O novom Ladinom konceptu Project C već je
nedavno bilo reči, a sada su Rusi taj automobil konačno i zvanično
prikazali na
salonu automobila u Moskvi ("Interavto 2007."). U odnosu na zvanične
skice od pre desetak dana, automobil u stvarnosti ostavlja nešto bolji
utisak,
mada i dalje deluje već viđeno. Kako bilo, Project C je novi koncept
klasične
limuzine sa četiri vrata, nastao u saradnji sa austrijskom kompanijom
Magna, sa
kojom se planira i razvoj čitave porodice modela na platformi Projecta
C; tačnije
osim ove limuzine, u planu su i hatchback sa pet vrata, Universal
(karavan),
kompaktni van pa čak i crossover. Project C u sedan verziji je težak
1270 kg,
dugačak 4570 mm, širok 1797 mm, visok 1525 mm, dok mu međuosovinsko
rastojanje
iznosi 2640 mm (budući hatchback imaće dužinu od 4400 mm, a karavan
4570
mm). Osim modernijeg dizajna (Cw količnik otpora vazduha iznosi 0,32),
Project C karakteriše i bogata bezbednosna oprema u vidu ABS+EBD i ESP
sistema, ISOFIX
dečijih sedišta, kompleta vazdušnih
jastuka (frontalni i bočni), zatezača sigurnosnih pojaseva, xenon
farova, a tu
su i putni kompjuter, parking senzori, podešavanje volana i sedišta
vozača po
visini, imobilajzer, atermička stakla, centralno daljinsko
zaključavanje vrata,
električni podizači stakala, elektro podesivi i grejani retrovizori i
itd.
Drugo je pitanje šta će se sve od nabrojanog naći u serijskoj verziji
ovog
automobila, koji bi trebao da se pojavi najranije 2009. godine sa
motorima
zapremine 1,6 (75kW/102KS) i 2,0 litra (103kW/140KS). Sa slabijim
motorom,
Project C postiže maksimalnih 180 km/h (najavljuje se prosečna
potrošnja od 7
litara), dok snažniji agregat sa 140 konja može do 202 km/h i navodno
će
trošiti 8,3 litara benzina na 100 km. Na kraju se postavlja pitanje da
li će se
ova Lada stvarno pojaviti 2009. godine (ili će sve biti odloženo za
koju
godinu), jer kao što je poznato, mnogi njihovi zanimljivi koncepti su
ostali
samo koncepti zbog finansijskih (ne)mogućnosti fabrike iz Toljatija.