Nissan 350 Z – Zoran Dragoj na „mestu zločina“

Napunio je 15 godina, ALI, vedri je momak, sa prevaljenih samo 42.000 km. Baš tako se ukratko može kazati za odličnog i rasnog sportistu – poznatog NISSAN-a 350 Z, od 3500 kubika, sa benzinskim agregatom od 300 KS i obrtnim momentom od 363 Nm pri 4000 obrtaja.
Vozili smo ga danas na UŠĆU, beogradskoj saobraćajnici gde se sastaju DUNAV i SAVA i gde je pre punih 40 godina jurcao u svom „nsu TTS 1000“, ZORAN DRAGOJ, na trkama šampionata Jugoslavije.
Tu, „na mestu zločina“ sačinili smo fotografije i čuli priču o ovom dobrom NISSAN-u, naravno uz nezaobilazno prisećanje na nekadašnja vremena…

„Vlasnik ovog snažnog automobila postao sam pre nekoliko godina. U dobrom je stanju, utegnut, veoma malo je prevalio za 15 godina….samo 42.000 kilometara. To je dvosed, vrlo dobro opremljen čak i za današnje prilike….ima više praktičnih pregrada za odlaganje sitnica…i prtljažnik solidne zapremine. Reč je o sportskom automobilu sa motorom od 3500 kubika. Adaptacijom izduvnog sistema sa 280 KS, pojačan je na celih 300 KS. Menjač je tvrd, skoro trkački, sa šest stepeni. Ubrzanje je pravo….5.9 sekundi mu treba do stotke, a maksimalna brzina jer limitirana na 250 km/h. Naravno, nikada nisam ni pomislio da ga vozim toliko brzo. Kod ovog i sličnih automobila je pravo zadovoljstvo voziti lagano a samo na trenutak, uz promenu brzine u niži hod i jačim pritiskom na pedalu gasa, osetiti adrenalin i perfektan zvuk visoko turažne mašine. Napred su točkovi 225/45 R 18 a pozadi nešto širi 245/45 R 18, napred i pozadi disk kočnice. Potrošnja svakako zavisi od načina vožnje i osećaja za pedalu gasa. Može u gradskim uslovima da bude i 10 litara, a VRLO LAKO se diže i na 18 litara benzina. Meni lično, moj NISSAN znači puno, jer me bar na kratko vraća u prošlost, kada sam bio ozbiljno zagrejan za svet brzine“.

ZORAN DRAGOJ je u svet auto moto sporta uplovio, baš davno, pre 45 godina, kada je nabavio KARTING i počeo da se takmiči sa prijateljima i rivalima na trkama u SLOVENIJI i HRVATSKOJ, jer SRBIJA u to vreme nije imala odgovarajuća mesta za trke malih zujalica. Bilo je to 1974. godine a 78, 79. i 80. se našao za volano super laganog NSU-a TTS 1000 i takmičio se na UŠĆU, kao i na drugim stazama. Posle duge pauze ….sa trkama, ali na dva točka i to u seriji MOTO KLASIK nastavio je 2004. kao balanser BATI ORAŠANINU, na motociklu marke „djepr“. Potom je sam seo za upravljač MOTOCIKLA „jamaha GT 750“, a njegov balanser je bio BANE LONČAR. U poslednje vreme se predstavio kao uspešan direktor karting trka na beogradskoj stazi AUTOKOMERC.
ZORAN DRAGOJ je direktor HIT AUTA i to od osnivanja te firme, od 2002. godine. HIT AUTO je najveći mešoviti diler RENOA, NISANA i DAČIE. Ima 88 zaposlenih a HIT AUTO je godinama medju PET najboljih u regiji ADRIATIK (nekadašnje zemlje YU, Grčka i Albanija).
Izvor: Mojsvetbrzine.rs