Fiat 500X na testu "Novosti"

Na našem skeneru “fijat 500X”: Dopadljiv, lep, skladno “izvajan” automobil, originalan a opet lako prepoznatljiv. U ponudi je 11 boja, više nivoa opreme, motora. Skrojen po meri urbanog čoveka
Italijanski automobilski gigant “Fijat” i ranije je pravio odlična terenska vozila, ali je kupovinom “Krajslera” otišao korak dalje. Novi automobilski gigant “Fijat-Krajsler” poslednjih godina ruši sve rekorde prodaje svog brenda “Džip”.
Jedan od najbolje prodavanih “džipova” je svakako “renegejd”. Njegov brat blizanac, rađen na istoj platformi je model “fijat 500X” koji se pravi u dve verzije - gradskoj “500X siti luk” i onoj, robusnijoj “500 X ofroud”.

Na testu “Novosti” imali smo “gradsku varijantu”, jednog od najuglađenijih članova porodice “500”.
Dopadljiv, lep, skladno “izvajan” automobil, originalan a opet lako prepoznatljiv. U ponudi je 11 boja, više nivoa opreme, motora. Skrojen, rekli bismo, po meri urbanog čoveka. Lako se vozi, još lakše parkira. Dizajn, italijanski, upečatljiv sa mnogo šarma. Unutrašnjost je takođe veoma dopadljiva. Sve je izrađeno od kvalitetnih materijala. Moderan automobil, bez suvišnih detalja. Sve je podređeno vozaču i sve mu je nadohvat ruke. Vozač lako nađe optimalnu poziciju zahvaljujući podešavanju volana i po visini i dubini, a i sedište može da se podešava i po visini.

Sedišta su veoma dobro napravljena. Udobna, široka, dobro drže u krivinama. Oprema već u standardnom paketu je veoma bogata. Tu su i vazdušni jastuci za vozača i suvozača, bočni vazdušni jastuci. Odličan audio-sistem, manuelna klima, tač-skrin ekran od 5,4 inča, start-stop sistem, pomoć pri kretanju na uzbrdici, svi neophodni sistemi od ABS do ESP...
Zahvaljujući “Fijat-Krajsler automobilima Srbija” imali smo na testu model sa benzinskim motorom od 1,6 litara (e-tork) radne zapremine koji razvija 110 KS i ima 230 nm maksimalni obrtni moment. Uparen sa petostepenim manuelnim menjačem i pogonom na prednjoj osovini. U ponudi je i 1,4 litarski “multi-er” benzinac koji razvija 140 KS ili još jača verzija sa 170 KS, kao i dizelaši 1,6 i 2,0 multidžet sa 120 odnosno 140 KS. U ponudi je i devetostepeni automatski menjač. Naravno, uz pogon samo na prednje, tu je i pogon na sva četiri točka.
Na našem testu ovaj benzinac je trošio u proseku oko 6,3 litra benzina na 100 km, što je probližno fabričkim vrednostima. Emisija štetnih gasova je 147 grama CO2 po pređenom kilometru.
Proizvođač navodi i 1,6 litarski “multidžet 2” motor koji ima prosečnu potrošnju od svega 4,1 litra dizela na 100 km.
Cena ovog modela, uz akciju “staro za novo” u “Fijatovim” salonima je 14.490 evra.
Preuzeto sa: Novosti.rs