
Preuzeto sa: Novosti.rs
Premijere: U susret jednom od najprestižnijih sajmova automobila na svetu


Jedan od najpoznatijih i najprestižnijih salona automobila u svetu, čuveni francuski „Pariski motor šou“, ili kako domaćini ponosno kažu „Mondial de l’automobile“, koji se održava svake dve godine, ovog septembra ponovo otvara svoja vrata.


Organizator najavljuje spektakularnu smotru (od 29. septembra do 14. oktobra), jer je povećao izložbeni prostor na neverovatnih 180.000 kvadrata.


Očekuje se da će na ovoj izložbi autmobila učestvovati proizvođači iz dvadesetak zemalja sveta. Prošli salon, održan 2010. godine, privukao je tačno 1.269.467 gledalaca, a s njega je izveštavalo oko 13.000 novinara iz 103 zemlje.

Niko ne sumnja da će ovoga puta biti oboren rekord i broja novinara i broja posetilaca, koje će svakako zainteresovati više od 100 najavljenih „svetskih“ premijera. U 18 izložbenih dana, u svih devet paviljona „Paris edžpo Porte de Versailles“ posetioci će uživati u „lepotanima“ najvećih svetskih brendova.
Spektakl
Tako će svetlost dana ugledati „mini pejsmen“, sportska verzija „mini kantrimena“ sa dvoja vrata, koji će se naći u prodaji u proleće 2013. godine. Njegov rival sigurno će biti italijanski krosover „fijat 500X“.

„Volvo“ planira da predstavi „polestar“ verziju modela „V40“, „audi“ je pripremio koncept „Q2“, koji je baziran na modelu „audi A1“ i predstavljaće pravo osveženje na već pomalo dosadnom tržištu „krosovera“. Biće to model sa četiri sedišta koji će karakterisati „radikalan stil“ sa uticajem čuvenih „kvatro“ modela.


I drugi veliki nemački proizvođač BMV planira niz noviteta. Sasvim sigurno, biće puno gužve na štandu na kojem bude izložen model serije 1 GT koncept...

Prema najavama, u Parizu ćemo videti i „mazdu 6“, pa novi „rendž rover“.


„Opel“ će predstaviti model „adam“, a „Seat“ novi „leon“, s novim logom kompanije.


Biće tu i „Sitroen“, koji će predstaviti prelepog „C4 pikasa“ druge generacije. Videćemo i „DS3“ kabriolet, „reno klio 4“...


„Kija“ je najavila model „karens“, kompaktni volumen koji će, tvrde Korejci, predstavljati savim novu „dinamičnu prostranost“.

„Zeleno“
Naravno, i ove godine će mnogo pažnje biti posvećeno (na čak 11.000 kvadrata) električnim i hibridnim vozilima, ali i onima na druge, alternativne pogone, a sve u skladu sa zvaničnim sloganom šoua - „Budućnost odmah“.
Zanimljivo je da će biti izgrađena i velika probna staza za sve one koji budu želeli da se lično uvere u mogućnosti „vozila budućnosti“. Staza počinje u Paviljonu 2/1, u dužini od 400 m, a potom se nastavlja u dužini od dva kilometra, kružno. Tu je i karting staza za „električne kartinge“, koja će svakako biti veliki mamac.
Francuzi ne zaboravljaju ni prošlost, pa su u saradnji sa svojim „The French National Institute of Broadcasting“ pripremili izložbu na temu „Automobili i advertajzing“. U Paviljonu 8 biće izloženo oko 50 vozila kroz komercijalne programe, počevši od legendarnog „pežoa tajp 15“ iz 1897. Sve će biti obrađeno, kako i dolikuje modernom dobu, u digitalnoj tehnici.
Ukratko, teško da će ijedan „veliki igrač“ na svetskom tržištu propustiti priliku da se podiči novitetima.
Istorija
Prvi put je ovaj sajam održan daleke 1898. godine kao Svetska izložba automobila, bicikala i sporta. Tadašnji spektakularni salon privukao je 220 izlagača, koji su se smestili na 6.000 kvadratnih metara.
Info
Neki auto-giganti se vraćaju na salon, poput „Subarua“ ili „Sangjonga“, a neki i debituju, poput kompanije „Mia Electric“.
Čuvena engleska kompanija „Lotus“ saopštila je da neće izlagati ove godine na salonu u Parizu, a razlog tome je, kako navode, racionalizacija troškova.
Cena ulaznica je 13 evra, grupne su 11, deca do 10 godina na salon mogu da uđu besplatno, a ona uzrasta do 18 godina plaćaju sedam evra, koliko i studenti.
Foto i renderi: arhiva Autoblog.rs / proizvođači / Autobild.de / Autoexpress.co.uk
Jedva čekam da vidim novog Clia 4, baš u ovoj žutoj boji. Ako bude sreće, možda ga i pazarim, dok prođe prvi bum. I to možda RS.
Ako opet ne bude imao podešavanje volana po dubini, džabe sve...
Potreban je pokolj tekućih dizajnera, nema druge. Osim Rapida (ne u potpunosti), Mečke i Mazde 6 svi su kao za bal frankeštajna.
Mange, neki Reno imao neku manu? Ne, istina nije ... Ili ti nisi onaj "naš" Mange?
Mange
Hajde da sačekamo cene,pa da vidimo šta može od mana da se "proguta"
@ Mange
I ja prikupljam za novi clio jedva cekam tako da cu cak da trazim od brata da mi uzme jedan u francusku prije ce stici....
Moron
Nadam se niskoj ceni. Renault mi je najjednostavniji za održavanje. Imam široku lepezu servisa, dobavljača delova, CLIP dijagnostiku i ostalo, po veoma povoljnim cenama za delove. Ovaj novi Clio će biti skup za održavanje prve 2 godine, ali to pokriva garancija.
Mange
Meni je Rapid simpatična pristupačna limuzinica. Logan je kontejner.
Ajde više da počne taj sajam, pa da Alvirovići to uslikaju i puste u etar i štampu!
Domudiše više sa SAT-patrolama!
Već sam "video" kako prave istu do Obrenovca, preko Dubokog i Bariča, zatim sledeće nedelje isto to ali preko Meljaka i Mislođina...
Mange
Evo ti Rapid:
http://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/skoda-rapid-1.jpg
http://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/skoda-rapid-2.jpg
http://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/skoda-rapid-3.jpg
Šta mu fali?
Ubeđen sam da će sledeća generacija Octavia-e da bude samo takva ;)
Logan je više "workhorse" auto...
Kada će nova S klasa? Mada koliko rendera i slika ima već se odavno zna izgled...
Ovog Rapid-a ko pere mora dooobro da pazi da se ne isece na neku od njegovih skalpel-ivica... A na ovoj slici http://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/skoda-rapid-2.jpg je kao neko melanholicno stene... i definitivno su automobili koji se stancuju poslednjih godina sve ruzniji, nakaradniji, "hladniji", neskladniji, cesto imaju proporcije onih nilskih balerina iz crtaca...