
Namenjena za učešće u budućem WRC-2 šampionatu, nova Fiesta je nešto pitomija u odnosu na elitnu WRC varijantu, a ovih dana Ford je objavio prve fotografije novog automobila.
WRC-2 šampionat će sledeće sezone preuzeti ulogu tzv. ulazne serije za svetski
reli šampionat. U automobilima, koji su karakteristikama vrlo slični onima u
WRC klasi, ambiciozni vozači će sticati dragoceno iskustvo sa namerom da jednog
dana barem neki od njih uspešno savladaju sve prepreke i dokopaju se mesta u
nekom od WRC timova.
Iako se Ford zvanično povukao iz svetskog reli šampionata, saradnja sa
britanskim M-Sportom se nastavlja, a jedan od ključnih elemenata te saradnje je
i Fiesta R5. Testiranja nove Fieste će početi u januaru sledeće godine, a prvi primerci
će novim vlasnicima biti isporučeni u aprilu 2013.
Za sada nije poznato da li će se i ostali proizvođači uključiti u predstojeću
R5 tržišnu bitku. Trenutno samo Peugeot raspolaže R5 automobilom, baziranom na
novoj 208-ici, i pretpostavlja se da Citroen neće raditi na razvoju pitomije verzije
svog WRC modela, DS3. Nije poznato da li je u pripremi Volkswagen Polo R5.
Ford Fiesta R5 se bazira na drumskoj Fiesti ST i koristi brojne komponente
razvijene tokom Fordovog WRC i RRC angažmana. Osnovne razlike u odnosu na WRC
su manji restriktor na turbini i izmenjeni aero paket. Potpuno nov sistem menjača
i transmisije potpisuje Sadev, zaštitni kavez je novog dizajna i karakteristika,
a na kraju Fiesta R5 bi trebalo da ponudi konkurentnu cenu i lako održavanje.
Očekuje se da će na stazi R5 automobili nuditi bolje performanse i rezultate od
aktuelnih S2000 automobila.
Izvor: Autosport.hr