga rashoduje činjenica što je u "jonit venture" sa Nissan-om, koji je izvorno "brend" iz Japana, odakle takođe dolazi i Mazda, koja, opšte je poznato, ima konstantnu neprijatnu i ničim izazvanu tendenciju spontanog samo-rđanja, te logičkim sledom svega napred navedenog, isto se može očekivati i za ovaj mali Twingo, samo još nije poznato da li će pre da se raspadne zbog menjača, ili će prvo da se dezintegriše od rđe, pa onda da se raspadne..