Prvi utisci: Renault Talisman dCi 160 Initiale Paris

Na testu nam je bila potpuno nova Renault limuzina, a sposobnosti Renault dugoprugaša su ispitane upravo na onom tipu puteva gde bi ovaj tip vozila trebalo najčešće i da se nalazi – autoputu.

Novi model u Renault ponudi smo imali prilike da vidimo u Rovinju, tokom promocije novog Megana, a nakon toga i da ga isprobamo na drumu (ali i na stazi) kada je predstavljen domaćim medijima.

Test automobil je opremljen najmoćnijim pogonskim paketom koji Renault trenutno nudi – novi 1,6 litarski twin turbo dCi sa 160KS uparen sa šestostepenim automatskim menjačem (EDC). Da bi smo bili potpuno tehnički korektni u pitanju je Renault automatizovani menjač sa duplim kvačilom koji je razvio austrijski Getrag. Ne smemo da izostavimo i druge novitete kao što su najnoviji aktivni sigurnosni sistemi, 4Control sistem za upravljanje svim točkovima, a ni MULTISENS sistem koji upravlja radom svih elemenata pogona i primetno menja temeperament automobila.

Svi ovi noviteti su u prvih mah najavljivali da će fokus tokom testa biti impozantan spisak tehničkih novosti. Nismo mogli više da pogrešimo u proceni.

Nakon 2200 pređenih kilometara ono što je obeležilo naš utisak u vožnji je Initiale Paris oprema. Kožni enterijer vrhunskog kvaliteta u adekvatnoj završnoj obradi su nešto što na svakom sedanju u automobil mogli da primetimo. Elektro podesiva prednja sedišta su opremljena i masažerima, dok putnici na zadnjoj klupi nemaju takvih pogodnosti, ali to ne umanjuje komoditet onih koji su pozadi, zavaljeni u profilisana sedišta. Stakleni krov na Talismanu (doplata 1200E) je nešto što bi putnički prostor učinilo još prijatnijim, ali ga mi na našem testu vozilu nismo imali. Initiale Paris je oprema koja je u potpunosti u skladu sa onime što se može očekivati od premium automobila, tako da po ovom pitanju Renault ima ozbiljno oružje za borbu u D segmentu.
Brojke? Možemo i njih da damo. Prosečna potrošnja na 1900 km dugačkom putu je 6,7l uz prosečnu brzinu od 97kmč što u praksi znači da je tempomat bio zabravljen na 140kmč, a da je na delovima autoputa bez ograničenja brzina išla na 180kmč. Izmerene realne performanse kažu da Talisman iz mirovanja do 100kmč stiže za 9,9 sekundi, dok mu je potrebno 39m da bi se zaustavio sa 100kmč.
Preuzeto sa: Nacionalnaklasa.com