
Eko nagrada 2011 – prva trka
Po lepom vremenu, možda malo toplijem,uz dobru popunjenost klasa, naročito nižih, uz lepe borbe, duele i preticanja, naročito u nižim klasama, vožena je prva trka na vojnom aerodromu u Batajnici u okviru takmičenja za Šampionat Srbije na kružnim stazama EKO NAGRADA 2011.
Trka je bila Pozivna kako bi se omogućilo da učestvuju gosti iz Crne Gore.
Došli su Goran Asanović sa
pozajmljenim automobilom Audi A4 Quattro i Danko Bakrač sa automobilom Honda
Accord.
Nakon svečanog potpisivanja sponzorskog ugovora sa NIS-om u Aranđelovcu pre dva
dana, u okviri tima NISOTEC, na stazi se pojavio i Dušan Borković sa
automobilom Mitsubishi Evo IX, kako bi se predstavio u novim sponzorskim
bojama.

Glavni kandidat za pobedu u klasi 2000 SP, najbržoj i najatraktivnijoj klasi bio je Milovan Mikica Vesnić, sa automobilom Opel Vectra.
Prvo su vožena dva treninga. Vozači su ih pošteno odradili. Vozilo se oštro, gume su škripale i bilo je nekoliko izletanja, bez nekih težih posledica. Pri kraju treninga, u krivini broj 5, zaustavio se automobil Danka Bakrača, zbog tehničkog kvara.
U najslabijoj klasi, 1150 N (mali) videli smo bespoštednu borbu,
preticanja i oštre duele.
I u sledećoj klasi, 1150 (Hibrid), do zadnjeg kruga se vodila borba za prvo
mesto.
U trećoj trci startovale su, kao na treningu, zajedno klase 1400 n i 1600
(Hoby).
U klasi 1400 N skoro do pred kraj vodila se borba između Dejana Stojića i
Dejana Raševića, a onda se dejan stojić malo odvojio i time rešio trku u svoju
korist.
Pavle Komnenović je u klasi 1600 (Hoby) bio neprikosnoven.
U poslednjoj trci startovali su automobili iz klkase 2000 SP i 2000 ST, odnosno
pojavio se samo gost Goran Asanović. Nije bilo ni Mikice Vesnića, Zorana
Kastratovića i Dušana Borkovića. Darko Baničević je još na treningu imao kvar
na automobilu koji nije uspeo da otkloni. Na samom startu trke, u prvoj krivini
došlo je do nezgodnog sudara dva automobila, bili su zaglavljeni jedan u
drugome, te je trka morala da startuje ponovo.
U klasi 2000 SP vodila se ogorčena borba između Vojislava Lekića, koji je vozio
automobil Honda Civic Typ R diskvalifikovanog Aleksandra Tošića, i Marka
Milovanovića sa automobilom Ford Focus. Lekić je veći deo trke vodio,
Milovanović mu je bio za branikom, a onda je Lekić napravio grešku. Milovanović
je na kraju pobedio, a Lekić je završio kao treći.
U najjačoj klasi, 2000 ST, Goran Asanović je pošteno odradio svoj posao. Iako
je bio jedini takmičar u klasi prosto je leteo stazom. Nije ni malo štedeo ni
sebe ni automobil.
Eeko nagrada 2011 – prva trka – rezultati
Klasa 1150 N (mali)
1. Todor Stamenković Yugo 55
2. Nikola Miljković
3. Nenad Savić
Klasa 1150 (hibrid)
1. Milorad Simunović Yugo 55
2. Darko Božilović
3. Radoslav Vukosavljević
Klasa 1400 N
1. Dejan Stojić Peugeot 106
2. Dejan Rašević
3. Milan Margetić
Klasa 2000 SP
1. Mirko Milovanović Ford Focus
2. Dragan Stojković
3. Vojislav Lekić
Klasa 1600 SS (Hoby)
1. Pavle Komnenović BMW 316
2. Vladimir Panić
3. Saša Jovanović
Klasa 2000 ST
1. Goran Asanović Honda Accord – gost – nije bodovan
Eko nagrada 2011 – druga trka
Po prvi put u Srbiji redosled takmičara na startu druge trke određivan je na osnovu
rezultata prve trke u obrnutom redosledu za prvih 10.
Prva i zadnja trka dana, klasa 1150 N (mali N) i klasa 1150 (hibrid) bile su
ubedljivo najinteresantnije, neizesne do samog kraja.
Veliki broj takmičara, u prvoj 28, u drugoj 24, oštre borbe, promene redosleda,
udaranja, sudari, izletanja, puno prašine i zemlje, razbacani čunjevi i
zaštitne gume koje su sudije i redari stalno vraćali na svoje mesto, čarke
posle trka.
U prvoj je pobedio 16-to godišnji Nikola Miljković, čime je osvojio titulu šampiona
Srbije, a u drugoj Dušan Čolović.
U drugoj trci dana vozile su se zajedno klase 2000 SP i 2000 ST. U prvoj klasi
pobedio je Žarko Terzić, a u drugoj, posle velike borbe sa Mikicem Vesnićem,
pobedio je Zoran Kastratović, iako se u nezvaničnim rezultatima trke pojavljuje
samo ime Mikice Vesnića.
Revijalno je startovao Dušan Borković, koji se posle nekoliko krugova povukao
sa staze.
Gostu iz Crne Gore Goranu Asanoviću pokvario se automobil već u prvom krugu, te
je bio primoran da parkira automobil na pravcu izmeđi krivina 4 i 5. Došlo je
do kvara na kardanskoj osivini, čiji je jedan deo probio pod automobila. U
pauzi između trka sin Gorana Asanovića Miloš Asanović je laganom vožnjom, uz
glasno lupanje kardanske osovine, uspeo da odveze automobil do boksa.
Danko Bakrač, nakon kvara na automobili na subotnjem treningu, nije vozio trku.
U trećoj trci dana vozile su zajedno klase 1400 N i 1600 hoby. U klasi 1400 N
vodila se žestoka borda između Dejana Stojića i Branka Ćopića. Nakon nekoliko
promena na vođstvu trku je dobio Branko Ćopić.
U jačoj klasi Pavle Komnenović je sigurnom, ali oštrom vožnjom ubedljivo
pobedio.
Iako je i u nedelju bilo prijatno vreme za gledanje trke nije bilo baš puno
gledalaca.
Doduše, više nego u subotu, ali manje nego na motociklističkoj trci prošlog
vikenda, iako ni to nije baš mnogo.
Eko nagrada 2011 – druga trka – rezultati
Klasa 1150 N (mali)
1. Nikola Miljković Yugo 55
2. Stefan Janković
3. Petar Miloradović
Klasa 1150 (hibrid)
1. Dejan Čolović Yugo 55
2. Darko Božilović
3. Predrag Lambaša
Klasa 1400 N
1. Branko Ćopić VW Polo
2. Dejan Stojić
3. Dejan Račević
Klasa 2000 SP
1. Žarko Terzić Peugeot 306
2. Dragan Stojković
3. Slobodan Petošević
Klasa 1600 SS (Hoby)
1. Pavle Komnenović BMW 316
2. Dejan Petković
3. Saša Jovanović
Klasa 2000 ST
1. Milovan Vesnić – Opel Vectra