home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

„Lav“ je raspoložen za visoke obrtaje, dok benzinac 1,2 nestvarno dobro radi posao

Lav puca od snage! Džungla u C-segmentu je najgušća, a za slabe ovde nema mesta. U surovoj borbi za opstanak pobediće samo prirodno nadmoćni. Okruženje „lava“ poslaće ih u istoriju.

Pomenuto okruženje je složni arsenal sastavljen od aduta kao što su moćni 1,2 benzinac, automatski 6-stepeni menjač i ogibljenje spremno za svaki izazov pred poznatom njuškom na haubi. Šminka, pred performansama, pada u drugi plan, mada je dizajn polje na kom je „lav“ odavno u vrhu.

Kompletan članak pročitajte na sajtu Kurir.rs



čitanja : 1317



Komentari

Kad vidim ovako profesionalnu fotografiju snimljenu Nokijom 3310, izgubim nadu u covecanstvo...

Autor Uros Cuore Sportivo 23 Maj 2016, 16:13

Sve je dobro, dok Informer ne počne da se bavi testiranjem vozila.
Ova gornja "pikanterija" iz Kurira je primerena zelenoj pijaci i vašarima .

Autor Oktopod 23 Maj 2016, 16:22

Mogli su barem u cenovniku da pročitaju da testirani primerak 1,2 e-THP košta 16.790.
I puno i malo. Za onoga kome se ovo dopada.

Autor moron 23 Maj 2016, 18:45

stvarno je lep auto.pogotovo u gti varijanti ja mislim da nema lepseg automobila u klasi. ko kaze da nije tako il je lud il debelo laze :)

Autor kiza 23 Maj 2016, 21:49

kisa

Dobar je Zope ali novom Megisi I ova generacija 308-ce ce gledati u gepek ka I sve predhodne.

Autor Renault Terminator 23 Maj 2016, 21:56

puca od snage, mocni motor, kad ono 1.2 sa 130 ks ...

Autor mile antena 23 Maj 2016, 21:56

Renault Terminator
Ja mogu da se složim da je za prosečnog kupca "bolja kupnja" megane Intens 1,2 TCE sa 130 ks od ovog 308 slične cene sa 130 ks. I pre bih preporučio renola. Zbog ergonomije.
Ali, "na papiru", bolje specifikacije ima 1,2 e-THP nego 1,2 TCE.
Nija ista max. brzina ( 207 i 197 ), ubrzanje ( 9,6 i 10,6 sec ), moment ( 230 i 205 Nm), medjuubrzanja, emisija ( 107 i 120 gr. CO2 )...
"Na papiru", bolje deklaracije ima 1,2 e-THP.

Autor moron 23 Maj 2016, 22:04

Ako 308 benzinac od 130 ks, brži od Megana benzinca od 130 ks, za 10 km/s, neko nešto laže, očigledno.
Slčni auti, slični motori....

Autor Oktopod 23 Maj 2016, 22:13

Oktopod
Ceo svet se zasniva na lažima ...

Autor moron 23 Maj 2016, 22:23

Hehehe...izgleda da Renault laze alI ne u svoju korist.

Peugeot
https://youtu.be/yiegkIi4TDg

Autor Renault Terminator 23 Maj 2016, 22:26

Megan 3.Ispada da je brzi od Megana 4.

https://youtu.be/VEsmRUVtlOI

Autor Renault Terminator 23 Maj 2016, 22:29

moron 22:23
pravo zboris! :)

Autor carobnjak 23 Maj 2016, 22:35

Oktkpod , zašto laže?
308 ima manju masu , automatski ne moraju se skraćivati prenosni odnosi zarad boljeg ubrzanja , još ako je aerodinamika bolja , nikakvo čudo nije ta razlika u brzini...

Autor Đorđe 23 Maj 2016, 22:37

Papir trpi svasta,evo ga Megane 4,zasto bi Renault "usporavao" samog sebe na papiru??
Nista Peugeot nije brzi od Renaulta,isti.

https://youtu.be/s772SPxKFps

Autor Renault Terminator 23 Maj 2016, 22:39

Đorđe
Masa za krajnju brzinu ne igra neku ulogu.
Razlika u aerodinamičkom otporu je zanemarljiva.
130 ks nije dovoljno za 207 km/h, ni za siluetu Clia a kamo za Megan.
Razlika između 197 i 207 je 20ks najmanje.
Klio 3 sa 200 ks ima krajnju brzinu oko 220

Očigledno, nešto nije uredu.

Autor Oktopod 23 Maj 2016, 23:06

Ja nigdje nisam naveo da je manja masa važna za max. brzinu , ja sam samo rekao da manja masa pogoduje slaganju boljih prenosnih odnosa u mjenjaču tj. prenosni odnos se ne moraju preterano skraćivati jer manjom masom se ne gubi na ubrzanju.

Clio RS ne može biti reper za to , jer kod njega kao i kod svakog sportskog auta se stepeni prenosa skraćuju u odnosu na standardne modele , sve u cjlju boljeg ubrzanja i držanja vozila uvijek u optimalnom broju obrtaja što se snage tiče.

Autor Đorđe 23 Maj 2016, 23:19

Đorđe
Ne verujem da uopšte postoji značajna razlika u težini između Megana i 308.
Ako neko vozilo ima deklarisanu snagu, ima na osnovu nje i krajnju brzinu. Mrzi me da tražim ceone površine i koef otpora za ova dva auta, ali veruj, samo mogu biti otpori manji z aMegan, ako su i manji.
Preciznije, novi Megan TCE 130 sam probao i lako ide 185 (po brzinomeru), i cenim da bi nešto prebacio 200 po brzinomeru. Mrzelo me probam dalje sa onim nesretnim reno promo likom :)) Da je bar bio autoput al nije :).
Nebitno, što Clio RS ima kratak menjač, jer on ide 220 na nekih 7000 u šestoj, i to mu je idealno za MAX brzinu (mislim po ravnom, bez vetra i sl).
Recimo Audi A4 S Line 3,0 TDI sa 250 ks, ide pravih 248 km/h (često vozim ovaj auto).

Oću reći, brzina X svi otpori = snaga. Tu nema prevare.

Autor Oktopod 23 Maj 2016, 23:32

Zaboravio si u toj računici prenosni odnos u mjenjaču itekako važan.

Autor Đorđe 23 Maj 2016, 23:38

Đorđe
Svaki klasični menjač se prave, tako da u finalnom prenosnom odnosu, na MAX snazi je i MAX brzina. Apsolutno uvek.....
Nekad je imala na starijim autima 5 brzina koja je bila "EKO" brzina koja štedi gorivo, pa se MAX brzina postizala u 4 brzini na obrtajima MAX snage. Kao Jugo recimo.

Autor Oktopod 23 Maj 2016, 23:44

Nije apsolutno uvijek teoretski prenosni odnos tj odnos bez otpora realno ostvariv.
To je ona poznata narodna ,kad ga vozi do maksimalne brzine pa kaže , ima još gasa , pa zemljače što ne stisnu i to malo što ima gasa?! ;)
Uglavnom i da je i kod i jednog i drugog maksimalna brzina na maksimalnoj snazi , duži prenosni odnos kod jednog će dati veću konačnu brzinu , logično...

Autor Đorđe 24 Maj 2016, 00:27

Đorđe
Duži prenosni odnos ne može dati veću brzinu od MAX. Može samo manju, zato što ne može da ostvari MAX snagu.
Ovo što ti pričaš, bi vredelo, ako bi bilo vetra u leđa, ili ako bi bila nizbrdica.

Jednostavno, MAX snaga znači, MAX brzina puta sila od otpora vazduha i kotrljanja u zbiru. A MAX snagu možeš ostvariti na tačno određenim obrtajima kod klasičnih motora.

Autor Oktopod 24 Maj 2016, 09:36

I, u čemu je prevara peugeota sa specifikacijama za 308 sa 1,2e-THP 130?
I meni se čini da mu je maksimalna brzina (i ubrzanje) deklarisana dosta visoko u odnosu na 1,2 TCE 130.
Mada, istina je i da golf 1.4 TSI sa 122 ks ima slične specifikacije kao e-THP.

Autor moron 24 Maj 2016, 19:57

Oktopod , ima nešto što se zove optimalno izračunat prenosni odnos a on se može optimizirati u zavisnosti od potreba automobila.
Ako raspored prenosnih odnosa ne igra ulogu kako objašnjavaš da veći , teži i po svemu nepovoljniji Megane GT ima veću maksimalnu brzinu od Clia RS?!

Autor Đorđe 24 Maj 2016, 20:55

Đorđe
Za maksimalnu brzinu, nema optimalno proračunatih prenosnih odnosa, i oni nisu bitni. Bitno je da u stepenu prenosa u kome se postiže MAX brzina, ta brzina bude na obrtajima na kojima motor postiže MAX snagu. Razumeš? To je čista matematika - vozna dinamika motornih vozila.
To što si naveo da Megane GT ima veću krajnju brzinu od Clia RS-a, je logično, kad ima 220 ks..... naspram 200 od Clia RS ali i nešto veću čeonu površinu.

To što pokušavaš da objasniš si u krivu.... Svaki inžinjer zna šta znači vučni dijagram vozila... Recimo, teorijski ti je dovoljan samo taj finalni stepen prenosa da dostigneš maksimalnu brzinu. Ako bi uspeo da kreneš u 6 brzini, da te neko pogura da dođeš do 30-40km/h, i posle.....

Autor Oktopod 24 Maj 2016, 21:41

Govorim o Meganu 4 , a on nema 220KS nego 205KS , praktično istu snagu iz istog motora kao i Clio RS a veći je , teži je ima veći čeoni otpor a opet ima veći top speed , šta je magija u pitanju?
A ti to što pokušavaš objasniti bi funkcionisalo da završni stepen prenosa uvijek ima 1:1 , ali nije tako...
Malo je to komplikovanije nego što ti pokušavaš reći...

Autor Đorđe 24 Maj 2016, 21:58

Ispada da je škoda oktavija 1,2 TSI sa 110 ks i brža i startnija od megana 1,2 TCE sa 130 ks:

https://tools.skoda.co.uk/content/brochure/brochure_octavia.pdf

Kakve su to "delaracije" renoa?

Autor moron 24 Maj 2016, 21:59

Đorđe
Nije 1:1 prenosni odnos, naravno. Nego tačno sračunat finalni prenosni odnos. Recimo, ako Clio 2 1,2 16V od 75ks, ima max snagu na 5500rpm, on u 5 brzini na 5500rpm ide tačno tih 170 km/h (po satu 180), kolika mu je i max brzina. Razumeš???
Treba da shvatiš da magija ne postoji. I koliko znam, taj motor u Clio ima 200ks.
Postoje samo netačni podaci i ništa drugo.
Jednostavno, možda je podatak za Megane 130 TCE netačan...

Postoje neki drugi fazoni, posebno sa turbo benzincima, jer oni imaju na kratak period jaču snagu od deklarisane (over power ili over boost). koji traje koju sekundu, pa to možda neko kvarno koristi u performanse.
Kod turbo motora, postoji i opcija, da istu snagu razvijaju na nekom dijapazonu, to jeste nije u piku, i tu može biti modifikacija sa prenosom. Recimo, oslabljeni turbo benzinci, kao slabiji 1,2 TSI, razvijaju max snagu na 4000rpm, ali to vuku još celu 1000rpm, tako da tu postoje neke modifikacije sa prenosom, radi uštede goriva, ali opet, preko MAX brzine nema preko.

Autor Oktopod 24 Maj 2016, 22:15

Mislim da znam u čemu je poenta.
Megan 3 sa istim motorom TCE 130, ima krajnju brzinu 200, što je za 3kmm/h brže. Ista razlika je i za DCI.
Razlog je širina novog Megana, što povećava čeonu površinu....
Megan je najširi u klasi....

Autor Oktopod 24 Maj 2016, 22:24

Maksimalna brzina nije konstanta u odnosu na maksimalnu snagu , evo opet ću navesti primjer i opet Renault , kako je moguće da Twingo RS sa 130 i kusur konja ima manju maksimalnu brzinu od Lagune 1.8 sa 120 konja ako je maksimalna brzina vezana za snagu?

Autor Đorđe 24 Maj 2016, 22:39

Širi je 308 od Megana...

Autor Đorđe 24 Maj 2016, 22:43

Đorđe
Prvo da shvatiš šta je 1 ks.

1ks je kad 75 kilograma digneš na jedan metar za jednu sekundu.
Razumeš ???? Tu nema ovo - ono.

Tvingo ima očajnu aerodinamiku, to ti je jasno valjda, i ogromnu čeonu površinu.
Ako misliš da je neko napravio klasični auto (ne trkački) koji na pravcu ne može da postigne MAX brzinu, zato što mu menjač nije dobro proračunat, to jeste ne može da iskoristi svu snagu, varaš se. To niko nije lud da uradi....

Autor Oktopod 24 Maj 2016, 22:47

I šta si objasnio šta je konjska snaga?!
Opet brljaš , to što ti konstantno trubiš nema veze s ovim o čemu ti ja pričam.
Mjenjač služi da se maksimalno iskoristi potencijal motora u skladu sa njegovim radnim osobinama i zbog toga ne može biti konstanta.
Kao što rekoh , ta tvoja teorija bi pila vodu samo pod uslovom da završni stepen (u diferencijalu i završnom stepenu) bude kod svih konstantan , a isto tako da radne karakteristike motora identične snage budu iste ,ali nažalost nije tako...

Autor Đorđe 25 Maj 2016, 00:07

Djole, Mange (Oktopod) pokusava da ti objasni da je maksimalna snaga motora konstantna i ona ti omogucava maksimalnu brzinu pod odredjenim uslovima opterecenja. Uprosceno, maksimalna snaga ti je vucna sila koja se ostvaruje na deklarisanom MAKSIMALNOM BROJU OBRTAJA koji motor moze da postigne. Kad motor postigne maksimalnu snagu tada vise ne postoji ubrzanje tj. povecavanje broja obrtaja. Ubrzanje omogucava obrtni moment motora, odnosno MAKSIMALNA VUCNA SILA na NEKOM (odredjenom) broju obrtaja. Idealno bi bilo da je ta maksimalna sila ista za sve obrtaje, tada ti nebi bio potreban menjac jer bi automobil uvek isto ubrzavao, koliko god brzo isao, sve do masimalne brzine, tj maks. broja obrtaja. U realnosti, broj obrtaja pri kome se ostvaruje maksimalni ob. moment (narodski receno-vucna sila koja daje ubrzanje) varira. Kod savremenih motora, narocito dizela visoke vrednosti obrtnog momenta se krecu vec od oko 1500 o/min pa ide do oko 3000 o/min (ovo i sam znas, posto volis automobile). Motor moze da ubrzava i posle ovih obrtaja, do trenutka ostvarivanja maksimalne snage, samo je to ubrzanje mnogo manje. Ako opteretis motor vecom silom nego sto je njegov najveci ob. moment, broj obrtaja ce opadati do zaustavljanja. Menjac ti sluzi upravo da iskoristis obrtaje pri kojima motor najbolje ubrzava i da imas izbor krajnjih brzina i vucnih sila. Da bi postigao maksimalnu brzinu, moras prvo da ubrzavas. ;)
Da se vratim na poredjenje Twinga i Lagune. Prema podacima koje ja imam, Twingo je brzi:
http://www.zeperfs.com/en/duel1889-6220.htm

Autor Optimus Prime 25 Maj 2016, 12:10

Ja sam kriv za sve... Da bar nisam pre dva dana pomenuo ( deklarisane) perfomanse za megane ...

Autor moron 25 Maj 2016, 12:25

Ništa nije sporno o konstantnosti snage motora ali maksimalna brzina nije konstanta u odnosu na snagu i to čovjek ne može shvatiti.
Jer na maksimalnu brzinu , pored svih faktora utiče i finalni prenosni odnos u mjenjaču i diferencijalu...

Ali otom ,potom , čovjek će i dalje lupati glavu zašto Megan ima manju maksimalnu brzinu od 308-ice iako imaju istu snagu , pa će biti sve moguće teorije zavjere ali neće biti do mjenjača...

Autor Đorđe 25 Maj 2016, 19:32

Đorđe
Da bi razumeo ovo što sam pokušao da ti objasnim, moraš biti elementarno pismen iz mehanike. Ne zameri, ne vređam te, samo ti kažem da to ne možeš da razumeš.

Još jednom prosto, i razmisli.
max brzina X otpor koji savlada auto od otpora vazduha, i otpora kotrljanja, jednako je max snazi.

A max snaga je tačno definisana na određenim obrtajima. Znači, kad se krećeš tom max brzinom na ravnom u zadnjem stepenu prenosa, motor je na obrtajima gde je snaga MAX.
Tako je kod svakog klasičnog auta i tako se određuje zadnji stepen prenosa 5 ili 6 brzina (zajedno sa glavnim prenosnikom).
Pročitaj koji put, možda shvatiš

Autor Oktopod 25 Maj 2016, 22:26

Bravo , otkrio si toplu vodu...
Da ne napisa ovo , živio bi do kraja života u tami svoje elementarne nepismenosti iz mehanike...

Kad smo sve zaključili , pa gdje se denuše Meganovi kilometri u odnosu na 308-icu?

Ja mislim da to banda iz Sošoa hoće da lažira osnovne postulate mehanike...

Autor Đorđe 25 Maj 2016, 23:01

Đorđe
Nemaš potrebe da se ljutiš, snaga nije "topla voda" dase izmšlja.
Što se tiče podataka Megane vs 308, o krajnjoj brzini i snazi, to su većinom PR "priopćenja", koja ja ne uzimam zdravo za gotovo, nego kao običnu vest iz pamfleta. Nešto slično kao potrošnja goriva, težina vozila i sl....
Treba pisati Renou da za Megan i oni navedu krajnju brzinu 207, ili bolje 209, da bar malo bude brži...

Autor Oktopod 25 Maj 2016, 23:37

Djole, Mange svo vreme govori to da je maksimalna brzina direktno proporcionalna snazi jer su cvrsto vezani motor i prenos i imas konstantan prenos snage na podlogu (osim u slucaju proklizavanja). Covece, pa ne pricamo o brodovima i vazduhoplovima gde nemas konstantan prenos na podlogu. Poenta je sto opterecenje nije konstantno (masa, otpor vazduha, otpor kotrljanja), a to utice na maksimalnu brzinu isto koliko i snaga. Butni u kombi motor sa 150ks, pa onda taj isti motor u automobil natovaren da bude iste mase, pa onda vidi sta je brze. Takodje, mogu da postoje razlike u performansama izmedju dva identicna automobila sa istom opremom i istim motorima, ako gume razlicite sirine. Pri povecanju brzine, pocetne male razlike se sve vise povecavaju, sto mozes videti i na snimcima kad ljudi lepe kojekave trake preko zazora na karoseriji, kako bi sto bolje poboljsali aerodinamiku.
E, aj' sad iskreno: jel' ti to malo lozis Mangeta da udje u raspravu? ;)

Autor Optimus Prime 27 Maj 2016, 09:18