
Honda Motor Co. je danas objavila svoju odluku da od 2015. učestvuje u svetskom šampionatu Formule 1 (F1) u okviru zajedničkog projekta sa Meklarenom, F1 korporacijom iz Velike Britanije.
Honda će biti zadužena za razvoj, proizvodnju i dostavu agregata, dok će Meklaren biti zadužen za razvoj i proizvodnju šasije, kao i upravljanje novim timom, Meklaren Honda.
Od 2014, novi propisi za F1 zahtevaju uvođenje 1,6 litarskog V6 turbo motora sa direktnim ubrizgavanjem. Prilika za dalji razvoj ove tehnologije pogonskih agregata kroz izazov trke je od presudne važnosti za Hondinu odluku da učestvuje u F1. Tokom čitave svoje istorije, Honda je tragala za poboljšanjima u pogledu efikasnosti motora sa unutrašnjim sagorevanjem, a poslednjih nekoliko godina razvija pionirske tehnologije za upravljanje energijom kao što su hibridni sistemi. Učešće u Formuli 1 u skladu sa ovim novim propisima doprineće još većem tehnološkom napretku u obe ove oblasti.
Komentarišući ovu uzbudljivu vest, Takanobu Ito, predsednik i generalni direktor Honda Motor Co, je rekao:
"Od samog osnivanja, Honda je kompanija koja raste tako što se suočava sa izazovima u trkama. Honda ima dugu istoriju unapređenja svojih tehnologija i oblikovanja svojih ljudi kroz učešće na najprestižnijem automobilskom trkačkom šampionatu na svetu. Novi propisi za F1 koji u značajnoj meri regulišu pitanja zaštite životne sredine će inspirisati dalji razvoj naših naprednih tehnologija i to je najvažniji razlog za naše učešće u F1. Slogan kompanije Honda je "Snaga snova". Ovaj slogan predstavlja našu jaku želju da sledimo i ostvarimo svoje snove zajedno sa našim klijentima i ljubiteljima. Zajedno sa Meklarenom, jednim od najistaknutijih konstruktora F1, Honda će označiti novi početak u svojim izazovima u F1.“
Martin Vitmarš, izvršni direktor Meklaren grupe, je dodao:
"Imena Meklaren i Honda su sinonim za uspeh u Formuli 1, a zaposlenima u obe ove kompanije težina naših prethodnih zajedničkih postignuća je duboko urezana u svest. To govori u prilog ambiciji i rešenosti obe ove kompanije da dovedemo Meklaren Honda tim do samog vrhunca uspeha u Formuli jedan. Zajedno imamo veliku zaostavštinu - i potpuno smo posvećeni tome da je očuvamo. "
Berni Ekleston, izvršni direktor Formula 1 grupe je rekao:
"Veliko mi je zadovoljstvo što ponovo vidim Hondu u Formuli 1. Njihova tehnologija motora i strast prema moto sportu čini ih prirodnim takmičarem u F1."
PR Delta Automoto, Honda
@ englez, pa naravno da ne:)) Slika je tu samo kao ilustracija nekadašnje saradnje, a ista se nalazi uz ovu vest i na zvaničnom sajtu Honde u Srbiji: www.honda-srbija.rs
@ auto
Da li je ovo bolid iz "turbo ere", to jest '80-tih, ili je "novijeg datuma"?
@ Oposum, na slici je Mclaren-Honda MP4-4, a više na:
http://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_MP4/4
1,6 turbo če dovesti do pada popularnosti F1.
Čak je i Berni Ekleston prošle godine bio razočaran zvukom ovih motora, i zabrinuo se za budućnost F1.
Što se tehnologije tiče, 1,6 turbo neće ništa imati novo da donese. Čak šta više, biće to jako dosadan šampionat. Turbo restriktor će tu odradidi posao, tako da šta piše na deklu motora sve jedno (Ferari, Mercedes, Renault, Honda). Cilj je smanjiti troškove i onemogućiti veće razlike. Zato se vraća i dekintirana Honda.
Važno je da cirkus ide dalje. Show must go ON!
stranac
Ne znam odakle ti samo informacija da je honda dekintirana. Oni su najvise i cekali ovu odluku, a trke f1 sa tim motorima ce biti zanimljivije,kao sto si rekao razlike nece i postojati prevelike,tako da ce moci svako da pobedi tj.onaj ko je najbolji vozac...
@nesa
Honda je napustila F1 zbog finansijskih problema i očajnih rezultata. Tojota takođe. Uvođenje turbo motora smanjuje toškove, razlike i umeće da se motor napravi. Ući će tu i BMW, Tojota i ko zna koji još polu štihovi, čisto radi reklame. Sve ovo postaje čist mareketig bez grama takmičrskog duha i automobilizma.
Primer je i Pireli. Ja im preporučujem da trku na pola zaustave da se staza usisa od komada gumenog Pireli otpada.
1,6 turbo če dovesti do pada popularnosti F1.
Čak je i Berni Ekleston prošle godine bio razočaran zvukom ovih motora, i zabrinuo se za budućnost F1.
Što se tehnologije tiče, 1,6 turbo neće ništa imati novo da donese. Čak šta više, biće to jako dosadan šampionat. Turbo restriktor će tu odradidi posao, tako da šta piše na deklu motora sve jedno (Ferari, Mercedes, Renault, Honda). Cilj je smanjiti troškove i onemogućiti veće razlike. Zato se vraća i dekintirana Honda.
Važno je da cirkus ide dalje. Show must go ON!
Autor stranac 16 Maj 2013, 22:05
Nemoj lupati gluposti , pa ovaj bolid sa slike je imao samo 1500 kubika , a to je bila era najačih motora u F1 svih vremena...