Toyota RAV4 2,0 VVT-i Elegant 4×4 MULTIDRIVE S na probi Auto magazina

"Tojota RAV4" koju vam predstavljamo je praktično vrhunac ponude ovog modela. Zimska sezona počinje a Tojota Srbija je pripremila iznenađenje u vidu akcijske cene koja je niža za skoro četiri hiljade evra
Ponuda SUV modela je sve veća a Tojota kao jedan od začetnika klase ima obavezu da bude na najvišem nivou. “RAV4” je auto koji je po svojoj veličini i karakteristikama prvi model neposredno pre ozbiljnih terenaca, odnosno “lend kruzera”. Oprema je impozantna a tu je i pogon na sva četiri točka.
Manje zahtevnim kupcima namenjena je verzija sa pogonom na prednjim točkovima, koja kod nas može da se nabavi već za 24.600 evra. Iako osnovni, “aktiv” paket opreme je vrlo bogat a dvolitarski dizelaš veoma štedljiv i ubedljiv na drumu. Za one ambicioznije u pogledu luksuza i voznih karakteristika, Tojota je pripremila akcijske cene za 4×4 modele sa benzinskim i dizel motorom i pretposlednjim, “elegant” paketom opreme. U odnosu na najviši, “egzekjutiv”, “elegant” nema kožu i elektriku na sedištima. Dakle, sve drugo je tu, optimizovano za vrlo komfornu i bezbednu vožnju.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Magazinauto.com
Ovaj ima CVT, a 2.2. dizel ima "obican" torque converter. O CVT se uglavnom mogu cuti reci hvale na WWW, sa "jedinom" manom da je malo bucniji, najvise na autoputu, upravo zbog svoje konstrukcije. Cak je i honestjohn npr. prijavio da mu RAV4 sa multidrive s mnogo lakse funkcionise i menja brzine od "standardnog" automatika kod RAV 4 2.2.
S druge strane, ovde su se mogli procitati komentari da je CVT nesto "najgore od najgoreg", i da je u najboljem slucaju za izbegavanje, ako vec ne za zigosanje imaoca istog.
S jedne strane, vidim da npr. Nissan i Honda (kod nekih novih modela), pa i Toyota istrajavaju u CVT, dok neki drugi koriste "neke druge". Ako najpouzdaniji brendovi koriste CVT, sve i da je DSG, EDC (i kako se vec zovu sa dvostrukim kvacilom) performantniji, opet Japanci ne odustaju. Opet, imamo i Hyundai koji recimo u Tucson 1.6 T-GDI ugradjuje DCT, a u 2.0 dizel "obican" pretvarac.
Razumem da se menjac mora prilagoditi motoru (ako ne i vice versa), ali ova zbrka vec pocinje licno da me iritira.
Cela ova prica, inace, za ljude koji imaju nameru da predju na "ne-manuelni" (mozda sam jedan od njih), a stvarno nemaju ni vremena ni tehnickih mogucnosti da sve isprobaju, pa onda "sta im bog sa interneta da". Svi imaju i "pros" i "cons", ali da se vratim na pocetak, da je CVT toliko los, da li bi ga Toyota ugradjivala. Ako je odgovor u afinitetima, onda sam dobio odgovor..
@ Priapus
CVT je smeće, a posebno to vrijedi za onaj JATCO tj. Nissanov. Zapitaj se zašto nitko od tih u svojim semi-premium ili premium brendovima ne koristi CVT nego ili DCT ili višestupanjski HD automatik.
Ja sam jedno vreme iskreno razmišljao u automatiku, ali je sticaj okolnosti bio takav da su moje dileme nekako postale suvišne. Inače, dok i jesam razmišljao, pošto nisam pristalica rasipanja energije (i gubitka perfomansi), klasični AT mi nešto nisu dolazili u obzir. Onda su se kod tih klasičnih pojavili "kao neki novi" i video sam da PSA uz neke HDI i dalje koristi "stare" (mislim Porsche Tip Tronic), a uz neke verzije motora nove menjače ( valjda "AISIN" ), a kada sam ukucao "AISIN" u Google, najpre mi se pojavio link do neke posebne WC šolje. Na dupe sam pao ...
DCT sam "proučio" iz upustva za KIA CEED i nisu mi se dopale neke tamo opisane mane (npr. moguće pregrejavanje kvačila pod opterećenjem (posebno kod stani-kreni gradske vožnje)), moguće poskakivanje pri sporom manevrisanju (parkiranju) i sl.).
Naravno, to je primenjivo i na DSG. A kod 6-stepenog DSG-a mi se nije dopao servisni interval ...I cena servisa, koja se na netu pominje.
O CVT-u nikada razmišljao nisam. I ne bih, ali, "ni pod razno".
Raziel
Evo ti "automatska" WC šolja "AISIN" :)
http://www.aisin.co.jp/news/2008/009933.html
Navodno Skyactiv Drive je pokupio sve dobre karakteristike postojecih
automatskih formi i neutralisao lose. Ne znam koji su automatici vecinom zastupljeni kod vozila u USA, gde su "apsolutna vecina", mozda se treba ugledati na njih. Licno ne zelim tako lako da odustanem od automatika, u nekoj blizoj buducnosti.