Vrele Gume test: Fiat Tipo 1.4 T-Jet/120 Lounge

Sa hedžbek izvedbom, novi Fiat Tipo vraća se u C segment, toliko popularan u Evropi. Jednostavan, prostran i pre svega znatno jeftiniji od konkurenata, ima sve šanse da postane dostojan naslednik prve generacije
Ko se jos seća prvog Tipa sa kraja 80-ih godina? Danas pod debelim velom zaborava, ovaj Fiat bio je po mnogo čemu ispred svog vremena, kako po pitanju koncepcije (vrata su se mogla otvoriti pod uglom od 90°), prostranosti i opreme (ABS), pa ukoliko hoćete i stila.
Specijalizovani mediji nisu se prevarili kada su ga proglasili automobilom godine 1989., kao ni kupci. Ovaj Tipo prodao se u preko 2 miliona primeraka. Nažalost, nakon njega Fiat nije uspeo ostvariti sličan komercijalni uspeh, naslednici Bravo/Brava, Stilo i opet Bravo iz 2007. godine, više-manje neslavno su završili karijeru. Verovatno je da su zbog toga odgovorni dugo razmišljali šta da urade (praktično prošle su 2-3 godine bez predstavnika u segmentu), da bi na kraju novi Tipo iznenadio sve koji su očekivali visoko sofisticirano vozilo. U bokserskom žargonu reklo bi se da su u Fiatu odlučili da bace peškir u ring, pre nego li su se uopšte popeli u njega. Jednostavno stiče se utisak da su konkurentima unapred priznali tehnološku nadmoć, okrenuvši se nekim drugim, tradicionalnim kvalitetima, jer već na prvi pogled jasno je da se ovaj Tipo ne želi (ne može) direktno konfrontirati sa perjanicama tipa Golf 7, Astra, Megan i 308, koji su uglancali svoje "oklope" i naoštrili mačeve do perfekcije.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Vrelegume.rs