home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : zastavanacionale.com

Potpuno je razumljivo zašto su posetioci „Zastavinog“ štanda na ovogodišnjem sajmu automobila bili vrlo iznenađeni – između najtraženijih Koral In i Zastava 10 modela, kao i dugo očekivane „Floride“ u dizel verziji, smestila se dobro poznata Skala 55. Teško je se setiti kada se ova domaća, vrlo upotrebljiva limuzina poslednji put našla pod reflektorima na sajmu. Ipak, nekadašnja ikona pokazuje da za nju još uvek vlada veliko interesovanje. Privlačenje pažnje na sajmu se lako može objasniti – najjeftiniji automobil na ovoj manifestaciji nedavno je osvežen, kako vizuelno, tako i po pitanju mehanike. Ispod haube se sada nalazi novi, aluminijumski hladnjak, dok su ležajevi točka i homokinetički zglobovi preuzeti sa „Zastave 10“. Sa „srpskim Puntom“ Skala 55 će ubuduće deliti i sirenu, podesive bočne retrovizore i centralni retrovizor. Rukohvati i brave na vratima „pozajmljeni“ su od In porodice (Koral In i Florida In), dok se za otključavanje svih vrata i pokretanje motora koristi isti ključ. Ugrađena su i nova, udobnija sedišta. Budući vlasnik će prilikom zauzimanja pozicije za upravljačem videti novu instrument sa obrtomerom i vrlo prijatnom kombinacijom plave i crvene boje. Skala 55 se može dobiti i sa uređajem na gas (plin, TNG) bez gubitka garancije – fabrički se ugrađuje Lovato uređaj sa rezervoarom od 40 litara.

Ovaj automobil se prvi put pojavio 15. oktobra 1971. godine, pod imenom Zastava 101 i to pune tri godine pre nego što je Fiat lansirao svoj 128 sa troja vrata (128 3P) a Volkswagen svoj Golf, što znači da je bio prvi hečbek sa poprečno postavljenim motorom i menjačem. Primena prednjeg pogona u vreme kada se većina proizvođača još uvek držala zadnjeg, omogućila je „Zastavinim“ vozilima izuzetnu iskorišćenost prostora. Nezavisno zadnje oslanjanje odlično se nosilo sa ne baš kvalitetnim putevima, dok su motori konstruisani od strane legendardnog Aurelia Lampredija s radošću postizali visoke obrtaje. Zahvaljujući nenadmašnoj funkcionalnosti i robusnosti, Skala 55 ostaje najprodavaniji automobil „B“ segmenta u Srbiji – do sada je proizvedeno više od milion komada. Sa poboljšanjima izvršenim od strane „Zastavine“ Direkcije za Razvoj, izgleda da jedan od najpristupačnijih automobila na svetu namerava da zadrži svoju lidersku poziciju.

Zastava je na Sajmu automobila u Beogradu ponudila svoja vozila uz popust od pet odsto, a za model "Zastava 10" i najveći sajamski popust do sada – od 12 do 14 odsto, koji važi na svim prodajnim mestima širom Srbije. Uz sajamski popust od 12 odsto na pakete opreme "standard", "standard plus" i "komfor" cena "Zastave 10" iznosi 7.510, 7.610 i 7.948 evra, a za modele sa opremom "dinamik" i "impresionante" – 8.718 i 9.161 evro. Za "Floridu In" sa popustom od pet odsto cena iznosi od 493.464 do 544.246 dinara, najprodavaniji model "Koral In" kreće od 354.236 do 448.804, dok "Skala 55" košta 362.644.




čitanja : 13716



Komentari

Nije u interesu ovog sajta da objavljuje ovakve priloge, morate makar malo pokazati da volite automobile i objavljivati nesto objektivno jer svako ko voli automobile a posecuje ovaj sajt ovakvi prilozi ce ga naterati da vise ne dolazi...

Autor ftoje 17 Mar 2008, 23:44

Evo ja ne pratim auto svet, ali vaš blog mi se jako sviđa. Ne ostavljam komentare uglavnom, ali sada želim da vas pohvalim, pišite slobodno, znam da nije lako skupljati materijal i pisati često. A onaj ko misli da ga interesuju automobili a posmatra samo naj ultra de luxe najnovije, taj ne voli automobile uopšte. Samo napred, blog je mašala. Pozdrav iz ravnice!

Autor Baladašević 17 Mar 2008, 23:50

Mnogo bolja kupovina od Golfa ili Audija 2 koji su daleko precenjeni.
Jeftinija, lakse odrzavanje i svakako ce vas odvesti od tacke A do tacke B isto kao i VW Golf IV ili V, Audi 2,3,4,6 i slicnih bednih marki automobila.

Sto bi se kupovalo bilo sta sem ovog sjajnog automobila. Ne treba zudeti za savremenim glupostima, ova skala 55 je 10 svetlosnih godina ispred volovske zaprege mog dede Stojana.

Bezbednost nebitna jer ionako ne moze vise od 110, pa ce se svakako zaustaviti negde pre ili kasnije. Doduse nema vazdusne jastuke, ali ni Enco Ferrari nije ih imao pa je bio svetski vozac. Pametni ovi nasi iz Zastave, sve fore provalili.

Dodas kvaku onde, retrovizor ovde, malo pleha gore i sa strane, nova sedista jer se prethodna raspadala posle nedelju dana i eto nama lepotice ko nove - skala 55.
Ljudi, ne znate vi nista, kakvi Golfovi, Audiji, slusajte vi strucnjake sta je auto - zivela skala 55 - veliki prodor srpske autoindustrije

Nema veze sto za pare koje treba izdvojiti za novu krntiju, mozete dobiti
Golfa starog koju godinu, iopak je to Zastava ej...

Prava stvar!

Autor Vladimir 18 Mar 2008, 02:02

Baladasevic: poenta moje price je da bi urednici sajta morali malo da budu selektivniji u tome cije ce narucene priloge da objavljuju jer ovako im opada kredibilitet jer ovo je AUTOBLOG a skala 55 se realno ne moze svrstati u auto....

Autor ftoje 18 Mar 2008, 09:25

Čestitam Auto Blog-u što je, uspram potencijalne kritike, objavio ovu priču. Ipak je Skala najprodavaniji auto u svom segmentu (verujem da spada u „B“), i najjeftiniji je auto na ovogodišnjem sajmu.

To što nas Zastava ponekad podseća da smo ispali van koloseka normalnog razvoja nemora značiti da najjeftiniji automobil na našem trzistu nema svojih kupaca – niti da je fabrika beznacajna. Evo i britanski časopis „Autocar“ je nedavno priznao da je „Florida dizel“ neočekivano dobar auto – naročito za te pare (verujem da sam i tu priču video ovde).

Drago mi je da Direkcija za Razvoj ne lezi skrštenih ruku.

ftoje – pitao bi Vas da li bi Japanska medija ignorisala jadne „Tojotine“ kopije „Ševroletovih“ automobili tokom 1955. godine, kada je ta marka jos uvek proizvodila riblju paštetu da bi prezivela.

Ili, da li mislite da bi Nemačka medija ignorisala „BMW-ovu” dvocilindrašnu „Isettu“, u isto vreme?

Autor CaMIRO 18 Mar 2008, 13:05

kao neko ko nema pojma o automobilima zahvalna sam autoru ovog bloga što nas redovno izveštava o svemu što je novo.
i hvala mu što u poplavi"zapadnih" ljubimaca ne zaboravlja da i mi imamo auto-industriju koja ljudima omogućava da rade i po našim putevima voze unapred.
Prijatno!

Autor domacica 18 Mar 2008, 13:25

Bravo Srbi! Sve drugo je extra u drzavi, a vi ocekujete da Zastava bude bolja. Bas mi je drago da autoblog ne zapostavlja Zastavu ma kakva ona bila. To samo pokazuje koliko je redakcija profesionalna i time nikako ne moze izgubiti kredibilitet. Pozdrav Camiro.

Autor astra 18 Mar 2008, 21:05

E, stvarno ne mogu da verujem sta citam od komentara. Zastava drzi i dalje trecinu domaceg trzista, ne zato sto je ona monopolista, vec zato sto je jeftina i pristupacna nama.
Svaka cast autorima bloga, pored svih ovih ostalih lepotana, mesto je nasao i nas auto. To je profesionalnost. Onima kojima se to ne svidja, pa neka preskoce tekst, niko ih ne tera da citaju, zar ne :)
Veliki pozdrav Astri i CaMiru

Autor Pavke 18 Mar 2008, 23:09

jel i jelkica deo osveženja???
ovo je i dalje auto iz 70-ih,a sad je 2008....

Autor zoran 19 Mar 2008, 18:22

I još jednom se vraćam na ovaj blog da pohvalim autore. Treba imati STILA! Svaka mast, ovaj...čast! Pozdrav iz ravnice!

Autor Baladašević 19 Mar 2008, 19:33

Sve mi ovo deluje smešno. Ne zato što je u pitanju Zastava, već zato što 30 godina ništa na njoj nije menjano. To što su promenjeni retrovizori i što se kao napomena u 2008. godini navodi da se sva vrata otvaraju istim ključem je tužno. Naša žalosna svakodnevnica. Bogu hvala pa mogu sebi da priuštim nov strani auto srednje klase. A ovo što je neko gore naveo: "Bezbednost nebitna jer ionako ne moze vise od 110, pa ce se svakako zaustaviti negde pre ili kasnije." je najveća glupost koju sam čuo. Zbog čega se crash testovi rade pri 48-64 km/h? Zato što je to kritična granica pri kojoj se gine. Izjava da će se zaustaviti kad tad je u najblažu ruku smešna, kao da 110 km/h nije nikakva brzina!

Putuj Evropo...

Autor Exception 25 Mar 2008, 03:08

genijalno ovakav auto se rijetko viđa hahahaha nemoš vjerovat vi srbi ste stvarno u banani

Autor ijiji 27 Mar 2008, 14:39

Kec kao kec. Realan opis nase stvarnosti, blago gospodinu koji moze da priusti "nov strani auto srednje klase", nadam se da moze mirno nocu da spava. A Srbija ce praviti dobre automobile, samo onda kada i vecina gradjana bude imala mogucnost da ih priusti.

Autor Miki 14 Apr 2008, 01:33

2 Miki: ja sam taj "gospodin koji može sebi da priušti nov strani auto srednje klase". I mogu mirno da spavam jer je auto kupljen na leasing i u pitanju je Renault Clio III. Kao što sam gore naveo, nemam ništa protiv Zastave (daleko bilo) ali da ste malo bolje pročitali moju poruku, to biste i shvatili. Posebno obratite pažnju na ovaj deo teksta, možda će vam biti jasnije: "Ne zato što je u pitanju Zastava, već zato što 30 godina ništa na njoj nije menjano. To što su promenjeni retrovizori i što se kao napomena u 2008. godini navodi da se sva vrata otvaraju istim ključem je tužno. Naša žalosna svakodnevnica..." Nadam se da ste shvatili da mi nije namera da blatim Zastavu već samo skrećem pažnju da za 30 godine ništa nisu uradili a mogli su... Evo još jednog podatka, citiram: "Na tržište je izašao pune tri godine pre Fiata 128 i Volkswagen Golfa predstavivši potpuno novu filozofiju automobilske arhitekture: motor i pogon napred kao i peta vrata (mislim da ih je u to vreme imala još jedino Simca 1.100). Pobrao je trenutni uspeh i već je 1979. godine proizvedeno čak 88.918 Zastava 101. 12 godina kasnije, proizveden je milionti primerak legende iz Kragujevca, koja se proslavila i na sportskim takmičenjima... Zato vas najlepše molim da prvo pažljivo pročitate ko je šta napisao a ne odmah da "prozivate". Ipak se malo razumem u auto-industriju i sasvim sam slučajno u tim "vodama". I da: Srbija je nekada pravila dobre automobile a sadašnju fabriku "Zastava" država veštački "održava u životu". Da nije "Zastave", danas na nova strana vozila ne bi plaćali porez na carinu! Mislim da to nema nigde, čak ni u Trinidadu i Tobagu. Mislite o tome! Toliko od mene i opet kažem: Ko je primoran da je vozi super! Ja još uvek nisam i nadam se da neću biti. Putuj Evropo, a mi ćemo praviti vozila koja imaju isti ključ za pokretanje motora i otvaranje vrata. Stvarno smo izmislili rupu na saksiji!!!! Žalosno...

Autor Exception 16 Apr 2008, 02:58

ja i moj otac smo vozili punih 16 god Skalu 55 iz 90god.Do 2000 nije bilo problema,ali su majstori poceli vuserisati i pocelo je biti sve gore.2006 je motor totalno riknuo a presla je oko 200000km sa dve generalke.Inace moj stric i dalje vozi skalu 55 iz 98 god, i dosad je menjao samo akumulator, i podesavao paljenje,ali ima ok majstore koji nefuserisu i zato traje.presao je oko 100000km.Mislim da kupovina nove skale uz male dodatke i ulepsavanje moze biti sasvim lepa kupovina za male novce.Pa ko voli nek izvoli......

Autor dexterijus 28 Apr 2008, 16:00