home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Sledeće godine počinje nova era Formule 1. Nakon tri godine planiranja i razvoja, uvodi se najvažnija tehnološka promena u tom sportu nakon više od dve decenije. Pravila o motorima čine glavni deo predstojeće revolucije jer uvode novu generaciju pogonskih jedinica koje spajaju 1,6 litarski V6 turbo motor sa sistemima obnove energije, koji će prikupljanjem energije koja se rasipa u obliku toplote u izduvnom sistemu ili kočnicama dramatično povećati ekonomičnost.

Najveća snaga nove pogonske jedinice premašivaće snagu trenutnih V8 motora u F1, ali ekonomičnost će se drastično poboljšati. Zbog dozvoljene količine goriva po trci od samo 100 kg, novi motori će trošiti 35% manje goriva od svojih prethodnika.

“Od 2014. motori će doći na prvo mesto i uspostaviće se ravnoteža u F1. Motor je srce automobila, a od sledeće godine ponovo će biti srce našeg sporta.” kaže Alain Prost, Renaultov ambasador i četvorostruki šampion u Formuli 1.

Renault već nekoliko godina koristi svoje automobilističko znanje za razvoj štedljivih motora za drumske automobile, pre svega u liniji Energy. Ciljevi su jasni: održati ili poboljšati užitak vožnje, živahnost i ubrzanje s motorima smanjene zapremine radi smanjenja potrošnje goriva i ispuštanja CO2. Renault je ta načela primenio pri razvoju pogonskog agregata za Formulu 1, stvorivši potpun, izvoran, kružni razvojni proces između puta i staze.

Zbog toga je serija motora za Formulu 1 dobila ime 'Renault Energy F1'; što najbolje svedoči da pogonski agregat Formule 1 deli gene sa svojim drumskim rođacima.

“Od sledeće godine jedan od najvećih izazova u F1 biće postići najveću moguću energetsku efikasnost i ekonomičnost, a u isto vreme zadržati snagu i performanse koji se očekuju od bolida Formule 1. Linijom Energy, Renault je tu tehnologiju prvi put uveo u ponudu svojih motora za drumske automobile.” kaže Jean-Michel Jalinier, predsednik Renault Sporta F1.

Renault je objavio prvi zvaničan audio snimak pogonske jedinice Renault Energy F1. Simulirani krug staze u Singapuru pokazuje da će zvuk nove generacije pogonskih jedinica ostati važan sastojak oktanskog cirkusa.

Bolidi će i dalje ubrzavati i usporavati silovito, s trenutnim promenama stepeni. Motori ostaju takmičarske mašine izuzetne snage. Buka koju stvaraju i dalje će biti glasna. Probudiće vas iz sna, a oni koji žive blizu staze i dalje će prigovarati. Jedina promena je to što je reč o zvuku turbo motora umesto zvuka atmosferskog motora: možete čuti turbo kada vozač digne nogu s papučice gasa i broj obrtaja padne.

“Siguran sam da će neki biti nostalgični za zvukovima motora iz prošlih vremena, uključujući i period V8 motora, ali zvuk nove generacije pogonskih agregata je jednostavno drugačiji. To je kao da pitate nekog da li voli Motorhead ili AC/DC. Na kraju se sve svodi na vlastiti ukus. Oba izvođača su uživo prilično glasna.” kaže Rob White, zamenik izvršnog direktora (tehnički).

Izvor: Autosport.hr 



čitanja : 1917



Komentari

Bye bye za zvuk i formulu. Sledece 0,8 pa elektro.

Autor Pitbull 22 Jun 2013, 13:27

Koja je sada zapremina aktuelna?

Autor Dusan 22 Jun 2013, 14:42

Dusan
3,0.

Autor Pitbull 22 Jun 2013, 16:40

@Pitbull

2.4L ne 3.0L. To je bilo 2005. kada je bio V10

Autor F1 Help 22 Jun 2013, 16:43

Nikad zvuk turbaća ne može da se poredi sa atmosfercem.
https://www.youtube.com/watch?v=CX7K9g-RolI
Već dugo ne pratim formulu, ponekad eventualno ako se zadesim.
A sa ovim 1,6 turbo mašinama, F1 je mrtav što se mene tiče.
Sreća da u Moto GP-u se ne vode tom logikom, pa su povećali sa 800 na 1000cc.

Autor Pitbull 22 Jun 2013, 16:57

Pitbull 22 Jun 2013, 16:57

Moze kada se zvuk ''nasteluje'' a dokaz je:
https://www.youtube.com/watch?v=tDZkWejqlQg

Autor hh 22 Jun 2013, 18:28

hh
Nema šanse.
Može u nekim slučajevima da liči, kod AMG-a je ista situacija.
Ali što ne našteluju ovaj 1,6 da se čuje kao onaj atmosferac.
Ili Huayra da se čuje ko Zonda.
Jednostavno nemoguća misija.
A liči malo na zvuk AMG-a ovaj Maserati kad ga turira u mestu. :)

Autor Pitbull 22 Jun 2013, 18:33

hh
https://www.youtube.com/watch?v=MtrlYrnlK6c
Ako je moguće, zašto onda ne urade da se čuje ko Carrera GT a ne ko da ima astmu. ;)
Pogledaj i zvuk novih M-ova sa 4,4 turbo motorom spram V10 atmosferaca.

Autor Pitbull 22 Jun 2013, 18:39

Treba ovako da se cuje: https://www.youtube.com/watch?v=W6N2R5PV6b8 . :D

Autor Audi Fan Club Serbia 22 Jun 2013, 19:18

Pitbull 22 Jun 2013, 18:33

Znam ja da turbo gusi zvuk, ali ima slucajeva gdje to nije tako (5.5 AMG i Maserati). Da, podsjeca na AMG.

Pitbull 22 Jun 2013, 18:39

Jbg Porsche ima bokser motor. A zasto ovi iz Motorsporta ne podese zvuk, pojma nemam.

Autor hh 22 Jun 2013, 19:28

Sto se tice zapremine motora iz 1600 kubika,atmosferci nikada ne mogu imati snagu turbo motora.To nikako nije zbogom formuli, jer turbo motor je atmosferski motor, obogacen turbo kompresorom koji je genijalna ideja i pravac u razvoju motora.Danas svi prave turbo motore, Dizele su turbine vratile u zizu,daunsajzing je i moguc zahvaljujuci turbini, a mozda i najjace formule 1 ikada su imale turbo motore od preko 1000 ks i zapremine od 1.5 do 1.7 litara, osamdesetih.

Autor Bobo 23 Jun 2013, 01:42